2 צפייה בגלריה
אבי מעוז בפגישתו עם נתניהו
אבי מעוז בפגישתו עם נתניהו
גורמים במפלגתו איימו לא להיכנס לקואליציה. יו"ר נעם אבי מעוז בפגישה עם נתניהו
יו"ר הליכוד בנימין נתניהו נפגש היום (שלישי) במצודת זאב בתל אביב עם ח"כ אבי מעוז, יו"ר מפלגת נעם שרצה ברשימה משותפת עם הציונות הדתית ועוצמה יהודית. הפגישה התקיימה לאחר שגורמים במפלגה המתנגדת ללהט"ב אמרו הבוקר כי ייתכן שלא יצטרפו לממשלה בראשות נתניהו, לאחר שזה נפגש עם שאר ראשי המפלגות בגוש שלו, אך לא עם מעוז.
הגורמים מסרו כי "בעקבות אי הזמנתו של ח"כ אבי מעוז לפגישה עם נתניהו, המעידה אולי כי ישנם גורמים בליכוד שלא מעוניינים שמפלגת נעם תהיה חלק מהקואליציה, שוקלים גורמים בנעם להישאר מחוץ לקואליציה ולאתגר את הממשלה מימין וכנגד הטרלול הפרוגרסיבי". בתום השיחה מעוז מסר כי "הפגישה הייתה עניינית וברוח טובה", והביע תקווה כי תקום במהרה "ממשלה יהודית ולאומית" שמפלגת נעם תהיה חלק ממנה. לדבריו, במהלך הפגישה "הצגנו לראש הממשלה המיועד את תפיסת העולם שלנו, שלפיה יש צורך להוציא מיד את תכניות הלימוד האנטי-ציוניות והאנטי-יהודיות שהוחדרו למערכת החינוך".
2 צפייה בגלריה
אבי מעוז לפני פגישתו עם נתניהו
אבי מעוז לפני פגישתו עם נתניהו
מעוז בכניסה לפגישה עם נתניהו, היום. גורמים במפלגתו: "שוקלים לאתגר את הממשלה נגד הטרלול הפרוגרסיבי".
(צילום: שאול גולן )
בתחילת השבוע סיכמו יו"ר מפלגת הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' ויו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר על בלוק משותף וגיבוי מלא של שתי המפלגות בעניין הכניסה לקואליציה. זאת, לדבריהם, "על מנת להחזיר את המשילות והביטחון האישי, לבצע את הרפורמות הנדרשות במערכת המשפט, לחזק את הזהות היהודית ותפקידים שיאפשרו השפעה כדי ליישם את דרישות המפלגות". מטעם סיעת הציונות הדתית שהשיגה בבחירות 14 מנדטים נמסר כי "המפלגות לא ייכנסו לקואליציה אחת בלי השנייה. יותר מחצי מיליון בוחרים בחרו בנו כדי להביא שינוי ואנו מחויבים להם".
מפלגת "נעם" המתנגדת ללהט"ב אינה חלק מהבלוק המשותף, ואמורה לנהל מו"מ עצמאי מול הליכוד. בליכוד, מצידם, הכחישו בתחילת השבוע כי נתניהו נוטה להשאיר את יו"ר המפלגה אבי מעוז מחוץ לקואליציה וטענו כי הוא מתכנן להיפגש איתו "כפי שייפגש עם כל ראשי מפלגות המחנה הלאומי".