ישראל נכנסה ליומה ה-30 של מלחמת "חרבות ברזל" ומתחילה להתאקלם לשגרת הלחימה, ועם שובם של הלימודים בחלק ממוסדות החינוך בארץ - ישראלים רבים חשים את העלייה הגוברת בפקקי התנועה באזור גוש דן. בעוד ווייז נמנעת מלפרסם נתונים רשמיים, גורמים בחברה אמרו ל-ynet כי אכן מורגשת עלייה בכמות הרכבים על הכביש בימים האחרונים בכלל, והבוקר (ראשון) בפרט.
יחד עם זאת, גורמים בחברת נתיבי ישראל, שאמונה על מרבית הכבישים הבין-עירוניים בישראל, סיפרו היום כי לא חשו בעלייה בכמות הרכבים בכביש - ייתכן כי בשל העובדה שכ-300 אלף משרתי מילואים נמצאים בגבולות דרום צפון הארץ.
בתוך כך, מי שרמזה לעלייה במספר הרכבים שנכנסים לגוש דן היא עיריית תל אביב-יפו, שפרסמה בצהריים כי החל ממחר היא תשנה באופן הדרגתי את אכיפת הסדר במרחב הציבורי ותתאימה לימי שגרת חירום.
בהודעה שיצאה מטעם העירייה נכתב: "כעת, עם העלייה בהיקף המבקרים בעיר ומספר כלי הרכב הנכנסים אליה מידי יום, אגף הפיקוח העירוני ייתן מענה לקריאות שירות המתקבלות במוקד 106+ בתחום החניה וחוקי העזר ויבצע אכיפה יזומה של עבירות חניה, בדגש על עבירות הגורמות להפרעה לתנועה וסכנה בטיחותית במקומות המיועדים לפריקה וטעינה, העלאה והורדת נוסעים, חניה על שבילי אופניים וכו', לרבות גרירה מחניה אסורה".
העירייה אף הזכירה בהודיה כי העמידה לרשות עשרות אלפי המפונים שהגיעו אליה מהדרום והצפון תשעה חניונים של אחוזת החוף, בהן החניה היא חינם עבורם על מנת להקל על שהותם בעיר.
שגרה חירום גם בתחבורה הציבורית
אין זו רק התחושה ששוב הכבישים פקוקים והאוטובוסים והרכבות מתמלאים. על אף שבתחילת המלחמה היה מחסור בנהגים ומאבטחים באופן גורף בתחבורה הציבורית, בשל העובדה שרבים מהם התייצבו למילואים, כיום, לאחר שבמשרד התחבורה החזירו לפעילות כ-3,000 נהגים שנפלטו מהתחום בשנים האחרונות - ישנה תחושת עלייה ניכרת בכמות השירות הניתן לאזרחים שהיה חסר בתחילת המלחמה.
חברת Moovit פרסמה הבוקר כי ביום ראשון ב-8 באוקטובר, יום לאחר שפרצה המלחמה, צנח השימוש בתחבורה הציבורית ב-72% ביחס ליום ראשון רגיל. בשבועות הבאים התרחשה עלייה הדרגתית בשימוש, כשבשבוע השני למלחמה הוא עמד על 39% לעומת שבועות רגילים, ובשבוע השלישי כמות הנסיעות עלתה ל-50%. בחברה מעריכים שהשבוע השימוש יקפוץ בעוד כמה עשרות אחוזים עם כניסתה של ישראל בכלל ומרכז הארץ בפרט לשגרת מלחמה.
העלייה בשימוש בתחבורה הציבורית ניכרת גם ברכבת ישראל, שם לאחר שלושת השבועות הראשונים של הלחימה מנסים לחדש את פעילות חלק מהקווים שהושבתו בראשיתה. כך, לדוגמה, החל ממחר יתוגברו הקווים בית שמש-נתניה ומודיעין מרכז-ירושלים יצחק נבון.
על פי גורמים ברכבת ישראל, בשבוע הקרוב תוכפל כמות הרכבות היומית לעומת השבוע הראשון של המלחמה, והיא תעמוד על 400 רכבות ביום. בכירים ברכבת אף ציינו בשיחות סגורות כי בעוד מספרי הנוסעים רחוקים מימים כתיקונם לפני המלחמה, עם ממוצע של כ-300 אלף נוסעים ביום, בתחילת הלחימה השתמשו רק כמה עשרות אלפי נוסעים בשירות מידי יום - אך בימים האחרונים זינק מספר הנוסעים לכ-100 אלף ביום.
עליות דומות ניתן למצוא גם בנתונים בלתי רשמיים שהתקבלו מגורמים בחברת תב"ל שמפעילה את הקו האדום של הרכבת הקלה בגוש דן. לפי גורמים בחברה, לפני המלחמה הנתונים היומיים של כמות תיקופים עמדה על כ-120 אלף ביום, בעוד שבשבוע הראשון של המלחמה נרשמו רק כ-80 אלף תיקופים שבועיים - ובשבוע האחרון מספר זה זינק ל-237 אלף תיקופים שבועיים.