תנועת הרכבות בין תחנות בני ברק ותל אביב הופסקה הבוקר (יום חמישי) למשך כשעה בעקבות תקלת איתות. בהמשך התקלה תוקנה, אך בתחנות הרכבות השונות נותרו עומסים ועיכובים. הרכבת מסרה כי לתחנת בני ברק הוזמנו היסעים, ואילו לנוסעים מתחנות טבעת השרון (פ"ת, ראש העין כפ"ס, הוד השרון, רעננה) מומלץ לנסוע לתחנת הרצליה, להחליף בה רכבת, ולהמשיך ליעדם.
במוצאי שבת, נזכיר, לא פעלה הרכבת כלל בעקבות תקלת איתות ארצית. אחרי שעות שבהן ניסו אנשי הרכבת לתקן את התקלה, רק לקראת חצות נמסרה הודעה שביום ראשון בבוקר יפעלו הרכבות כסדרן.
תפקידה של מערכת האיתות הוא לנהל את תנועת הרכבות על המסילות ולוודא שבטיחות הנסיעה נשמרת כל העת. היא עושה זאת באמצעות מחשבים ותוכנות ניהול תנועה המחוברים למרכיבים טכניים, הממוקמים לצד המסילה ומחוברים למרכז הבקרה הרכבתי. כלומר, הרכבת אמנם יכולה לנוע ללא מערכת האיתות - אך תחת סיכונים חמורים.