סא״ל דניאל אלה (32) מגן יבנה, מפקד גדוד 52 בחטיבה 401 של חיל השריון, נפצע היום (ראשון) באורח בינוני בלחימה ברפיח. בתיעוד שצולם לפני שפונה מרצועת עזה הוא נשמע אומר: "תמשיכו להילחם, פרקו להם את התחת, אני אסיים בבית החולים ואני חוזר אליכם". צפו:
סא"ל דניאל אלה לפני הפינוי לבית החולים

1 צפייה בגלריה
סא״ל דניאל אלה לפני הפינוי לבית החולים
סא״ל דניאל אלה לפני הפינוי לבית החולים
סא"ל דניאל אלה בפאתי ג'באליה, ורגע הפינו מרפיח
בחודש ינואר האחרון פגשה כתבתנו עינב חלבי את סא"ל אלה בפאתי ג'באליה. הוא סיפר לה אז כי גם אשתו מנהלת קריירה צבאית, וכי היא מעניקה לו תמיכה מהבית להמשיך ולהילחם. הוא סיפר כי הצטרף לתמרון הקרקעי כבר בימים הראשונים ללחימה, ומאז יצא הביתה לעיתים רחוקות.
דניאל סיפרה כי באותו שבוע הוא ושאר הלוחמים החלו ב"השמדה שיטתית" של היכולות הרקטיות של חמאס. "זה מה שאתם מכירים בתור הרקטות והפצמ"רים שנורו לארץ", תיאר אז. "אנחנו בעצם מקבלים תא שטח גיאוגרפי שבו יש מודיעין על רקטות שנורו או שישוגרו. אנחנו מגיעים לשטח, כובשים אותו ובעצם באים להשמיד את היכולת הזו".
מוקדם יותר היום התיר צה"ל לפרסום כי רב סרן ג'לאא אבראהים, בן 25 מסאג'ור, נהרג מפגיעת נ"ט ברפיח. הוא היה מפקד פלוגה בגדוד הנדסה 601, עוצבת עקבות הברזל (401). הוא הותיר אחריו אם ו-12 אחים, רבים מהם בתפקידי ביטחון משמעותיים. אבראהים היה האח הרביעי במשפחה שמשרת בחיל ההנדסה.