תיעוד התקיפה בדרום הרצועה

חיל האוויר תקף הלילה (בין שני לשלישי) כמה מטרות בצפון ובדרום רצועת עזה, בתגובה להפרחת בלוני תבערה משטח הרצועה, שהובילו לפרוץ תשע שריפות בעוטף.
דובר צה"ל מסר כי מטוסי קרב תקפו אתר לייצור אמצעי לחימה בחאן יונס, פיר מנהרת טרור בג'באליה ועמדת שיגור רקטות תת-קרקעית בשכונת סג'עייה, שלפי הצבא נמצאת ב"לב אוכלסייה אזרחית", סמוך לבית ספר. "ארגון הטרור חמאס ממשיך להוביל ולדרדר את רצועת עזה למדיניות טרור", אמרו בצה"ל. "נמשיך ונגיב בתקיפות נגד ניסיונות הטרור. צה"ל רואה בארגון הטרור חמאס כאחראי לכל הנעשה בשטח הרצועה". התקיפה הייתה נרחבת יותר מאלו שקדמו לה בתקופה האחרונה.
בהמשך תקפו מטוסי קרב של חיל האוויר פיר של מנהרה נוספת של חמאס בחאן יונס, בתגובה לירי ממקלעים לעבר שטח ישראל בזמן התקיפה בעקבות בלוני התבערה.
תיעוד תקיפת חיל האוויר הלילה
(צילום: דובר צה"ל)

4 צפייה בגלריה
התקיפה בעזה, הלילה
התקיפה בעזה, הלילה
התקיפה בעזה, הלילה
(צילום: AFP)
אתמול הודיעו הארגונים הפלסטיניים כי יומיים לאחר ההתפרעויות האלימות בצפון הרצועה, שבמהלכן נורה ונפצע קשה לוחם מג"ב בראל חדריה שמואלי, יקיימו ביום רביעי בשעות הצהריים צעדה נוספת והפעם בדרום הרצועה. הצעדה צפויה לצאת מחאן יונס ורפיח לעבר גדר הגבול עם ישראל.
מוקד הצעדה יהיה בחזאעה, מזרחית לחאן יונס, ובסמוך לגדר בנקודה שמקבילה לקיבוץ ניר עוז. המחאה תיערך תחת הכותרת של "התנגדות למצור הישראלי ולעיכוב בשיקום רצועת עזה". הארגונים הפלסטיניים יעודדו את התושבים בערים אלה להגיע למוקד המחאה וכבר החלו בהכנות לקראת האירוע.
התקיפה הלילה לפי הדיווחים הפלסטיניים הגיעה יומיים לאחר שצה"ל תקף ברצועה בעקבות הירי בלוחם מג"ב במהלך התפרעויות של פלסטינים בגבולה הצפוני של הרצועה בשבת. בעקבות הירי בלוחם חיל האוויר תקף אז יעדים של חמאס במרכז ובצפון הרצועה, והחליט גם לתגבר כוחות באוגדת עזה ובמערך כיפת ברזל.
השריפות בעוטף עזה בעקבות הפרחת בלוני התבערה
(צילום: משה ברוכי, קק״ל)

בראל חדריה שמואלי, בן 21 מבאר יעקב ולוחם יחידת המסתערבים של מג"ב, נורה לפי תחקיר ראשוני מטווח אפס: המחבל שירה בו הסתיר את אקדחו במכנסיים ושלף אותו כמה שניות לפני שירה לעברו שלושה כדורים דרך חרך בחומה - שממנו כיוון שמואלי את נשק הצלפים שלו. אחד הכדורים פגע בראשו. המחבל לא זוהה על-ידי כוחות איסוף קרקעיים ואוויריים שסרקו את האזור. האירוע הקשה תועד בסרטונים שצילמו הפלסטינים שהתפרעו בשבת, ובצה"ל כבר זיהו את המחבל כפעיל חמאס.
הירי בלוחם, שמאושפז עדיין במצב קשה בבית החולים סורוקה בבאר שבע, עורר זעם רב בקרב בני משפחתו, שטוענים למחדל שאפשר למחבלים להתקרב לגדר הגבול. אתמול פורסמה הקלטת שיחה של ראש הממשלה נפתלי בנט עם אביו של הלוחם שנפצע, יוסי, ובה נשמע בנט מתבלבל בין שמו של הבן לשמו של האב - ושואל היכן בכלל הוא מאושפז. אחרי פרסום השיחה, ראש הממשלה התנצל: "ההחלפה בין שמו של בראל לבין שם אביו קרתה בתום לב, ואני מבקש להתנצל על כך מעומק לבי".
4 צפייה בגלריה
הירי דרך החרך בחומה, והלוחם בראל חדריה שמואלי שנפצע
הירי דרך החרך בחומה, והלוחם בראל חדריה שמואלי שנפצע
הירי דרך החרך בחומה, והלוחם בראל חדריה שמואלי שנפצע
(צילום: EPA)
"מדוע אתם ממשיכים עם המחדלים האלה? מדוע? למה? אם ייפגעו בכיוון שלך, איך תרגיש? הם מתקרבים עד לגדר, איפה אתם חיים? באיזה עולם? איפה אתם? באמת", הטיח האב בראש הממשלה, שלא הגיב. "כן לירות, לא לירות, לירות ככה, לקבל פקודה ממשמר הגבול. אתם לא יודעים לקבל החלטות? אתה מפחד? תתעורר. ממי אתה מפחד? מעבאס. תתעורר. אתה פחדן, אתה וכל הממשלה שלך פחדנים, תעשו משהו. תעיפו אותם מהשטח לקילומטר לא להתקדם, מה זה? איפה אתם חיים? אין לכם ילדים?".
פורסם לראשונה: 23:44, 23.08.21