שלומי עבד כסדרן, אנדריי אבטח את המסיבה, נועה ואלמוג הגיעו לבלות: בבוקר 7 באוקטובר נחטפו לרצועת עזה 251 בני אדם, בהם הארבעה ששוחררו היום (שבת) במבצע דרמטי של כוחות צה"ל, שב"כ וימ"מ, לאחר שנחטפו משטח המסיבה ברעים. מיד לאחר מכן הם נפגשו עם בני משפחותיהם, והועברו לקבלת טיפול בבית החולים שיבא בתל השומר.
7 צפייה בגלריה
נועה ארגמני, אלמוג מאיר, אנדרי קוזלוב ושלומי זיו
נועה ארגמני, אלמוג מאיר, אנדרי קוזלוב ושלומי זיו
אנדרי קוזלוב, אלמוג מאיר ג'אן, שלומי זיו ונועה ארגמני
קרובי וחברי החטופים חוגגים מחוץ לשיבא
(צילום: יריב כץ)

אלמוג מאיר ג'אן מדבר עם החברים

"לא דיברתי עברית כל כך הרבה זמן"

נועה ארגמני (27), שנחטפה לצד בן זוגה אבינתן אור מהמסיבה, הפכה לאחד הסמלים לאכזריות של מחבלי חמאס בעקבות מתקפת הטרור ב-7 באוקטובר, לאחר שסרטון המתעד את חטיפתה מהמסיבה הפך ויראלי. בסרטון היא נראתה נלקחת בכוח על אופנוע כשהיא מתייפחת וזועקת, בעוד בן זוגה מובל בגסות על ידי המחבלים.
רק לפני כשבוע חמאס פרסם הקלטה שלה מהשבי, שבה אמרה: "אני פונה לעם ישראל - תצילו אותנו. תצאו לרחובות, תצאו להפגין, גברים ונשים. הזמן אוזל, העם צריך להחליט. אנחנו לא רוצים למות פה". סביר להניח שהדברים בהקלטה הוכתבו על ידי השובים כחלק מהטרור הפסיכולוגי של חמאס.
נועה ארגמני נפגשת עם אביה, לראשונה מאז חטיפתה
(צילום: מתוך ערוץ 13)

7 צפייה בגלריה
הכיסא הריק של נועה ארגמני
הכיסא הריק של נועה ארגמני
הכיסא הריק של נועה ארגמני
(צילום: הרצל יוסף)
אימה של נועה, ליאורה - שחולה בסרטן - ניהלה מאבק לחזרתה לצד אביה. מיד לאחר חטיפתה כתבה ליאורה מכתב לנשיא ארה"ב ג'ו ביידן וביקשה את עזרתו בשחרור בתה. "אני חולה סופנית בסרטן המוח בשלב 4. כל מה שאני מבקשת, לפני שאיפרד ממשפחתי לנצח, הוא ההזדמנות לחבק את בתי, הילדה היחידה שלי, בפעם האחרונה", כתבה. "הבת שלי היא אישה צעירה ושמחה. מגיע לה לחזור למקום שאליו היא שייכת, מוקפת באהבה".
כחלק מהמאבק לשחרורה, שמרו חבריה ללימודים של ארגמני פינות לימודים עבורה ברחבי אוניברסיטת בן גוריון, לצד תמונתה. לאחר שחרורה היא שוחחה עם נשיא המדינה יצחק הרצוג וראש הממשלה בנימין נתניהו, ואמרה: "אני מתרגשת מאוד, לא דיברתי עברית כל כך הרבה זמן". בהמשך היא צפויה לעבור לבית החולים איכילוב, שם מאושפזת אימה ליאורה.
יעקב ארגמני, אביה של נועה, לאחר שהשניים נפגשו בבית החולים תל השומר אמר כי "אחרי 8 חודשים שהיינו מנותקים מנועה, ברוך השם ישתבח שמו נועה חזרה. לכן אני מבקש לומר: ברוך אתה ה' אלוהינו מלך העולם שהחינו וקימנו והגענו לזמן הזה. אני מבקש להודות לכל אחד ואחד: לנשיא, לראש הממשלה ולכולם - לכל אחד ואחד. אל לנו לשכוח שיש עוד 120 חטופים בשבי. אנחנו חייבים לשחרר אותם ולעשות את כל המאמצים בכל דרך שהיא כדי להביא אותם לארץ ולבני משפחותיהם. אני רוצה לומר שהיום בשעה 20:00 בכיכר תהיה עצרת. תגיעו כולכם! אגב זה יום ההולדת שלי תראו איזה מתנה קיבלתי – תודה לכל אחד ואחד".

