4 צפייה בגלריה
 יוסף אלטרדה
 יוסף אלטרדה
יוסף אלטרדה ומוחמד זועבי
שני פועלים נהרגו היום (שני) בתאונות עבודה שונות בתוך שעה - אחת בשכונת קטמון בירושלים ואחת ביישוב תל מונד שבשרון. המשטרה פתחה בחקירה.
ברחוב הל"ה בירושלים נהרג אחר הצהריים הפועל יוסף אלטרדה, תושב השטחים בן 24. מחקירה ראשונית של המשטרה עולה כי במהלך עבודות משאית מנוף באתר השתחרר כבל שנשא משטח של פלטות ברזל - שנפל עליו וגרם למותו. מנהל העבודה ומפעיל המנוף עוכבו לחקירה.
תיעוד מתאונת העבודה בירושלים
(צילום: חיים גולדיטש)

4 צפייה בגלריה
זירת התאונה בירושלים
זירת התאונה בירושלים
הזירה בשכונת קטמון בירושלים
(צילום: חיים גולדיטש)
על פי עוברי אורח, במהלך העבודות המנוף עמד בצורה לא מסודרת, ולפתע "נשמע בום והחלו צעקות שבר". חובשי מד"א ואיחוד הצלה שהגיעו למקום סיפרו: "כשהגענו ראינו את הפועל שוכב באתר בנייה כשהוא מחוסר הכרה וסובל מחבלות קשות בגופו. לאחר בדיקות רפואיות נאלצנו לקבוע את מותו במקום".
מ׳, פועל באתר, סיפר: "מדובר בפועל מהכפר תפוח ליד חברון. רוב העובדים פה באתר הם בני אותה משפחה, אז כולנו שבורים. המנוף הרים תבניות לבניין וכנראה שהחבילה שם לא הייתה קשורה כמו שצריך - והכול קרס על הפועל שעמד מתחת".
זירת תאונת העבודה בתל מונד
(צילום: רענן בן צור, תיעוד מבצעי מד"א)

פחות משעה לאחר מכן, פועל כבן 40 נהרג ופועל נוסף כבן 25 נפצע באורח בינוני בזמן שעבדו על מנוף סמוך לתחנת דלק במבנה תעשייתי בתל מונד. המשטרה פתחה בחקירה ולמקום הוזעקו חוקרי תאונות עבודה של משרד העבודה. מחקירה ראשונית עולה כי שני הפועלים עלו באמצעות במת הרמה, כשהקורה שהוצבה במקום פגעה באחד מהם - מוחמד זועבי, תושב הכפר סולם שבצפון - ומותו נקבע במקום.
מהחקירה עולה כי שני הפועלים היו על סל הנמצא בקצה זרוע המנוף, ומסיבה שעדיין לא ברורה זרוע המנוף עלתה למעלה - והשניים נלכדו ונמחצו בין הסל לקורה בפתח המבנה. התאונה התרחשה בזמן שבני משפחה של הנפגעים היו גם הם במקום. לזירה הוזעקו צוותי מד"א, שטיפסו למעלה עם סולמות ונאלצו לקבוע את מותו של זועבי. הם העניקו טיפול רפואי לפועל השני שנפצע ופינו אותו לבית החולים מאיר בכפר סבא.
4 צפייה בגלריה
זירת התאונה
זירת התאונה
זירת התאונה בתל מונד
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
"עלינו על סולמות עם ציוד רפואי והתחלנו להעניק טיפול לשני הפצועים כשהם עדיין היו לכודים", סיפרו פרמדיקים במד"א רפי שבע ועמית שושן. "לצערנו אחד מהם היה ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותו. הפצוע השני שהיה בהכרה קובע לציוד רפואי מיוחד על מנת לשמור על עמוד השדרה והצוואר. לוחמי האש העמידו את הכבאית סמוך לסל המנוף והעברנו בצורה בטוחה את הפצוע לגג הכבאית, ומשם הוא הורד והוכנס לניידת טיפול נמרץ. המשכנו את הטיפול הרפואי ופינינו אותו לבית החולים כשמצבו בינוני".
במקביל הוזעקו למקום צוותי כבאות והצלה מתחנות קדימה ונתניה. "סמוך לשעה 15:57 התקבל דיווח במוקד 102 של כב"ה מרכז על שני פועלים שנלכדו מתחת לבמת הרמה", נמסר מכבאות והצלה. "צוות יל"מ מתחנה אזורית נתניה וצוות נוסף מתחנת קדימה, בפיקודו של רב רשף חן קליימן, יצאו למקום ובהגיעם למקום הבחינו בשני פועלים לכודים כאשר אחד היה פצוע, והפועל השני לכוד ללא רוח חיים. הצוותים חילצו את הפצוע ופעלו לחילוץ גופת העובד".
4 צפייה בגלריה
עו"ד ישראל אסל
עו"ד ישראל אסל
"הכתובת לתאונות הייתה על הקיר". עו"ד ישראל אסל
עו"ד ישראל אסל, היועץ המשפטי של הפורום למניעת תאונות עבודה, מסר בעקבות התאונות: "בפרק זמן של שעה אירעו שתי תאונות קטלניות, שבכל אחת מהן נהרג עובד. בתאונה שאירעה בירושלים נהרג עובד כבן 24 ובתאונה שאירעה בתל מונד נהרג עובד נוסף. שתי התאונות נגרמו במעורבות של מנוף.
"רצף התאונות הטרגיות מחייב נקיטת פעולות מיידיות של מנהל הבטיחות בעבודה, אשר עליו לפעול בהקדם כדי לרענן את הקורסים להפעלת מנופים, במיוחד מנופים ניידים ומנופים להעמסה עצמית. הכתובת לתאונות אלו הייתה על הקיר, ולמרות שהתרענו אינספור פעמים שההכשרות הניתנות למפעילי המנופים אינן רלוונטיות - לא נעשה דבר על מנת לתקן ולשפר את המצב. בנסיבות הללו, אין להתפלא שקורות תאונות טרגיות שכאלה".