משרד האוצר האמריקני הודיע על סבב סנקציות נוסף נגד ישראלים ובהם לראשונה על אישה - וטעה בשמו של אדם אחר שעליו הטיל סנקציות. האמריקנים הטילו סנקציות על רעות בן חיים, מייסדת מחאת "צו 9", אם לשמונה בת 38, תושבת נתיבות.
מלבדה הוטלו גם סנקציות על יששכר מן ועל חוות מן שבדרום הר חברון, וכן על אביעד שלמה שריד, בן 27 מההתנחלות רבבה. האמריקנים אף פרסמו את שמו של שריד ואת תעודת הזהות שלו, אבל התברר שלאותו אדם אין קשר ל"צו 9", והוא לא השתתף כלל בפעילות המחאה שלהם. למעשה, הכוונה האמריקנית הייתה להטיל סנקציות על רכז המתנדבים של הארגון, שלמה שריד - המבוגר בהרבה מאביעד שלמה שריד, ומתגורר בבקעה ולא ברבבה.
לאחר שגילה לתדהמתו שהטילו עליו סנקציות, פנה אביעד שלמה שריד ל‏סגן ראש המועצה האזורית שומרון דוידי בן ציון, בבקשה שיטפל בנושא ויפעל להסירו מרשימת הסנקציות. אגב, הן שלמה שריד והן אביחי שלמה שריד שירתו במילואים אחרי ה-7 באוקטובר ונלחמו בעזה.
רעות בן חיים מפגינה בכרם שלום
(צילום: ניר (שוקו) כהן)

סגן ראש המועצה שומרון: "אביעד שריד נמצא עכשיו בשירות מילואים בצפון, סבב שני"

בנוסף הטילו האמריקנים סנקציות גם על ארגון הימין הקיצוני להב"ה (למניעת התבוללות בארץ הקודש), שעליו כבר הוטלו סנקציות על ידי האיחוד האירופי, וכן על חוות המוח בוואדי אל-סיק, חוות מיתרים בדרום הר חברון והחווה של נריה בהתנחלות רימונים.
בתנועת "צו 9", הפועלת לחסימת העברת הסיוע לעזה, הגיבו לסנקציות שהטילו האמריקנים על יו"ר התנועה: "תנועת צו 9 פעלה במסגרת החוק, במחאה דמוקרטית של העם כולו, על כך שהסיוע מגיע ישירות לחמאס. הסנקציות שהוטלו הן התערבות אנטי-דמוקרטית בתנועה אדירה של אזרחי ישראל, ביניהם משפחות חטופים ומשפחות שכולות שמתנגדים להבאת האספקה למחבלי הנוחבה שטבחו, ערפו ואנסו בנו בשביעי לאוקטובר".
"מהרגע שהקמתי את צו 9 עשיתי את זה רק כדי שהחטופים שלנו יוכלו להיות בבית", אמרה בן חיים עצמה. "רצינו לעצור את הסיוע לחמאס, ולמנוע פגיעה בחיילים שלנו. לפעולות שלנו הגיעו כל חלקי העם. משפחות חטופים, משפחות שכולות, מימין ומשמאל, כולם הגיעו ועשינו את זה עם אפס אלימות בפעולות הכי לגיטימיות שיש. על זה יש עלינו עכשיו סנקציות, עליי באופן אישי, וזה דבר שהיום עליי ומחר הוא עליכם. זה פוגע בדמוקרטיה שלנו, זה פגיעה אנושה בביטחון שלנו כאן במדינה. אני קוראת למדינה שלנו לעשות הכול כדי להגן עליי משפטית וחוקית כדי שהדבר הזה ייעצר".
רעות בן חיים: "הסנקציות פוגעות בדמוקרטיה"

"הסנקציות האלו הן נגד כל אחד ואחד מאזרחי ישראל שרוצה כבר את החטופים שלנו בבית", הוסיפו. "ממשלת ישראל חייבת להגן על אזרחיה הדמוקרטיים כולם, הן בהגנה משפטית והן בהגנה ביטחונית. ממשל ביידן החליט לתת פרס ליחיא סינוואר, ועל כולנו לעמוד מול הטירוף הזה".
בן חיים אמרה ל-ynet כי "זה מסעיר אותי באופן אמיתי. ארה"ב פוגעת בו בצורה חריפה, לא עשינו שום דבר נגד החוק. זו מחאה לגיטימית, הפעילות שלנו חשובה. אנשים אומרים לנו 'אתם משיבים את הכבוד'. הסנקציות הן פגיעה במשפחות החטופים, במשפחות השכולים ובמפונים".
בלהב"ה תקפו את נשיא ארצות הברית בחריפות גדולה עוד יותר, ותגובתם כללה השתלחות בביידן: "הנשיא הסנילי והאנטישמי של ארצות הברית לא מפחיד אותנו. היום גם בארצות הברית יודעים שמדובר בנשיא לא כשיר, שמגלה גישה מתרפסת בכל תחום אפשרי ולא מבין מה נעשה סביבו. מכל מקום, צעדיו של ביידן לא ירתיעו אותנו - נמשיך לפעול ללא מורא למען הצלת בנות ישראל, למורת רוחם של ביידן ושאר שונאי ישראל".