בצל דיווחים פלסטיניים על כניסה קרקעית של טנקים ישראליים לעזה וקרבות בין ישראל והחמאס, שר החוץ האיראני חוסיין אמיר עבדוללהיאן הזהיר אמש (שישי): "לוחמים לבנונים ופלסטינים הנאמנים לטהרן מוכנים עם 'אצבע על ההדק' למבצע קרקעי של ישראל בעזה".
6 צפייה בגלריה
דיווחים פלסטינים: צה"ל מפגיז באזור בית חאנון וג'בליה בצפון רצועה עזה
דיווחים פלסטינים: צה"ל מפגיז באזור בית חאנון וג'בליה בצפון רצועה עזה
תקיפות צה"ל בעזה
(צילום: אנס אלשריף)
חבר הלשכה המדינית של חמאס, עזאת א-רישק התייחס גם לדיווחים: "אם נתניהו החליט להיכנס הלילה לעזה, ההתנגדות מוכנה מאוד".
"ישראל פתחה זה עתה במלחמה קרקעית על עזה", צייץ שר החוץ הירדני איימן א-ספדי, ב-X (לשעבר טוויטר). "התוצאה תהיה קטסטרופה הומניטרית. הצבעה נגד ההחלטה הערבית בעצרת הכללית של האו"ם מאשרת את המלחמה הזו. מיליונים יצפו בכל קול. ההיסטוריה תשפוט".
6 צפייה בגלריה
חוסיין אמיר עבדוללהיאן שר החוץ איראן נאום העצרת הכללית של ה או"ם
חוסיין אמיר עבדוללהיאן שר החוץ איראן נאום העצרת הכללית של ה או"ם
מזהיר את ישראל. חוסיין אמיר עבדוללהיאן
(צילום: TIMOTHY A. CLARY / AFP)
במקביל, הלחצים על הממשלה בלבנון להימנע מעימות מול ישראל גוברים. מקורות בלבנון מסרו לא-שרק אל-אוסט כי ראש ממשלת לבנון רג'יב מיקאתי עדיין מאמין שחיזבאללה יתנהג באופן ריאלי, תוך התחשבות במצב בלבנון.
לא-שרק אל-אוסט נודע כי חיזבאללה, בפיקוח חסן נסראללה, בוחן את המצב הצבאי בגבול כדי לפתח תוכנית לצמצום מספר ההרוגים משורות הארגון ובוחן את פעילות המזל"טים של ישראל.
תיעוד מתקיפות צה"ל בעזה
(צילום: עידו ארז)

על פי גורם, חיזבאללה מכוון ליותר מתרחיש אחד - לפי הערכת תוצאות השטח מהעימות בעזה, זאת למרות שהארגון מאמין על מסוגלות חמאס להחזיק מעמד חודשים.
מקורות עיראקים בבגדד מסרו לאל-ערבי אל-ג'דיד כי ראש ממשלת עיראק, א-סודאני, קיים במהלך היומיים האחרונים שתי פגישות: עם "מסגרת התיאום"(כוחות פוליטיים שיעים-עיראקים) ועם "גדודי חיזבאללה בעיראק" (המשתייכים לכוח קודס האיראני). בפגישות הדגיש א-סודאני את הצורך בהפסקת התקיפות נגד הכוחות האמריקאים, אך הוא לא הצליח להגיע להסכם מול הפלגים. הפלגים הדגישו שלאור ההסלמה בעזה, הפעולות נגד הכוחות האמריקאים יימשכו. על פי אותן מקורות, א-סודאני פנה כעת לכיוון האיראנים בניסיון לעצור את התקיפות נגד המטרות האמריקאיות ומתקיימים כעת מגעים עיראקים–איראנים בנושא.
6 צפייה בגלריה
ראש ממשלת לבנון נג'יב מיקאתי
ראש ממשלת לבנון נג'יב מיקאתי
מעוניין להימנע מעימות עם ישראל. ראש ממשלת לבנון נג'יב מיקאתי
(צילום: רויטרס)
דובר המועצה לביטחון לאומי של ארה"ב ג'ון קירבי סירב להתייחס לדיווחים הטוענים לכניסה קרקעית של ישראל, אך הבהיר שארצות הברית ממשיכה לתמוך בישראל ובפעולותיה. "ארה"ב שאלה את ישראל מהן מטרותיה, מהי האסטרטגיה ואיך המלחמה הזו צפויה להסתיים", אמר קירבי והתייחס גם לסוגיית החטופים. "אם שחרור החטופים מעזה דורש הפסקת אש מקומית זמנית, אנו תומכים במהלך שכזה".
קירבי הוסיף שארה"ב לא מעוניינת בעימות עם איראן וטען כי מבצעים אמריקאים בסוריה ועיראק נועדו כדי למנוע התקפות עתידיות.
6 צפייה בגלריה
ג'ון קירבי תדרוך עיתונאים הבית הלבן וושינגטון ארה"ב
ג'ון קירבי תדרוך עיתונאים הבית הלבן וושינגטון ארה"ב
"שאלנו את ישראל מהן מטרותיה ואיך היא מצפה שהמלחמה הזו תסתיים". ג'ון קירבי
(צילום: רויטרס/Evelyn Hockstein)
6 צפייה בגלריה
תרגיל איראני
תרגיל איראני
התרגיל האיראני
מוקדם יותר אתמול, אתרי החדשות הערביים פרסמו דיווח מאת הסוכנות האיראנית "תסנים", על פיו "גורמים בהתנגדות קיבלו הודעה המאשרת כי לוושינגטון אין כוונה לפתוח חזיתות חדשות".
מפקד חיל האוויר בצבא איראן, עלי האמש, אמר במהלך תרגיל צבאי נרחב שהתקיים אתמול: "במהלך התמרונים הותקנו על המסוקים שלנו מערכות חסימה, ראיית לילה וטילים ארוכי טווח, כדי לשפר את כוח הלחימה שלהם".
פורסם לראשונה: 23:06, 27.10.23