סיכול הברחת הנשק בבקעת הירדן
(צילום: דוברות המשטרה)

צה"ל והמשטרה סיכלו הבוקר (שני) הברחת עשרות אקדחים משטח ירדן, דרך גדר הגבול באזור בקעת הירדן. תושב יריחו בן 29 נעצר.
בלשי יחידת הגבול של המחוז הצפוני במשטרה, ביחד עם לוחמי צה"ל, היו במארב לפנות בוקר בסמוך לגדר הגבול, לא רחוק ממושב ארגמן שבבקעת הירדן. בשלב מסוים הבחינו הכוחות באדם חשוד עם תיק גב גדול מתקרב לגדר הגבול, ארבו לו - ועצרו אותו. בתוך התיק נמצאו 24 אקדחים בשווי של כמיליון שקלים, כמו גם 80 אלף דינר ירדני במזומן (כ-380 אלף שקל).
3 צפייה בגלריה
הנשקים שנתפסו
הנשקים שנתפסו
הנשקים שנתפסו
(צילום: דוברות המשטרה)
3 צפייה בגלריה
הנשקים שנתפסו
הנשקים שנתפסו
(צילום: דובר צה"ל)
3 צפייה בגלריה
הנשקים שנתפסו
הנשקים שנתפסו
הכסף שנמצא בתיק
(צילום: דוברות המשטרה)
"זה הסיכול התשיעי של היחידה מתחילת השנה", אמר מפקד היחידה רפ"ק א'. "בסיכולים האלה תפסנו 171 כלי נשק בגבולות ירדן ולבנון. הפעילות של היחידה בסיכול הברחות וסחר היא חלק מהמאבק המקיף של משטרת ישראל, על כל יחידותיה וכוחותיה, בתופעת הנשק הבלתי חוקי".
"תפיסות כלי הנשק ביישובים ובכפרים הערבים מעלה את הביקוש, והסוחרים והמבריחים נאלצים לקחת סיכונים הולכים וגדלים בבואם להשיג נשק", המשיך רפ"ק א'. "בפעילותה הייחודית של היחידה מתחילת השנה נתפסו אקדחים ורובי סער, שאם לא היינו תופסים היו מגיעים לגורמים עבריינים ברחבי הארץ, ומשמשים באירועי ירי, פשיעה ואלימות, וכן לצורך פיגועי מחבלים כפי שהיו לאחרונה. אנחנו, כמו רבים משוטרי משטרת ישראל, עובדים יום ולילה על מנת להמשיך ולצמצם את כמות כלי הנשק הבלתי חוקיים בתחומי הארץ".
לפני כחודש סיכלה המשטרה את הברחת כלי הנשק הגדולה ביותר שהתרחשה אי פעם בגבול לבנון, כששלושה תושבי טובא זנגריה נעצרו כשברשותם 61 כלי נשק - 58 אקדחים ושלושה רובי M-16 - וחצי ק"ג הרואין. במשטרה העריכו את שווי הנשק ב-3.5 מיליון שקל.