כל המשפחות הרגילות דומות זו לזו, אבל כל משפחה של אנשי ביון מוזרה ומורכבת בדרכה שלה. והמשפחות של אנשי ונשות המוסד הישראלי כנראה מורכבות וחריגות אפילו יותר מאלה של עמיתיהם בעולם. ההסתרה, המתח, השקרים הבלתי נמנעים, הזהויות הבדויות, ההיעדרויות מהבית, הנסיעות הממושכות מי יודע לאן – וכל זאת במדינה קטנה ומשפחתית שבה כולם מכירים את כולם ורוצים לדעת עליהם הכול – הדברים הללו מקשים על מי שצריכים לשלב בין העיסוק החשאי לחיי היומיום, ולא פחות מזה משפיע על הנשים, הבעלים והילדים. איך מתמודדים עם זה? צפו בפרק הראשון בסדרה "מוסד משפחתי" של ynet Original.
מוסד משפחתי – פרק 2

עוד ב-ynet Original: • רצח רופא השב"ס - העדות הדרמטית אחרי 25 שנה • סם המוות - יותר ממכר ממורפיום, יותר קטלני מהרואין • הנסיעה האחרונה של עמית איטח - מה קרה בליל התאונה? • נוכל. רוצח. מיליונר - פרשת הרצח שהסעירה את ישראל וגרמניה בשנות ה-90 • שורת חיפוש: "סקס ישראליות" - תעשיית הפצת תמונות עירום בטלגרם
1 צפייה בגלריה
מתוך "מוסד משפחתי"
מתוך "מוסד משפחתי"
שלוה הסל בחתונה. אחרי חצי שנת נישואים פתאום הבעל שלי נעלם בלילה. כל פעם יש משהו דחוף, התחלתי לדאוג שיש לו מישהי"
(צילום: מתוך אלבום משפחתי)
בפרק הראשון מתראיינת שלוה הסל, שנישואיה בגיל צעיר לאיש מוסד הובילו אותה לחיים שלא דמיינה שתחווה, כולל חיים לצידו בשליחות במדינה מוסלמית, שם גידלו את ילדיהם. "אחרי חצי שנת נישואים פתאום הבעל שלי נעלם בלילה, נעלם בחגים, נעלם בשבתות. כל פעם אומר יש לי משהו דחוף", היא מספרת. "התחלתי לדאוג שאולי יש לו מישהי". על ילדיה היא מוסיפה: "יש הרבה ילדים של אנשי מוסד שעד היום לא השתקמו. הבן שלי אמר לי 'אנחנו יכולים להיטמע בכל מדינה שבה אנחנו גרים, אבל באף מקום לא מרגישים בבית".
מוסד משפחתי – פרק 3
הפרקים הבאים יעסקו בהיבטים אחרים של "משפחות המוסד". יואב וינאי מזרחי, בניו של אילן מזרחי, לשעבר המשנה לראש המוסד, ושל מיכל – גם היא עובדת המשרד, התראיינו על ילדות בצל אב נוכח-נפקד. השחקנית והסטנדאפיסטית ענת ברזילי, בתו של איש המוסד אברהם (איברהים) ברזילי ששירת בזירות שונות במזרח התיכון, מספרת על השתתפותה בעל כורחה במשחק ההסתרה של החיים החשאיים. הפרק השלישי עוסק באורנה קליין, לשעבר לוחמת מבצעית במוסד, שיצאה פעמים רבות לתקופות ממושכות של עבודה ומבצעים הרחק מהבית, בזמן שבעלה נותר עם בנותיהם המתבגרות הילה ושחר.