אמיר רז בבית המשפט, היום
(צילום: נדב אבס)

בנות משפחתה של דיאנה דדבייב הגיבו בזעם על טענותיו בבית המשפט של אמיר רז, שלפיהן הוא סבל מ"אלימות פיזית ונפשית" מצד האישה שבה ירה למוות בביתם ביישוב נעלה. "פשוט חוצפה שהוא עשה את זה ועוד אומר שהגן על עצמו, זה הזוי", אמרה האם נלי דדבייב לאחר צאתה מהדיון בצהריים (ראשון).
בעדותו אמר היום השוטר לשעבר כי דדבייב נקטה "אלימות פיזית או מילולית או מניפולציות" מצד אשתו. "אני לא מאשים אותה ולא בא להצדיק את מה שעשיתי. אין שום הצדקה למעשה, אבל חודשיים לאחר המעשה עשיתי חשבון נפש. הגעתי להכרה עם עצמי שהיה לי קשה, הייתי באמת גבר מוכה נפשית ופיזית. בדיעבד הייתי כמו אישה מוכה שלא מספרת".
4 צפייה בגלריה
נלי דדבייב
נלי דדבייב
האם נלי דדבייב. "היה אפס ונשאר אפס"
(צילום: מוטי קמחי)
4 צפייה בגלריה
מריאנה אחותה של דיאנה דדבייב
מריאנה אחותה של דיאנה דדבייב
האחות מריאנה דיין. "זה לא יהיה קל"
(צילום: מוטי קמחי)
האם נלי התייחסה לאחר הדיון לעובדה שהוא עלה להעיד היום אחרי שלפני כחודשיים החליט ברגע האחרון שלא להציג את גרסתו. "אני לא יודעת למה לצפות מהרוצח הזה, כי משחקים במשחקים פה. פעם כן רוצה, פעם לא רוצה להעיד. אז אני לא אתפלא גם אם הוא יגיד שדיאנה אשמה. אבל כל האמת יוצאת לאור ואנחנו ננצח. אני מקווה שהוא יסבול ועוד איך יסבול. הוא צריך לקבל את העונש הכי הכי גרוע. ושלא יחשוב אפילו לרגע שאנחנו מוותרים. אני אלך עד הסוף, עד הסוף. למען הילדים, למען השם של דיאנה שלי זיכרונה לברכה, שרצח אותה בגלל שהוא היה אפס ונשאר אפס".
אחותה של דיאנה, מריאנה דיין, התייחסה לדיון שיתקיים מחר בבית המשפט: "קצת נמאס לי לראות אותו עומד שם על הדוכן ולתת לו במה לבוא ולומר את הדברים ולהתנהג לעצמו בתור מסכן. אנחנו נגיע לפה שוב מחר לתשאול, ומבחינתי אני ממש רוצה שהדבר הזה ייגמר כמה שיותר מהר. היום כשאני שומעת אותו מדבר אני מבינה שזה לא יהיה קל וזה לא הולך להיגמר מהר".
"הפגיעה הקשה ביותר שהייתה היא הפגיעה בילדים, הוא טען שהוא שיחק איתם, מה שלא נכון. אנחנו היום כבר שנה נמצאים עם הילדים ואנחנו מבינים שהדבר הזה לא היה משחק. לא היה רגע של משחק, היה רגע של אכזריות מאוד-מאוד קשה, והוא טוען שהוא לא זוכר את הדברים".
4 צפייה בגלריה
הרוצח אמיר רז
הרוצח אמיר רז
אמיר רז בבית המשפט, הבוקר
(צילום: מוטי קמחי)
4 צפייה בגלריה
אמיר ודיאנה
אמיר ודיאנה
דיאנה דדבייב
מנגד סנגורו של אמיר רז, עו"ד משה אלון, המשיך בקו שהציג מרשו וטען כי הוא "קורבן", כלשונו. "אין פה קורבן אחד, יש פה שני קורבנות. אין מחלוקת שאירוע ההמתה לא היה צריך להיעשות, אין על כך מחלוקת ואמיר מצטער מקרב לב, ההתנצלות שלו היא התנצלות אמיתית. אנחנו יודעים את זה, אני יודע את זה מהיום הראשון שבו פגשתי באמיר בעצם מיד לאחר המעשה".
רז העיד היום לראשונה בבית המשפט המחוזי בלוד. בפתח הדיון התעמתו איתו בני משפחתה של דיאנה לאחר שאמר להם "אני רוצה להתנצל" אך נמנע מלהביט בפניהם. בעדותו ניסה רז להציג תמונה של התעללות מצידה של הנרצחת, ככל הנראה בניסיון לשכנע את בית המשפט שמדובר ברצח בנסיבות מיוחדות, שהעונש בצידו איננו מאסור עולם.
עו''ד נטלי חגי ממח"שעו''ד חגיצילום: יריב כץ
עו"ד משה אלוןעו"ד אלוןצילום: יריב כץ
מחר יתחדש הדיון, ובמהלכו יעמוד רז לחקירה נגדית של נציגת הפרקליטות, עו"ד נטלי חגי. בחקירתו הנגדית הוא יצטרך לנסות להסביר את התמיהות שעלו מעדותו היום.
המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות הגישה את כתב האישום נגד רז בחודש פברואר שנה שעברה, זמן קצר לאחר הרצח. בנוסף לרצח אשתו, רז מואשם גם בתקיפת קטין בידי אחראי והתעללות בקטין בידי אחראי. מאז הרצח הוא נמצא במעצר. לפי כתב האישום הוא קשר את ילדיהם בחבל, ולאחר מכן חבט בדיאנה, דקר אותה ולבסוף ירה בה ברובה האישי שהחזיק מתוקף עבודתו כשוטר.