(צילום: אריק מרמור, אסף חן)

ח"כ שלמה קרעי (הליכוד) אמר היום (שני) בריאיון לאולפן ynet כי "להרים דגלי אויב בתוך אוניברסיטה זה מקומם ומביש". זאת בעקבות העימותים אתמול באוניברסיטת תל אביב בין סטודנטים ערבים שהפגינו עם דגלי פלסטין לציון יום הנכבה לסטודנטים יהודים.
קרעי הוסיף כי "הגשתי הצעת חוק, במוסד שבתוכו יישמעו ביטויים, אמירות, ברשות המוסד נגד מדינת ישראל - ישללו תקציבים לאותו מוסד, ייצאו סנקציות מאוד משמעותיות כלפיו. סטודנט שמקבל מימון ממדינת ישראל ומרים דגל אויב בתוך האוניברסיטה שלו - צריך להשעות אותו, הוא לא יכול לקבל תואר אקדמי במדינת ישראל".
2 צפייה בגלריה
ח"כ שלמה קרעי
ח"כ שלמה קרעי
"לדרוזים לא הייתה שום בעיה עם חוק הלאום עד שהשמאל בא". קרעי
(צילום: אבי מועלם)
על סערת חוק הלאום אמר קרעי כי "אנחנו מכבדים ואוהבים מאוד את אחינו הדרוזים, יש לנו ברית דמים קדושה איתם, אבל זכויות לאומיות יש רק ליהודים במדינת היהודים. הדרוזים, יש להם את כל הזכויות שבעולם, הם מקבלים את הכול והם יקבלו את הכול מאיתנו, מי שרוצה לפגוע בהם זו אולי הממשלה הזאת". לטענתו, "לדרוזים לא הייתה שום בעיה עם חוק הלאום עד שהשמאל בא, ומכיוון שהחוק חוקק בממשלת נתניהו אז עכשיו הפכו את היוצרות והפכו אותו לחוק רע".
לדברי קרעי, "הגשתי הצעת חוק לבטל את בג"ץ ולהחליף אותו בערכאה שיפוטית אחרת שתיבחר על ידי הציבור, ששופטיה ייבחרו במליאת הכנסת ושתהיה לה לגיטימציה להעביר ביקורת חקיקתית על ח"כים. בג"ץ עושה את מה שהוא עושה בלי שום סמכות חוקית. גם כשיש חוקי יסוד הוא דן האם לבטל אותו או לא".
2 צפייה בגלריה
יום הנכבה באוניברסיטת תל אביב
יום הנכבה באוניברסיטת תל אביב
"מוסד שבו יישמעו ביטויים נגד מדינת ישראל - ישללו ממנו תקציבים". הפגנה לציון יום הנכבה באוניברסיטת תל אביב
(צילום: מוטי קמחי)
אם השופטים ייבחרו על ידי הכנסת, מי ירסן את הכנסת? "אם כבר צריך לרסן מישהו זה את בג"ץ. הכנסת מרוסנת באופן טבעי על ידי הציבור אחת למספר שנים כאשר הציבור בוחר אותה. אם יש ח"כ, מפלגה שמתנהגת באופן קיצוני - היא לא תיבחר לכנסת שוב. לעומת זאת בג"ץ נבחרים עד אין קץ ועושים כל מה שהם רוצים".
השרה שקד תצליח לממש את האיום שלה? "שקד מלהטטת בכל החזיתות. היא הרי האדריכלית של הממשלה הזו, היא יושבת עם תומכי טרור, היא יושבת עם כל אותם פרוגרסיבים שמנסים להפוך אותנו למדינת כל לאומיה והיא הכוח שמחזיקה את הממשלה הזאת כנראה, ומצד שני זורקת מידי פעם אמירות כאלה. אבל בסוף מכל ההבטחות לא נשאר מאומה. הממשלה הזו הפרה את כל ההבטחות שלה. אז איילת שקד מצייצת ציוצים מעת לעת אבל אין להם שום משמעות באמת לצערי".
כבר שילמת על הנזק של השולחנות? "מהלך פוליטי מביש של מנכ"ל הכנסת. מדובר במחיצות זכוכית ששמו בתקופת הקורונה והסירו אותן כבר, אנחנו הסרנו אותן כבר בסיוע הסדרנים בעוד ועדות. מנכ"ל הכנסת, אם הוא חשב שקרה משהו בוועדה, באולם מסוים, הוא היה צריך להרים טלפון לח"כים, להגיד 'בואו תראו, קרה ככה וככה'. אני לא יודע על מה הוא מדבר. הוא בחר לעשות סיבוב פוליטי כאילו הוא פעיל יש עתיד מליגה ב' ולנסות לבצע דה-לגיטימציה לח"כים של הליכוד".