יממה לאחר שמסר את ההודעה הדרמטית על תקיפת המפקדה המרכזית של חיזבאללה, מסר דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי הודעה ראשונה לאחר אישור חיסולו של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה באותה תקיפה - והודיע כי בעקבות הערכת מצב שבוצעה הוחלט על שינוי בהנחיות פיקוד העוקף - ויהיה אסור לערוך התכנסויות של מעל 1,000 איש ב"אזורים שונים במרכז". מדובר בגוש דן, אזור השרון, השומרון ואזורים נוספים.
הודעת דובר צה"ל לאחר חיסולו של נסראללה
(צילום: דובר צה"ל )

"קיימנו בשעות האחרונות הערכת מצב, וכעת אנחנו מודיעים על עדכון בהנחיות פיקוד העורף", אמר הגרי. "שר הביטחון אישר שהחל מהיום, מהשעות הקרובות, חל איסור על התכנסויות העולות על 1,000 איש באזורים שונים במרכז. אנחנו נוקטים בכל אמצעי הזהירות הנדרשים לשמור על ביטחונכם. המשיכו להקפיד על הנחיות פיקוד העורף, נעדכן בכל הפלטפורמות הרשמיות. אנחנו בהערכת מצב מתמשכת. נעדכן בכל שינוי בשעות הקרובות, וגם מחר בבוקר". בעקבות ההנחיות, משחקי ליגת העל שיתקיימו היום מגוש דן וצפונה צפויים להיערך ללא קהל.
על נסראללה אמר הגרי כי הוא "היה מגדולי האויבים שלנו בכל הזמנים - אבל זה עוד לא נגמר". הוא הדגיש כי לחיזבאללה יש עוד יכולות, וכי צה"ל ממשיך לפגוע בתשתיות של הארגון שנבנו במשך שנים, במימון איראן. "לאורך המלחמה נתקלנו בירי מאיראן, מסוריה, מתימן ומעיראק. אנחנו במוכנות שיא בהתקפה ובהגנה, מסביב לשעון. ארגון חיזבאללה עבר טלטלה קשה. חיסלנו את מפקד הארגון והוא דמות מאוד ריכוזית. יחד איתו בשבועות האחרונים חיסלנו את שדרת הפיקוד של חיזבאללה, ואנחנו ממשיכים גם בשעות אלה להכות, לחסל ולהרוג את מפקדי ארגון הטרור. כך נמשיך לעשות, גם בשעות אלה וגם בימים שיבואו".
עדכון להנחיות פיקוד העורף בעקבות ההסלמה בלחימה מול לבנון
כשנשאל אם יש עדיין צורך בתמרון קרקעי כדי לאפשר את החזרת תושבי הצפון לבתיהם בבטחה, הגרי לא השיב ישירות: "יש ימים מאתגרים לפנינו, יש לנו עוד משימות להשלים. קודם כל להחזיר את החטופים המוחזקים באכזריות על-ידי חמאס בעזה, וכן ולהחזיר את תושבי הצפון והדרום בביטחון לבתיהם. התפקיד שלנו, בראש השנה וגם בימים האחרים, הוא לדאוג להגן על אזרחי ישראל, ונעשה כל מה שאנחנו יכולים כדי לעמוד במשימה הזו. יש לנו עוד עבודה, ואנחנו נחושים להשלים אותה".
כאמור, מוקדם יותר מסר צה"ל כי בתקיפה אמש בדאחייה חוסל נסראללה, שעמד במשך 32 שנה בראש ארגון הטרור השיעי. לצד נסראללה, חוסלו בתקיפה בביירות גם עלי כרכי, מפקד חזית הדרום בחיזבאללה, ומפקדים נוספים בארגון הטרור.
1 צפייה בגלריה
חסן נסראללה
חסן נסראללה
"היה מגדולי האויבים שלנו בכל הזמנים - אבל זה עוד לא נגמר". נסראללה
(צילום: REUTERS/Khalil Hassan/File Photo)
הרס בדאחייה אחרי התקיפה, אתמול
(צילום: רויטרס)

בהודעה נכתב כי מטוסי קרב של חיל האוויר, בהכוונה מודיעינית מדויקת של אגף המודיעין ומערכת הביטחון, תקפו את המפקדה המרכזית של חיזבאללה, הנמצאת מתחת לבניין מגורים בדאחייה בביירות. התקיפה, כתבו, בוצעה בעת שצמרת חיזבאללה הייתה במפקדה ועסקה בתיאום פעילויות טרור נגד אזרחי מדינת ישראל.
"במשך 32 שנות כהונתו של נסראללה כמנהיג ארגון הטרור חיזבאללה, הוא היה אחראי לרצח של אזרחים ישראלים וחיילים רבים, ולתכנון והוצאה לפועל של אלפי פעולות טרור נגד מדינת ישראל וברחבי העולם", נכתב בהודעה. "נסראללה היה מקבל ההחלטות המרכזי והמאשר הבלעדי של החלטות אסטרטגיות-מערכתיות, ולעיתים גם החלטות טקטיות בארגון.
"ארגון הטרור חיזבאללה והעומד בראשו חסן נסראללה, הצטרפו בשמונה באוקטובר למלחמה נגד מדינת ישראל. מאז חיזבאללה המשיך את התקפותיו נגד אזרחי מדינת ישראל, וגרר את מדינת לבנון והאזור כולו להסלמה. צה"ל ימשיך לפגוע בכל מי שיקדם ויעסוק בטרור נגד אזרחי מדינת ישראל".