1 צפייה בגלריה
האם זעקה לעזרה - הבן צחק. מואשם בגרימת חבלה חמורה
האם זעקה לעזרה - הבן צחק. מואשם בגרימת חבלה חמורה
האם זעקה לעזרה - הבן צחק. מואשם בגרימת חבלה חמורה
(צילום: shutterstock)
גבר בן 30 שמתגורר במושב בצפון דחף והפיל את אימו בעקבות ויכוח ביניהם, גרם לה לחבלות קשות - וסירב להזמין אמבולנס, למרות תחנוניה, בעודו בהשפעת סמים. כך עולה מכתב אישום שהוגש נגדו. לפי האישום, הבן אף צחק כשהאם ביקשה ממנו להזעיק סיוע אחרי האירוע שהתרחש בחודש שעבר. היא מורדמת ומונשמת בבית החולים רמב"ם בחיפה, ונותרה משותקת מהצוואר ומטה.
הגבר עוכב לחקירה ובהמשך נעצר, וכעת מואשם בגרימת חבלה חמורה, בין השאר בעקבות שברים ופגיעה חמורה בעמוד השדרה שגרם לאימו. מחקירת המשטרה עלה כי המקרה אירע סמוך לשעה 22:00, וכי הצעיר חיכה כשעתיים עד שהסכים להזמין אמבולנס. "הכי מזעזע שהאם שכבה, זועקת לעזרה ומתחננת שיזמין פינוי רפואי לבית והבן ישב וצחק ולא הזעיק טיפול רפואי במשך שעות. ייתכן שאם הוא היה מזעיק צוות רפואי מוקדם יותר אז הנזק הרפואי שלה היה קטן יותר", סיפר רפ"ק איהאב חדאד, קצין חקירות בכיר במחוז הצפוני שחקר את המקרה.
בכתב האישום, שאותו הגישה לבית משפט השלום בנצרת פקד מאיה השילוני מלשכת התביעות של המחוז הצפוני, נכתב כי "לאחר שלא הצליחה לזוז, ביקשה ממנו שיזעיק עזרה והנאשם סירב וצחק. הוא ניסה להרים את אימו והפילה ארצה מספר פעמים. רק לאחר זמן רב, ונוכח תחנוניה של האם, הוא התקשר לחברתה". פקד השילוני תיארה בכתב האישום כי "האם צעקה שאינה יכולה לזוז והוא אמר ש'אין לה כלום והיא סתם אומרת'".
רפ"ק איהאב חדאדרפ"ק איהאב חדאדצילום: דוברות המשטרה מרחב העמקים
"האם נותרה משותקת מאזור הצוואר ומטה ונותחה תוך הרדמה מלאה, כן נגרם לה שבר בכתף ובעצם כתף שמאל. במעשיו חיבל הנאשם באימו חבלה חמורה", סיכמה התובעת.
רפ"ק חדאד הוסיף כי "האם פונתה לביה"ח רמב"ם בחיפה באמצעות מד"א, ורק אז קיבלנו את התלונה על חשד לאלימות כלפי האם. בעקבות הדיווח שלחנו שוטרים לביתם, עיכבנו את הבן לחקירה ובהמשך הוא נעצר. במהלך החקירה הוא הודה שדחף את אימו על רקע ויכוח ביניהם. מהחקירה עולה שבמשך כשעתיים הוא נמנע מהזעקת אמבולנס לבית וזאת חרף הבקשות של האם.