1 צפייה בגלריה
מתוך הטיקטוק של אביעד משה, שניסה לרצוח את שירה איסקוב
מתוך הטיקטוק של אביעד משה, שניסה לרצוח את שירה איסקוב
מתוך הטיקטוק של אביעד משה
(מתוך טוויטר )
אביעד משה, שמרצה 23 שנות מאסר בגין ניסיון רצח אשתו שירה איסקוב, פתח חשבון טיקטוק מהכלא - שבו העלה סרטונים שבהם הוא מספר את "הצד שלו", וטוען כי אינו ישן בלילות. גם בבית המשפט ניסה משה לבקש רחמים והתחשבות מהשופטים, שביטלו את טענותיו על הסף. ככל הנראה, החשבון נפתח על-ידי צד שלישי מטעמו של משה, והופצו בו הקלטות שלו מהמאסר. כמה שעות לאחר שקיומו של החשבון נחשף, הוא נחסם מטיקטוק.
משב"ס נמסר כי "אנו רואים את הפרסום בחומרה רבה. פקודת שב"ס אוסרת באופן מוחלט פרסומים של אסירים ברשתות החברתיות גם באמצעות גורם שלישי ועל כן מדובר בעבירת משמעת בוטה ופוגענית. ברגע שנודע דבר הפרסום, האסיר הועבר לבידוד, נשפט בדין משמעתי ונענש בהתאמה לחומרת המעשה". את הסיפור פרסם לראשונה אלמוג בוקר.
איסקוב אמרה לחדשות 13 בתגובה: "לא יודעת איך לעכל את זה... אני רועדת. מה אתה מנסה לעשות? להגיד שהיית בסדר? לא היית בסדר. אתה רוצח, לא משנה מה תעשה".
משה, נזכיר, תקף באלימות קשה את איסקוב בביתם במצפה רמון בספטמבר 2020, והורשע בינואר 2022 בניסיון רצח שלה ובהתעללות בבנם הפעוט, שנאלץ לצפות במעשים. השופטים גם פסקו שיפצה את איסקוב ב-258 אלף שקל. המקרה הפך לסמל של המאבק באלימות נגד נשים, ואיסקוב ושכנתה עדי גוזי שהצילה אותה אף הדליקו משואה יחד.
לפני כשבועיים בריאיון למוסף "7 ימים" של "ידיעות אחרונות", אמרה איסקוב כי "אביעד ערער ומבקש עונש קל יותר", והדגישה: "אני חושבת שמגיע לו מאסר עולם עד לנשימה האחרונה". היא סיפרה כיצד השתקמה, על הזוגיות החדשה וגם על הפצעים שמלווים אותה מדי יום: השיקום הגופני שעוד לא הסתיים, השאלות ששואלה בנה ליאון על משה, והזיכרון המפורט מהלילה שבו הותקפה. את המאבק בערעור שהגיש משה היא הגדירה כ"מלחמה על החיים", שלדבריה עוד לא הסתיימה.
כך למשל, במגירת הסכו"ם שבארון המטבח המבריק שלה אין מערוך, וגם אין סכינים, חוץ מסכין קטנה לקיצוץ ירקות. "אני חייבת לשמור על עצמי בשביל ליאון ולכן אני נמנעת מכל מה שעלול להחזיר לי פלאשבקים", אמרה. "הם לוקחים אותי למקומות רעים, וגם בלעדיהם אני לא מסוגלת לשכוח את מה שהיה. איך אביעד משה, בעלי לשעבר, ניסה לרצוח אותי ב-25 דקירות סכין".
סנגוריו של משה, עורכי הדין ירון בן יוסף ורז אלמוזנינו, מסרו כי "אנו עמלים כבר עתה על הכנתה של עתירה בהולה נגד ההחלטה הנמהרת של שב"ס".