הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי מביע התנגדות נחרצת לעצירת המתקפות על חיזבאללה בשטח לבנון. בהערכת מצב שערך היום (חמישי), אמר הלוי: "צריך להמשיך לתקוף את חיזבאללה, שנים חיכינו להזדמנות הזו. פועלים כל הזמן להביא הישגים, לחסל עוד בכירים, לסכל העברות אמצעי לחימה, לגרוע מיכולות האש של חיזבאללה ולתקוף אותו בכל מרחב לבנון". חילופי האש נמשכים, צה"ל רשם הישג נוסף כשחיסל מהאוויר את מוחמד סרור, מפקד היחידה האווירית של חיזבאללה. מנגד, עשרות רקטות שוגרו היום מלבנון.
הצהרת ראש הממשלה עם הגעתו לעצרת הכללית של האו"ם

במקביל, ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר לאחר נחיתתו בארה"ב לקראת נאומו בעצרת הכללית של האו"ם: "השבת החטופים, אנחנו לא שוכחים אותם לרגע. המשלחת הישראלית הגיעה לכאן כדי להביא את דברה של ישראל בפני העולם. המדיניות שלנו היא ברורה, אנחנו ממשיכים להכות בחיזבאללה בכל הכוח ואנחנו לא נפסיק עד שנשיג את כל יעדינו ובראשם החזרת תושבי הצפון בבטחה לבתיהם. זו המדיניות, שאף אחד לא יטעה".
גורמים שבקיאים במגעים מאחורי הקלעים להפסקת אש, אמרו שבהצהרתו לאחר הנחיתה נתניהו נסוג למעשה מ"הבנות שקטות" עם האמריקנים שהוא יברך על היוזמה בנושא. נתניהו ורעייתו שרה נפגשו לאחר הנחיתה עם נציגי משפחות חטופים שהצטרפו לפמליה. "ההתקפות שלנו על חיזבאללה בצפון יעזרו לשחרור חטופינו בדרום", אמר נתניהו לקרובי החטופים.
גורם בפמליית ראש הממשלה אמר לאחר נחיתת מטוס כנף ציון בארה"ב: "התחייבנו ואנחנו נשארים מחויבים להחזיר את התושבים בצפון לבתיהם. לא הייתה הצבעה בקבינט על הפסקת אש והנושא כלל לא עלה. הכיוון הוא שלא הולכים להפסקת אש, ממשיכים בלחימה נגד חיזבאללה".
דברי הלוי, נתניהו והגורם שנמנה עם פמלייתו נאמרו על רקע ההצעה המשותפת של ארה"ב וצרפת להחיל הפסקת אש למשך שלושה שבועות בין ישראל לחיזבאללה. בהצהרת נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ונשיא צרפת עמנואל מקרון נאמר כי "הגיע הזמן להסדר בגבול ישראל-לבנון שיאפשר לאזרחים לחזור לבתיהם בביטחון. אנחנו קוראים לתמיכה רחבה ומיידית של ממשלות ישראל ולבנון".
עוד נאמר בהצהרת מנהיגי ארה"ב וצרפת: "חילופי האש מאז 7 באוקטובר, ובפרט במהלך השבועיים האחרונים, מאיימים להתפתח לסכסוך רחב הרבה יותר, ולפגוע באזרחים. לכן עבדנו יחד בימים האחרונים על קריאה משותפת להפסקת אש זמנית כדי לתת לדיפלומטיה הזדמנות להצליח ובכך למנוע הסלמות נוספות מעבר לגבול". להצהרה שותפות גם אוסטרליה, קנדה, האיחוד האירופי, גרמניה, איטליה, יפן, סעודיה, איחוד האמירויות וקטאר.
1 צפייה בגלריה
תקיפות בדרום לבנון
תקיפות בדרום לבנון
נסראללה, ביידן ונתניהו
( צילום: Rabih DAHER / AFP / Shutterstock / AP / Evan Vucci / יריב כץ Reuters_2024-09-24T225933Z_1264249658_RC2A7AAT1YCA_RTRMADP160678.jpg)
שגריר ארה"ב בישראל ג'ק לו אמר בהתייחסו לנושא: "הסיכון הבלתי-מקובל של הסלמה אזורית רחבה יותר מחייב פעולה מיידית. מאז שחיזבאללה החל את התקפות הרקטות שלו על ישראל ב-8 באוקטובר, סבב אחר סבב של תקיפות ותקיפות נגד, גירשו אנשים מבתיהם".
לו אמר עוד: "אמש הצטרפו יותר מתריסר מדינות לקריאה להפסקת אש מיידית ל-21 יום מעבר לגבול לבנון-ישראל. זו הדרך הטובה ביותר לדיפלומטיה להחזיר את הביטחון לאזרחים לשוב לבתיהם. התנאים בצפון ישראל ובדרום לבנון חייבים להשתנות כדי לאפשר את חזרתם בשלום. במקביל, אנו לוחצים כל יום קדימה להסכם לשחרור החטופים ולהשגת הפסקת אש בעזה".
מוקדם יותר היום הודיעה לשכת ראש הממשלה נתניהו כי "הידיעה על הפסקת אש לא נכונה. מדובר בהצעה אמריקנית-צרפתית, שראש הממשלה אפילו לא הגיב לה". עוד נמסר מלשכת נתניהו כי "הידיעה על הנחיה כביכול למתן את הלחימה בצפון גם היא הפוכה מן האמת. ראש הממשלה הנחה את צה"ל להמשיך את הלחימה במלוא העוצמה, ולפי התוכניות שהוצגו לו. כמו כן, גם הלחימה בעזה תימשך עד להשגת כל מטרות המלחמה".
שר החוץ ישראל כ"ץ אמר כי "לא תהיה הפסקת אש בצפון. נמשיך להילחם נגד חיזבאללה בכל העוצמה עד לניצחון והשבת תושבי הצפון בביטחון לבתיהם".