גורמים פוליטיים אומרים כי ראש הממשלה בנימין נתניהו מנסה להעביר את תיק הביטחון ליו"ר הימין הממלכתי גדעון סער. לטענתם, מטעם נתניהו בודקים את האפשרויות לגיבוש הצעה שתכניס את סער לממשלה.
נתניהו וסער מפגינים חום במליאה, פברואר
(צילום: ערוץ כנסת )

1 צפייה בגלריה
ראש הממשלה נתניהו לוחץ יד לשר גדעון סער במליאה אחרי אישור ההצהרה נגד הכרה חד צדדית במדינה פלסטינית
ראש הממשלה נתניהו לוחץ יד לשר גדעון סער במליאה אחרי אישור ההצהרה נגד הכרה חד צדדית במדינה פלסטינית
התקרבות מפתיעה? סער ונתניהו
(צילום: ערוץ כנסת )
לדברי גורמים בכירים בליכוד, במפלגה שוקלים להציע לסער גם שריון ברשימת המפלגה של לפחות שני מקומות בכירים. בימין הממלכתי אומרים מנגד כי הם לא מכירים הצעה שמתגבשת, ואין הצעה קונקרטית על השולחן כרגע. תגובה דומה התקבלה גם מהליכוד.
אם המהלך יבשיל בימים הקרובים, הדבר למעשה ידחק את שר הביטחון המכהן יואב גלנט אל מחוץ למשרד הביטחון. גורמים בליכוד אומרים כי הרעיון להכניס את סער לממשלה לא נוגע רק למשקעים הקיימים מול גלנט, אלא גם בצורך הדחוף למתן את עמדותיהן הניציות של שני השותפים איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ'.
לטענת הגורמים בליכוד, ככל שהחזיתות יתחדדו - וגם במקרה של עסקה - האירועים עם בן גביר וסמוטריץ' צפויים להפוך מסובכים, וכניסתו של סער עשויה למתן אותם.
בשבוע הבא, עם או בלי קשר להידוק היחסים, ועדת הכנסת תתכנס בזמן הפגרה כדי לאשר הקמה של ועדה חדשה שתימסר לזאב אלקין ממפלגתו של סער - ותיקרא "השדרה המזרחית של ישראל".
גורמים פוליטיים מעריכים כי הכנסת גורם נוסף לממשלה, שנמנה עד כה עם האופוזיציה לנתניהו, תפחית את הזעם הציבורי הצפוי על פיטורי גלנט - ותמנע תרחיש זהה לזה שקרה בהדחתו הקודמת. אז, נזכיר, יצאו המונים לרחובות במחאה נגד הממשלה, עד שראש הממשלה נאלץ לחזור בו והשאיר את גלנט בתפקידו.

סער: מי שינסה לברוח מהמלחמה - היא תרדוף אחריו

סער פרש מהממשלה בחודש מרץ האחרון, לאחר שטען כי אין לו יכולת להשפיע על מדיניותה בניהול המלחמה. הוא סבר כי צה"ל צריך להפעיל יד קשה הרבה יותר, ולפעול בעצימות גבוהה יותר מול האיומים המתרבים.
בינתיים, בימין מתבטאים לאחרונה שרים בכירים שוב ושוב וטוענים שצירוף סער על פני גלנט הוא הדבר הנכון לעשות מבחינת הממשלה. בסביבת סער לא הגיבו על הדברים.
היום כתב סער ברשתות החברתיות: "מברך את המחליטים ראש הממשלה, שר הביטחון ואת צה"ל וכוחות הביטחון על התכנון והביצוע המוצלח של סיכול מוחמד דף ופואד שוכר. כל אחד מהם אויב מר ומסוכן של ישראל שהיה אחראי לרציחתם של ישראלים רבים.
"יש להמשיך בנחישות ומתוך גישה המבוססת על יוזמה את המערכה שנכפתה עלינו ע"י ציר ההשמדה בראשות איראן. אין לאפשר לאויב לקבוע את גובה הלהבות, לייצר 'משוואות' לפי נוחותו ולנהל נגד ישראל מלחמת התשה ארוכת-ימים. חרי 30 שנות נסיגות והכלה אנחנו בתקופת מבחן היסטורית. מי שינסה לברוח מהמלחמה - המלחמה תרדוף אותו ואחריו".