שחר מור (זהירו), אחיינו של החטוף אברהם מונדר, נעצר אמש בקונגרס, בזמן נאום ראש הממשלה בנימין נתניהו. בריאיון ל-ynet הבוקר (חמישי) הוא מסביר מה קרה שם בדיוק. "הוציאו אותי משם. זה היה נאום מזעזע, הכול היה מאוד טלוויזיוני, אמריקני, מהונדס", שחזר, "בשלב מסוים אמרתי - אני לא יכול לשאת את זה עוד - וצעקתי - '1,400 מתים'".
ריאיון עם שחר מור: "צעקתי '1,400 מתים'. לא יכולתי עוד"
(צילום: ירון ברנר)

לדבריו, באותו רגע, נלקח על ידי אנשי משטרת הקפיטול אל מחוץ לאולם הקונגרס. "הבחור ביקש ממני להתלוות אליו. השוטרים בחוץ ביקשו ממני להתלוות אליהם. עוכבתי במשך ארבע שעות - וחזרתי. אלה היו ארבע שעות לא נעימות, אבל זה כלום לעומת החטופים. ישבתי בתא קטן. האמריקנים עשו תהליך מאוד גדול, כולל לקחת לי את השרוכים מהנעליים והכול. הם מאוד רציניים".
הוא התייחס לקרובי החטופים שישבו בשורת ה"אח"מים", בהם רעיית ראש הממשלה בנימין נתניהו ובנו יאיר - וטען כי הם היו ניצבים בהצגה שלו. "אני מעריך את נועה ארגמני, אבל תסתכל על זה - הם כולם היו שם ניצבים", אמר.
במהלך נאומו של ראש הממשלה בקונגרס, שישה קרובי חטופים שלא הוזמנו על ידי נתניהו חשפו חולצות צהובות ועליהן הכיתוב: "סגור את העסקה עכשיו". הם הוצאו מהאולם וכמה מהם עוכבו. בהמשך השישה שוחררו, הודות להתערבות מהירה של שגרירות ישראל בוושינגטון.
נאום נתניהו בקונגרס, אמש
(צילום: רויטרס)

סנאטורים יהודים וכן מטה משפחות החטופים בארה"ב וארגון AJC סייעו וליוו את בני המשפחות: אחיו של החטוף אור לוי, מיכאל לוי; אחיה ובן דודה של כרמל גת, אלון גת וגיל דיקמן; אחותו של אלעד קציר, כרמית פלטי קציר; דודתו של החטוף עומר שם טוב, ליאת קורין; ואחיינו של אברהם מונדר.
קורין הודתה "לממשל ביידן ולכל חברי הקונגרס שהזמינו אותנו להגיע היום לפה״, וכרמית הוסיפה: "נעצרנו והוצאנו מהנאום בקונגרס בגלל שלבשנו את החולצה הזו. נתניהו, תחתום על עסקה עכשיו. כל רגע מאוחר יותר עלול לעלות בחיי אדם״.