עלה לארץ לבדו, אימו הצטרפה לאחר החטיפה

7 צפייה בגלריה
אנדריי קוזלוב
אנדריי קוזלוב
אנדריי קוזלוב
אנדריי קוזלוב יורד מהמסוק בשיבא
(צילום: יריב כץ)

אנדריי קוזלוב (27), מראשון לציון, עבד במסיבה ברעים כמאבטח. הוא עלה לבדו לישראל מרוסיה כשנה לפני כן, וחי בארץ עם חברים מפרויקט "מסע" שבו הוא השתתף. הקשר איתו נותק בבוקר יום שבת, לאחר ששלח לחברים הודעות, סיפר על המחבלים שחדרו לאזור שבו הוא נמצא, ושאין לו לאן לברוח. שלושה שבועות אחר מכן, משפחתו עודכנה על חטיפתו לעזה ואימו הגיעה מרוסיה לישראל כדי לפעול למען שחרורו.

"אמר שהוא בורח"

גם שלומי זיו (40) עבד במסיבת הנובה, ובתחילה הוגדרה כנעדר. הוא הגיע לשטח כבר ביום חמישי, יומיים לפני הטבח, שם הצטרף לבן דודה של אשתו - שנרצח ב-7 באוקטובר. "תמיד כשהיו לו פרויקטים גדולים הוא הציע לשלומי להצטרף", סיפרה אשתו מירן.
7 צפייה בגלריה
שלומי זיו
שלומי זיו
שלומי זיו
(באדיבות המשפחה)
"השיחה האחרונה בינינו הייתה ביום שבת בבוקר, בשעה 08:15, הוא אמר שהוא רץ ושנדבר. הבנתי שמשהו קורה. גם לרויטל, אחותו, הוא אמר שהוא בורח. אחר כך הוא כבר לא ענה. ההודעה האחרונה שהוא קיבל הייתה ב-09:45. לא ידענו ממה הוא ברח, אבל הקשבנו לחדשות והתחלנו להבין מה קורה", הוסיפה. רק כעבור שבוע התבשרה המשפחה על חטיפתו.

התחבא מהמחבלים, ותועד אזוק בדרך לעזה

אלמוג מאיר ג'אן (21) מאור יהודה הגיע למסיבה עם חבריו, ונחטף לעזה. על חטיפתו למדו בני משפחתו מסרטון בטלגרם, בו נראה אזוק בידי חמאס. "הוא היה במסיבה ויצר קשר עם אמא שלי בשעה 7:45. הוא אמר לה 'אמא יורים עלינו. אני מחפש מחבוא. הכול בסדר, אני אוהב אותך, אתקשר כל חצי שעה'. מאז, הוא לא דיבר איתנו והייתה לנו הרגשה לא טובה", סיפרה גאות אחותו.
7 צפייה בגלריה
אלמוג מאיר ז'אן
אלמוג מאיר ז'אן
אלמוג מאיר ג'אן
אימו של אלמוג מקבלת את הבשורה על שחרורו
(צילום: אניטה מלון לייקהאוס)

7 צפייה בגלריה
אלמוג מאיר
אלמוג מאיר
אלמוג מאיר ג'אן לאחר שחרורו
(צילום: REUTERS/Marko Djurica)
7 צפייה בגלריה
אלמוג מאיר
אלמוג מאיר
אלמוג מאיר ג'אן כשתועד אזוק עם חטיפתו
במרץ האחרון אמרה אימו כי "אלמוג הוא גבר צעיר ושמח עם קשר מיוחד לסבא שלו, שעבר ניתוח שבועיים לפני שנחטף. ב-6 באוקטובר הוא רחץ את סבו, הגיע הביתה לארוחת השבת ונסע למסיבה שממנה לא חזר. המשבר של 7 באוקטובר עצר את הזמן מלכת. החיים שלנו נתקעו. אינני עובדת, איבדתי הרבה ממשקלי, הגוף אינו מתפקד. כל יום זו רולטה רוסית. למה זה לוקח כל כך הרבה זמן? נמשיך לזעוק את זעקתם עד לשובם הביתה".
את הבשורה המשמחת על שחרורו קיבלה היום האם במהלך סופ"ש התרעננות למשפחות חטופים במלון לייקהאוס בטבריה. "אני כל כך מתרגשת, תודה רבה לכם, בקרוב לכולם", אמרה למכריה הצוהלים. "אני באמת ממהרת בשביל לראות אותם בבית חולים. שימשיכו עם ההפגנות".