כטב"ם התפוצץ הלילה (בין ראשון לשני) באזור איילת השחר שבעמק החולה. דובר צה"ל עדכן שקצין וחייל נפצעו באורח בינוני ופונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים. משפחותיהם עודכנו.
הנפילה באזור איילת השחר

אזעקות בלתי פוסקות נשמעו בשורת יישובים בצפון החל מ-01:50 ועד 02:29. תחילה הופעלה באיילת השחר אזעקה המתריעה על חדירת כלי טיס עוין. בהמשך הופעלו התרעות על חדירת כטב"מים גם בקריית שמונה, ביישובים רמות נפתלי, כפר גלעדי, כפר יובל, מעיין ברוך ותל חי ובמרכז אזורי מבואות חרמון. התרעות על ירי רקטות וטילים הופעלו במקביל ביפתח, מלכיה, דישון, רמות נפתלי, יראון ובמרכז האזורי מבואות חרמון.
דובר צה"ל עדכן כי זוהו מספר "מטרות אוויריות חשודות" שחצו משטח לבנון וכי שוגרו לעברן מיירטים. עוד נמסר כי זוהתה כאמור נפילה באזור איילת השחר, ושריפה פרצה במקום. בהמשך להתרעות שהופעלו בקריית שמונה וכפר גלעדי, נמסר כי מדובר בזיהוי שווא - מוקדם יותר הופעלה התרעת שווא גם בקיבוץ שניר.
חיזבאללה לקח אחריות על השיגורים לצפון, ומסר כי תקף ב"נחיל כטב"מים" את איילת השחר. כך דווח ברשת "אל-מיאדין", המזוהה עם ארגון הטרור.
תקיפות צה"ל הלילה בדרום לבנון
(צילום: דובר צה"ל )

הירי מלבנון נמשך גם הבוקר - ובשעה 07:26 אזעקות הופעלו בכמה יישובים במועצה האזורית מטה אשר שבגליל, סמוך לנהריה וגם דרומית לעיר. דובר צה"ל מסר בהמשך כי הן הופעלו בעקבות שיגור מיירט לעבר "מטרה אווירית חשודה" שחצתה משטח לבנון. לא נמסר אם מדובר בכטב"ם, אבל בצה"ל הדגישו כי "האירוע הסתיים". במתקפה נוספת, רחפן נפץ שחצה משטח לבנון נפל באזור מלכיה שבגליל העליון. לא היו נפגעים.
עוד נמסר כי במהלך הלילה הפציצו מטוסי קרב מחסן אמצעי לחימה ומספר תשתיות טרור של חיזבאללה במרחב כפר כילא שבדרום לבנון. כוחות צה"ל ביצעו גם ירי ארטילרי למרחבים שבעא ורשיא אל-פוחר שבדרום לבנון.
במקביל, הבוקר דיווחה סוכנות הידיעות הלאומית הלבנונית על שני הרוגים בתקיפה נוספת במיס אל-ג'בל. לפי הדיווחים בלבנון, אחד ההרוגים בתקיפה הוא "גורם רפואי" מארגון בשם "צופי המסר האיסלאמי". מדובר באגודה המשתייכת לתנועת אמל השיעית - בעלת ברית של חיזבאללה.
תיעוד שהופץ מזירת התקיפה

המתקפה הלילית בצפון התרחשה בזמן שבישראל ממשיכים להיערך למתקפה אפשרית של איראן, חיזבאללה ושלוחי משטר האייתוללות במזרח התיכון - וכן לגיבוש תגובה ישראלית למקרה של פגיעה בתחומי המדינה. ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס אמש את ראשי מערכת הביטחון להערכת מצב בקריה בתל אביב שנמשכה כארבע שעות כחלק מההכנות לסיכול המתקפה, שבה השתתפו שר הביטחון יואב גלנט, הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי, ראש המוסד דדי ברנע וראש השב"כ רונן בר.
בסרטון הנ"ל נעשה שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. אם ידוע לכם מי צילם אותם - פנו אלינו במייל האדום.