על רקע שורת המינויים החדשים בצה"ל והדיווחים כי ראש הממשלה בנימין נתניהו מקיים ראיונות לתפקיד המזכיר הצבאי, יו"ר סיעת ישראל ביתנו ח"כ עודד פורר פנה היום (שלישי) ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה בבקשה להורות על עצירת המינויים בשעת המלחמה - אבל זו ענתה לו כי אין בכוונתה לעצור מינויים בצה"ל.
לקריאת הפנייה המלאה - לחצו כאן
בפניית פורר, שהוגשה בין היתר על רקע הנחיית היועמ"שית למפכ"ל שלא לערוך כעת סבב מינויים במשטרה, היא התבקשה להורות לנתניהו לחדול ממינוי בכירים. "אמש פורסם שכבודה העבירה הנחיה חד משמעית למפכ"ל המשטרה שמיונים יבוצעו רק במקרים דחופים", נכתב.
2 צפייה בגלריה
גלי בהרב מיארה ובנימין נתניהו
גלי בהרב מיארה ובנימין נתניהו
"עצרי את המינויים בשעת המלחמה"
(צילום: יואב דודקביץ', אלעד גרשגורן )
"בה בעת פורסם שבצה"ל מתוכנן סבב מינוי בכירים, ובהם גם מזכיר צבאי לראש הממשלה - זאת על אף שצה"ל נמצא בעיצומה של לחימה. ברור לכל בר דעת שהקצונה הבכירה בצה"ל עוד תידרש לתת תשובות לאירועי שמחת תורה. לאור האמור לעיל, אני פונה אלייך על מנת שתפעילי את סמכותך כדי למנוע מראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ"ל לבצע סבבי מינויים שאינם חיוניים או דחופים. ככל שיש כאלו, יש למנות ממלאי מקום בלבד עד לסיום המלחמה והפקת הלקחים".
ח"כ פורר טען כי קיים חשש שבשעה זו המינויים יעשו באופן בלתי ענייני ומשיקולים זרים. "זו לא העת למלחמות גנרלים בצבא. יש לאפשר למפקדים בצה"ל להיות עסוקים בניצחון בלבד, ולא במינויים העתידיים שלהם", סיכם.
בתשובתה כתבה היועמ"שית כי "יש מאפיינים ייחודיים וקונקרטיים המתקיימים במשטרת ישראל, וההחלטה שניתנה אינה החלטה כללית ביחס לכל ארגוני הביטחון באשר הם. אותם מאפיינים ייחודיים וקונקרטיים אינם מתקיימים בצה"ל".
2 צפייה בגלריה
תא"ל ברק חירם
תא"ל ברק חירם
תא"ל ברק חירם. המזכיר הצבאי הבא?
(צילום: אלעד גרשגורן)
אתמול כאמור דווח כי נתניהו קיים ראיונות לתפקיד מזכירו הצבאי, וכי נפגש לפני ימים אחדים עם מפקד אוגדה 99 תא"ל ברק חירם. אלוף אבי גיל, המזכיר הצבאי הנוכחי של נתניהו שנכנס לתפקידו ביולי 2021 בתקופת ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט, צפוי לסיים את תפקידו בחודש יוני.
לפני כשבוע בצה"ל הודיעו על שורת מינויים לתפקידים שונים, שמותנים באישור שר הביטחון יואב גלנט. במסגרת המינויים הוחלט כי אל"מ גיל ורנר יחליף בתפקיד מפקד חטיבת הדרומית באוגדת עזה את אל"מ אסף חממי, שנפל בקרבות ב-7 באוקטובר, וכי אל"מ טל אשור יחליף בתפקיד מפקד היחידה הרב-ממדית את אל"מ רועי לוי שנפל בקרבות במתקפת הפתע.
פורסם לראשונה: 16:21, 12.03.24