עדי ראייה מהפיגוע בבאר שבע מדברים
(צילום: אילנה קוריאל )

ארבעה בני אדם נרצחו אחר הצהריים (יום שלישי) בפיגוע במרכז ביג בבאר שבע, אחד הפיגועים הקשים בשנים האחרונות. לפי עדי הראייה, המחבל דרס תחילה רוכב אופניים ברחוב דרך אליהו נאוי, במרחק שתי דקות נסיעה ממרכז הקניות - ולאחר מכן נסע למרכז, שם פתח במסע הדקירות. מותה של אישה אחת שנדקרה נקבע במקום, ושל השלושה הנוספים בבית החולים. המחבל הוא מוחמד אבו אלקיעאן (35), תושב חורה שבנגב, שנורה למוות על-ידי אזרחים במקום. בעבר נשלח לכלא על ניסיון הגעה לסוריה והצטרפות לדאעש.
אקים חרומושין, שעובד בחנות סמוכה, סיפר כי "ראינו את המחבל עם סכין מונפת ופצוע מדמם ליד. רצתי לחנות ולקחתי תיק עזרה ראשונה. אני והמנהל שלי צעקנו לו שיוריד את הנשק. הוא אמר שהוא יהרוג את כולם".
תיעוד: נטרול המחבל בבאר שבע

6 צפייה בגלריה
המחבל לאחר שנורה, המחבל עם הסכין
המחבל לאחר שנורה, המחבל עם הסכין
"אנשי צעקו שיש מחבל ויצאנו בריצה". מימין: המחבל אחרי שנורה. משמאל: עם הסכין
6 צפייה בגלריה
הרכב של המחבל
הרכב של המחבל
"נתקע בקיה פיקנטו וברח ברגל". הרכב של המחבל בזירת הפיגוע
(צילום: חיים הורנשטיין)
6 צפייה בגלריה
 אירוע הדקירה בבאר שבע
 אירוע הדקירה בבאר שבע
זירת הרצח בבאר שבע
(צילום: אילנה קוריאל )
ירון אייזקסון, שעובד במרכז ביג, סיפר כי כששמע צעקות הבין מיד שקרה משהו חריג. הוא רץ לכיוון, ואז ראה את המחבל דוקר את אחת הנשים. "צעקתי לו 'תעצור, תעצור', ראיתי אותו דוקר אותה כמה פעמים ואת שאר הבנות בורחות מהמקום". לדבריו, "המחבל הסתכל עליי, היה קצת בשוק, המשיך לדקור קצת וברח. הוא ניסה לברוח עם הרכב, נתקע בקיה פיקנטו, ברח ברגל ונהג האוטובוס ירה בו".
אייזקסון סיפר כי התקשר לבעלה של האישה שנדקרה. "ניסיתי לעזור לה", אמר. "ראיתי שהתקשרו אליה כמה פעמים והתקשרתי לבעלה ולמשפחה שלה. אמרתי להם להגיע בדחיפות. לא סיפרתי להם מה קרה ונתתי את הטלפון לשוטר".
6 צפייה בגלריה
מסלול המחבל בבאר שבע
מסלול המחבל בבאר שבע
(המפה באדיבות המרכז למיפוי ישראל)
6 צפייה בגלריה
זירת האירוע בבאר שבע
זירת האירוע בבאר שבע
"צעקתי על המחבל שיוריד את הסכין, כדי למשוך זמן". זירת הפיגוע בבאר שבע
(צילום: אילנה קוריאל )
6 צפייה בגלריה
זירת האירוע בבאר שבע
זירת האירוע בבאר שבע
הזירה בבאר שבע
(צילום: אילנה קוריאל )
אזרח אחר סיפר: "ראינו את המחבל עומד עם סכין מונפת. צרחתי שיוריד את הנשק. בסוף הגיע אדם אחר, שנעמד ארבעה מטרים ממנו. הוא לא הניח את הסכין. האזרח הגיע עם אקדח ולא ירה בו, למרות שצעקנו שיירה בו. אחר כך הגיע אזרח אחר שירה בו שלושה כדורים. רצנו לטפל בפצוע שראינו".
יניב, אחר ממנהלי החנויות, אמר כי "אנשים התחילו לצעוק שיש מחבל בכניסה למבנה ויצאנו בריצה. צעקתי על המחבל שיוריד את הסכין ויירד לרצפה, כדי למשוך זמן". עד ראייה נוסף אמר: "ראיתי את המחבל יוצא מהרכב ופשוט קופץ על בן אדם מבוגר ודוקר אותו בלי הבחנה. אחרי שהוא התמוטט והיה על הרצפה, הוא נעמד מעליו ולא ידע מה לעשות. הוא ידע שאין לו איך לברוח, כי הוא ריסק את האוטו. התקשרתי למד"א ועדכנתי אותם. המחבל פשוט עמד באמצע".
דיאנה דדון אמרה: "שמעתי צרחות וראיתי אישה על הרצפה. הוא דקר אותה כמה פעמים עם הסכין, זה היה פשוט נורא, מראה מזעזע. אחר כך הוא עלה על רכב וניסה לברוח, פגע ברכב אדום. אחר כך שמעתי יריות (חיסול המחבל; א"ק)".