אביגיל עידן בת ה-4, ששוחררה משבי חמאס במסגרת הפעימה השלישית לעסקת החטופים בחודש נובמבר, נפגשה היום (רביעי) עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן. כך הודיע היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב ג'ייק סאליבן.
2 צפייה בגלריה
אביגיל עידן
אביגיל עידן
אביגיל עידן וביידן
(צילום: Hostages and Missing Families Forum/Handout via REUTERS , רויטרס)
סאליבן אמר כי הפגישה עם אביגיל "הזכירה לנשיא שיש עוד אמריקנים ואחרים שמוחזקים בידי חמאס ושאנחנו חייבים לעבוד כל יום כדי להשיב אותם. אביגיל ומשפחתה עדיין חיים עם הטראומה של אובדן יקריהם וההחזקה בשבי, אבל זה היה גם רגע משמח כי היא חזרה בשלום למשפחתה. מבחינת הנשיא, המפגש גם היה תזכורת כמה חשוב לעשות כל מה שניתן כדי להחזיר את החטופים מרצועת עזה ולהגיע להפסקת אש".
במתקפה הרצחנית שאירעה ב-7 באוקטובר, רועי עידן ואשתו סמדר - הוריה של אביגיל - נרצחו על ידי מחבלי חמאס בכפר עזה. שני אחיה הגדולים של אביגיל, מיכאל (9) ועמליה (6), התחבאו בארון בביתם וניצלו. לוחמי יחידת הקומנדו יהל"ם חילצו אותם מהמקום, בעוד שאביגיל נחטפה לרצועת עזה יחד עם השכנים, משפחת ברודץ'.
2 צפייה בגלריה
סמדר ורועי עידן ז"ל עם הילדים מיכאל, עמליה ואביגיל
סמדר ורועי עידן ז"ל עם הילדים מיכאל, עמליה ואביגיל
סמדר ורועי עידן ז"ל עם הילדים מיכאל, עמליה ואביגיל
(צילום: מהאלבום המשפחתי)
אביה של אביגיל, רועי ז"ל, היה צלם ynet והספיק באותו בוקר לתעד את הרחפנים שבהם השתמשו המחבלים ברגעיה הראשונים של מתקפת הטרור. מאז תחילת המלחמה התייחס ביידן כמה פעמים לאביגיל, המחזיקה באזרחות אמריקנית, ובירך על חזרתה. "אביגיל חופשייה, והיא בישראל עכשיו", הכריז. "תודה לאל שהיא בבית. הלוואי שהייתי שם כדי להחזיק אותה".