3 צפייה בגלריה
קברה של סמלת נועה לזר ז''ל
קברה של סמלת נועה לזר ז''ל
סמלת נועה לזר ז"ל וקברה
(צילום: יאיר שגיא)
לוחמי משמר הגבול בגזרת עוטף ירושלים עצרו בסוף השבוע פלסטיני שלפי החשד שלח איומים ללוחמת מגדוד המעברים של המשטרה הצבאית בזמן הלווייתה של סמלת נועה לזר ז"ל מבת חפר, שנהרגה בשבוע שעבר בפיגוע ירי במחסום שועפט בבירה. החשוד הגיב לסטורי שפרסמה הלוחמת ברשתות החברתיות, וכתב לה: "בפעם הבאה את תמותי, תהיי מוכנה לזה".
3 צפייה בגלריה
מעצרו של החשוד באיומים דרך רשתות חברתיות על לוחמת מגדודה של נעה לזר ז"ל
מעצרו של החשוד באיומים דרך רשתות חברתיות על לוחמת מגדודה של נעה לזר ז"ל
נעצר אחרי שאיים על חברתה של לזר ז"ל
(צילום: דוברות המשטרה)
החיילת דיווחה על המקרה למפקדיה, ופעולות חקירה הובילו לאיתורו של החשוד בשליחת האיומים בעיירה הפלסטינית סאפא הסמוכה לרמאללה. החשוד נעצר והועבר לחקירה במשמר הגבול. בית המשפט הצבאי בעופר האריך את מעצרו בשמונה ימים.
במג"ב אמרו כי "משמר הגבול יחד עם כוחות הביטחון ימשיכו לפעול בנחישות ומקצועיות תוך הפעלת כלל האמצעים והכוחות המיוחדים כדי להגיע לאותם חשודים שמסכנים את כוחותינו ולשמור על ביטחונם של האזרחים".
3 צפייה בגלריה
עודי כאמל תמימי
עודי כאמל תמימי
המחבל עודאי תמימי וזירת פיגוע הירי במחסום שועפט
(צילום: דוברות המשטרה, EPA)
ישראל שחררה הבוקר ממעצר את אמו של המחבל עודאי תמימי שירה למוות בסמלת לזר במחסום. בעוד המצוד אחרי המחבל נמשך, אמו שוחררה בערבות של 3,000 שקלים, הרחקה ממחנה הפליטים שועפט עד סוף החודש, ומעצר בית עד 25 באוקטובר.
במקביל, מטען מאולתר הושלך הבוקר לעבר כוח צה"ל בעמדת בידוק בפאתי העיר שכם. הלוחמים הגיבו בירי לעבר כלי הרכב. אין נפגעים ולא נגרם נזק. מדובר באחד החסמים ה"נושמים" שצה"ל פרס בשבוע החולף סביב שכם במסגרת המצוד אחר המחבל שהרג ליד שבי שומרון את לוחם סיירת גבעתי סמל-ראשון עידו ברוך ז"ל מגדרה.
תגבור כוחות המשטרה במזרח ירושלים לאור החרפת הפרות הסדר
(צילום: דוברות המשטרה)

בגזרת ירושלים המשיכו שוטרי המחוז לפעול גם בסוף השבוע בהיערכות מוגברת עם מגוון כוחות ואמצעים לשמירת הסדר והביטחון ברחבי העיר. במשטרה ציינו כי בימים האחרונים פחתו באופן משמעותי הפרות הסדר במזרח ירושלים.
מאז ערב סוכות עצרה המשטרה יותר מ-50 חשודים בגין מעורבותם בהפרות סדר. מרביתם נערים וחלקם נתפסו בשעת מעשה. עוד נמסר כי כל העת מבוצעים מעצרים של חשודים שהיו מעורבים בהפרות סדר בשבוע שעבר. בנוסף נעצרו חשודים ביידויי אבנים הלילה בשכונת שייח ג'ראח. אחד מהם נתפס בשעת מעשה ונעצר לאחר הכוונה של תצפיתני מרכז השליטה של מחוז ירושלים.
במהלך שמחת תורה, ימשיך מחוז ירושלים בפעילות מוגברת ופריסה רחבה לשמירת הביטחון והסדר ולאכיפת החוק. "לצד מאמץ מרכזי זה, המשטרה תמשיך לפעול באופן יזום, נחוש והתקפי עם יתר כוחות הביטחון ללכידת המחבל שביצע את פיגוע הירי הרצחני במחסום שועפט, ובד בבד למעצרים נוספים של מחוללי האלימות, פורעי חוק ומפירי סדר באשר הם".