השגריר האיראני בלבנון, מוג'תבא אמאני, איבד את עינו ונפצע קשה בעין השנייה לאחר שביפר אותו נשא התפוצץ, במסגרת גל הפיצוצים המסתורי שפקד אתמול (שלישי) את לבנון וסוריה. כך דיווח הלילה ה"ניו יורק טיימס" שמצטט שני גורמים במשמרות המהפכה של איראן. הגורמים הוסיפו כי מצבו של השגריר יותר חמור ממה שדווח באופן רשמי וכי הוא יועבר לטיפול באיראן.
1 צפייה בגלריה
פיצוץ במכשירי קשר (ביפרים) של אנשי חיזבאללה בדאחייה ובדרום לבנון
פיצוץ במכשירי קשר (ביפרים) של אנשי חיזבאללה בדאחייה ובדרום לבנון
צוותי רפואה בלבנון קולטים את הפצועים מהפיצוץ
(צילום: REUTERS/Mohamed Azakir)
סרטון של השגריר בזמן העברתו לבית החולים בביירות, אשר פורסם על ידי אמצעי מדיה איראנים, המחיש את הכאוס ברחוב הלבנוני, והשגריר נראה כשעינו מכוסה בתחבושות וחולצתו מגואלת בדם.
שר החוץ של איראן, עבאס עראקצ'י, גינה את המתקפה ובשיחה עם מקבילו בלבנון אמר כי איראן מוכנה להעביר אליה את השגריר לטיפול יחד עם פצועים נוספים לפי הצורך. באיראן דווח כי גם שני שומרי ראשו של השגריר נפצעו מכיוון שגם הם נשאו ביפרים. אחד משומרי הראש סיפר כי 10 שניות לפני הפיצוץ, המכשירים צפצפו, מה שגרם לחלק מהאנשים להוציא אותם מהכיס ולהחזיק אותם מול העינים בכדי לראות את ההודעה, דבר שהוביל לפציעה הקשה.
ה"ניו יורק טיימס" התייעץ עם מומחי אבטחת מידע עצמאיים שניתחו תיעוד מהפיצוצים, שהעידו על כך שהביפרים הותאמו במיוחד כדי לגרום ל"פיצוצים כירורגיים" מסוג זה. הם הדגישו כי המתקפה כוונה לנקודה רגישה ביותר של חיזבאללה בימים אלה - תקשורת בין חברי הארגון. מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה החליט לצמצם לאחרונה את השימוש בטלפונים סלולריים עקב חשש מריגול ישראלי, מה שהפך את הביפרים לאמצעי התקשורת המרכזי של הארגון.
תיעוד מרגעי פיצוץ מכשירי הקשר שהתפוצצו וגמרו לפגיעה ופציעתם של אנשי חיזבאללה בדאחייה ובדרום לבנון

ישראל לא קיבלה כל אחריות על פיצוצי מכשירי הקשר בלבנון ובסוריה, שבהם נהרגו תשעה בני אדם לפחות. תחילה נטען כי משרד הבריאות של לבנון עדכן כי כ-4,000 בני אדם נפצעו בתקרית - בהם 400 שמצבם קשה, אך לאחר מכן הבהירו במשרד: המספר העדכני - כ-2,800 פצועים, בהם 200 שמצבם קשה. הנחת העבודה בישראל היא שחיזבאללה יגיב לנוכח המכה הקשה שספג, ולא יוכל להבליג עליה.