תיעוד החשוד מאיים על הפקח

האלימות ברחובות נמשכת: בעל עסק בקריית מוצקין נגח לפי החשד בפניו של פקח עירוני שנזקק לטיפול רפואי. המשטרה עצרה את החשוד בתקיפה, אולם בקשתה להאריך את מעצרו מאחורי סורג ובריח נדחתה על-ידי בית המשפט.
הפקח (34) הגיע בתחילת השבוע אל בית העסק ברחוב קק"ל בעיר מלווה בפקח נוסף. בסיור שגרתי הבחינו השניים כי הבעלים הוציא את מרכולתו לרבות השילוט אל המדרכה בניגוד לחוק העזר העירוני.
"פנינו אל בעל בית העסק, אבל מיד קיבלנו צעקות מאביו שאנחנו נטפלים רק אליו", סיפר הפקח למקורביו. "בעל העסק יצא לעברנו. עמדנו בפינה לרשום דוח. הוא החל לאיים עלינו ואמר 'אם לא היו פה ילדים הייתי קורע אתכם עכשיו'. תוך כדי שהזעקנו את השיטור העירוני, בעל העסק ניגש אליי בהפתעה ונגח בצד שמאל של הראש שלי. הוא אמר לי 'אני אפתח אותך'".
הפקחים התקשרו למנהל הפיקוח העירוני בעירייה, ובמקביל הגיעו למקום ניידות מתחנת זבולון והשיטור העירוני. החשוד בתקיפה (27) נעצר לחקירה לאחר שהפקח שספג את הנגיחה הצביע עליו.
1 צפייה בגלריה
הפקח שהותקף
הפקח שהותקף
הפקח שהותקף
"בזמן שהמשטרה עצרה את החשוד, האב קרא לעברנו קריאות גנאי, ונוצרה המולה במקום", סיפר הפקח. "הוא גם הסריט אותנו במצלמה. מאז המקרה האב משתלח בי בדף הפייסבוק שלו, אומר שאני שקרן ושהבן שלו לא נגע בי. אני חש מאוים. הגשתי על כך תלונה במשטרה והפקח שהיה איתי מסר עדות".
הפקח שהותקף חש בכאבי ראש חזקים בעקבות הנגיחה, והועבר לטיפול בבית החולים רמב"ם בחיפה. אחרי בדיקת C.T ראש ששללה פגיעה קשה - הוא שוחרר לביתו. החשוד בתקיפה נחקר בגין איומים ותקיפת עובד ציבור.

"לא צריך לאבד חיים בשביל התייחסות בכובד ראש"

בדיון שנערך אתמול בבית משפט השלום בקריות בבקשת המשטרה להאריך את מעצרו של החשוד בחמישה ימים, פנה בעל העסק לשופט ואמר: "אני מבקש שאם בית המשפט יורה על שחרורי למעצר בית, זה יהיה למספר ימים קטן ככל הניתן כי אני בעל עסק ואין מי שיעבוד במקומי בעסק".
השופט צבי כוחן הורה לשחרר את החשוד למעצר בית למשך ארבעה ימים. בהחלטתו ציין השופט: "עיינתי בחומר החקירה ובאתי לכלל מסקנה כי קיים חשד סביר שהמשיב ביצע את העבירות המיוחסות לו. מאחר שנגבו עדויות מהמתלונן ומעד נוסף שהיו עדים ישירים לאירוע, הרי שלדעתי עילת השיבוש היא על הרף הנמוך ביותר".
השופט הוסיף: "מבלי להקל ראש בעבירה של תקיפת עובד ציבור, הרי בהיעדר אינדיקציה לגרימת חבלה של ממש בשלב זה בנתקף, גם עילת המסוכנות היא על הרף הנמוך ביותר, אם בכלל". בתנאי השחרור נקבע כי החשוד יחתום על התחייבות עצמית בסך 5,000 שקל להבטחתם. השופט אסר על החשוד ליצור קשר ישיר או עקיף עם מי מהמעורבים והוציא נגדו צו הרחקה מהפקח למשך חודש.
הפקח שהותקף הופתע משחרור החשוד. לדבריו, "השופט שחרר אותו כי הוא חושב שאין לחשוד מסוכנות. אני חושב שזה משפיל. אני עובד ציבור. אם בתי המשפט לא שומרים עלינו מי ישמור? אני לא חושב שאדם שמותקף צריך לאבד את החיים שלו או את ההכרה ולהיות במצב קשה כדי שבתי המשפט והרשויות יתייחסו לזה בכובד ראש. אני שבע רצון לחלוטין מעבודת המשטרה, שהגיבה מהר והתייחסה ברצינות לאירוע התקיפה".
ראש העיר קריית מוצקין חיים צורי אמר ל-ynet: "מבחינתנו מדובר באירוע חמור של תקיפת פקח עירייה עובד ציבור. מטרת הפקחים לשמור על הסדר הציבורי בעיר. במקרה זה, החשוד בתקיפה פרש מרכולתו על מדרכה וחנייה ברחוב, מה שהצריך טיפול מצד שני פקחי העירייה. למרבה הצער והחומרה, בעל העסק תקף את אחד הפקחים וגרם לפגיעה בראשו. פקחי העירייה ימשיכו לבצע את עבודתם לטובת תושבי קריית מוצקין".