תופסים מחסה בזמן אזעקות ליד בית ספר ברמת גן
(צילום: אודי טנא)

תושבי גוש דן והשפלה שמעו לא פעם בעשור האחרון אזעקות בעקבות ירי רקטות ארוכות טווח במבצעים צבאיים ברצועת עזה - אבל ירי בזמן לימודים הוא דבר יוצא דופן. הפעם, מעט אחרי השעה 14:00 בצהריים, נשמעו אזעקות בתל אביב, בראשון לציון ובערים הסמוכות - בזמן שרבים מהילדים היו בגנים ובבתי הספר.
זה קרה יממה וחצי לאחר פתיחת מבצע "מגן וחץ", עם חיסול בכירי הג'יהאד האיסלאמי. מאז המתינו בישראל לתגובה, והיא הגיעה בדמות מטחים כבדים במיוחד, תחילה לדרום, ואחר כך גם למרכז.
הורים ותלמידים מבית ספר בתל אביב מדברים
(צילום: ניצן דרור )

ראש עיריית ראשון לציון מדבר על המטחים
(צילום: ירון ברנר)

2 צפייה בגלריה
הורים הגיעו מוקדם להוציא את הילדים בזמן אזעקות במרכז
הורים הגיעו מוקדם להוציא את הילדים בזמן אזעקות במרכז
אוספים ילדים ברמלה
(צילום: שמוליק דודפור)
במוסדות החינוך הילדים התפנו מיד למרחבים מוגנים או למקלטים, ובקבוצות הוואטסאפ השונות החלו מיד ההורים בדיונים אם לאסוף את הילדים מהגן או מבית הספר. בחלק מבתי הספר, בהם מוסדות חינוך בתל אביב, בלוד ובראשון לציון, אף נקראו ההורים לקחת את ילדיהם.
יעל, שהגיעה לאסוף את בתה מיה מבית הספר בתל אביב, סיפרה כי היא "מעדיפה לאסוף אותה ושתשחק בממ"ד. החשש כשהבת שלך בבית ספר ואת הולכת למקלט מאוד מלחיץ". לדבריה, האזעקות נשמעו רגע קצר אחרי שחזרה לביתה משדה התעופה: "רק הכנסתי את המזוודות והתחילו האזעקות. לא כיף לחזור ככה לארץ".
אדם קוטב מדווח מתל אביב

2 צפייה בגלריה
יפו אנשים תופסים מחסה ב מרחב מוגן בניין אזעקה ירי רקטה רקטות עזה מבצע חץ ו מגן ירוטים בכיפת ברזל רקטות טילים
יפו אנשים תופסים מחסה ב מרחב מוגן בניין אזעקה ירי רקטה רקטות עזה מבצע חץ ו מגן ירוטים בכיפת ברזל רקטות טילים
במרחב מוגן ביפו
(צילום: רויטרס)
מיה, בתה של יעל, סיפרה כי כשהיא וחבריה לכיתה שמעו את האזעקה הם רצו למרחב המוגן בבית הספר. "רצנו לחדר מורים, התיישבנו שם ודיברנו, והרגענו אחד את השני. אני עדיין במתח", אמרה.
ברמלה תועדו הורים מגיעים בשעה מוקדמת מהרגיל כדי לקחת את ילדיהם מבית הספר, מיד לאחר האזעקות. בזמן אזעקה שנשמעה ברמת גן תועד אב נשכב על ילדיו ברחוב, ומגן עליהם.