כטב"ם חיזבאללה אותר היום (שלישי) בחצר בית ליד עכו. כך אישר צה"ל הערב, ואמר כי האירוע מתוחקר. זו הפעם השנייה ביממה האחרונה שבה כטב"ם מלבנון נופל בישראל מבלי שהתגלה קודם לכן. ראש המועצה האזורית מטה אשר ויו"ר פורום קו העימות משה דוידוביץ' טען כי הכטב"ם נפל הפעם סמוך לחצר ביתו. "אם זאת לא מלחמה אז מה זה? תחרות עפיפונים בשכונה? זו לא הסלמה - זו מלחמה", כתב בזעם ותסכול.
1 צפייה בגלריה
כטב"ם שנפל במועצה האזורית מטה אשר
כטב"ם שנפל במועצה האזורית מטה אשר
הכטב"ם שנפל במועצה האזורית מטה אשר
לדבריו, "האויב עובר לטווח את המנהיגות, בדרך לטווח את כל התושבים באשר הם. חיזבאללה מפצחים את ההגנות שלנו, חודרים את השמיים שלנו, מאיימים על החיים שלנו. ואנחנו - שותקים, מכילים, מתפנים". עוד הוסיף דוידוביץ' כי "צריך לשים סוף למצב בצפון, לפני שיוכרז על מותו של הצפון. אני קורא לקבינט ולראש הממשלה, תגיעו לצפון ותבינו מה קורה כאן".
במקביל עדכן צה"ל, לאחר שיגורים מלבנון, כי תקף עוד יעדים של חיזבאללה בלבנון. "מטוסי קרב תקפו תשתית טרור במרחב בליידא ומספר מבנים צבאיים במרחבים עייתא א-שעב בשימוש ארגון הטרור חיזבאללה", נמסר מדובר צה"ל. עוד עדכנו בצבא כי "לפני זמן קצר הותקף מבנה צבאי נוסף במרחב כפר כילא, בו זוהו מספר פעילים. כוחות צה"ל תקפו מרחבים נוספים בשטח לבנון".
(צילום: סנטרל הפקות)

מוקדם יותר היום מתח דוידוביץ' ביקורת חריפה על התנהלות הממשלה בכל הנוגע לזירה הצפונית. בפאנל ראשי הרשויות בוועידת התקופה והחוסן הלאומי של ynet ו"ידיעות אחרונות" אמר: "אנחנו נמצאים בעלטה. הממשלה זקוקה לדפיברילטור, אין להם לב".
הוא השווה את הממשלה לטיטאניק: "הממשלה משולה בעיניי לטיטאניק, ספינה שהושקעו בה מיליארדים, טבעה - ואנחנו מחפשים ספינת הצלה. דיברו איתנו על תוכנית, ישבנו עם משרדי האוצר וראש הממשלה, משרד הפנים תכלל את זה, ממש 'השילוש הקדוש'. מה יכול להיות יותר מסודר מזה? ואנחנו עדיין לא שם. אין תוכנית, אין תקציב ואין מנהלת, הממשלה כבר מזמן איבדה את הצפון".
בניגוד גמור לדברי דוידוביץ', שר הביטחון יואב גלנט אמר היום בצפון כי "בכל יום צה"ל מנצח וחיזבאללה מפסיד, אני מקווה שלא יהיו ימים קשים יותר, אך אם יהיו - אתם מוכנים". בביקור בבסיס מערכת "טל שמיים" בצפון טען גלנט כי "תהליך המשוואות של נסראללה קרס - חיל האוויר פועל בדמשק, בביירות, בנבטיה ובכל מקום שצריך".
את הביקור קיים יחד עם ראש מטה חיל האוויר תת-אלוף עומר טישלר, ראש מנהלת חומה במפא"ת משה פתאל והקצינים המפעילים את המערכת. הם דנו על השלמת הליך המבצוע, והביע את הערכתו בפני החיילים והחיילות על פעילותם. בשיח עם החיילים ממערך ההגנה האווירית הוסיף: "יש לי הערכה גדולה למה שאתם עושים, באתי לכאן למערך הגילוי, הבקרה והיירוט, כדי להתרשם ממבט ראשון ולראות את הדברים. יש פה שילוב חיילות, חיילים, אנשי קבע, חובה, מילואים, אנשי משרד הביטחון - כולם מחוברים ביחד, אני שמח שיש פה השתלבות של חברה שבאו מהמגזר החרדי ולוקחים אחריות".
"אנחנו במלחמה בדרום ואנחנו פוקחים עין, והעין הזאת נמצאת מאחורינו מכיוון צפון. המשוואות שחיזבאללה חשב שהוא יצר קורסות כשחיל האוויר וצה"ל מחליטים לתקוף - בדמשק, בביירות, בצידון, בנבטיה - בכל מקום - הם עושים את העבודה הזאת ושום משוואה לא עומדת בעניין. היעד שלכם, ביחד עם כל המערכת הצה"לית, זה לראות שבכל יום אנחנו מנצחים".