אחרי שנים של חשדות שהלכו והתגברו, ותקופה ארוכה של התמהמהות, החליטה הבוקר (רביעי) ממשלת גרמניה לאסור באופן מוחלט על פעילותו של ארגון איסלאמי רדיקלי שלפי החשד נתפס כשלוחה של המשטר האיראני, שמקדם את האידיאולוגיה שלו ופועל כזרוע של החיזבאללה בגרמניה.
3 צפייה בגלריה
המבורג גרמניה
המבורג גרמניה
השוטרים פושטים על המרכז האיסלאמי
(צילום: REUTERS/Maximilian Schwarz)
3 צפייה בגלריה
המבורג גרמניה
המבורג גרמניה
המידע המודיעיני נאסף לאורך זמן רב
(צילום: REUTERS/Maximilian Schwarz)
עשרות שוטרים פשטו אתמול על המסגד הכחול בהמבורג, שם ממוקם ה"מרכז האיסלאמי של המבורג", ובמקביל פשטו על עוד 53 מבנים ונכסים השייכים למרכז האיסלאמי ברחבי גרמניה. מי שהורתה על הפשיטה ועל סגירת המרכז ואיסור פעילותו היא שרת הפנים הגרמנייה ננסי פזר, שהודיעה הבוקר כי המידע שהצטבר אחרי חודשים של חקירה אישש את החשד הכבד לרמה כזאת, שסייעה להחלטה.
"המרכז האיסלאמי המבורג מקדם אידיאולוגיה איסלאמית קיצונית וטוטליטרית בגרמניה, בעוד המרכז וארגונים המסועפים לו תומכים במהלכי חיזבאללה ומפיצים אנטישמיות אגרסיבית", הודיעה פזר בהודעה רשמית. משרדה מסר כי "המרכז, כשליח ונציג ישיר של השליט העליון באיראן, מפיץ את האידיאולוגיה של המהפכה האיסלאמית בצורה אגרסיבית ומיליטנטית, פועל להשגת מטרות איסלאמיות קיצוניות ולהביא למהפכה כזאת גם בגרמניה".
3 צפייה בגלריה
פשיטת ענק בגרמניה נגד מרכז שנחשב כתומך בחיזבאללה
פשיטת ענק בגרמניה נגד מרכז שנחשב כתומך בחיזבאללה
הפשיטה הקודמת שבה נאסף מידע מפליל על הארגון
(צילום: רויטרס / Fabian Bimmer)
הארגון שמנהל את המסגד הכחול בהמבורג, נמצא כבר זמן רב תחת מעקב של ארגון המודיעין הפנימי של גרמניה, וזאת למרות ההצהרות הפומביות של אנשי המרכז שטענו כל הזמן כי הם פועלים למען שלום, טולרנטיות ודיאלוג בין הדתות, ומגנים אלימות וקיצוניות. במשרד הפנים הגרמני הבהירו כי בעקבות איסור הפעילות, ארבעה מסגדים שיעיים בגרמניה ייסגרו במיידי, ונכסים רבים של הארגון יוחרמו.
בין הנכסים עליהם פשטו הבוקר השוטרים, גם מבנים ומסגדים בפרנקפורט, מינכן וברלין. בפשיטה נרחבת על עשרות נכסים של הארגון בחודש נובמבר, הצליחו אנשי שירות הביטחון הכללי של גרמניה לתפוס חומר מודיעין רב שסיפק, כך לפי הדיווח הבוקר, בסיס ראייתי חד-משמעי להחלטה לפעול ולסגור את המרכז. "האידיאולוגיה האיסלאמית מנוגדת לכבוד האנושי, לזכויות נשים, למערכת משפט עצמאית ולממשלה הדמוקרטית שלנו", נמסר בהודעה של שרת הפנים פזר. "יחד עם זאת ברצוני להבהיר כי האיסור לא חל על עצם קיום הדת השיעית בצורה שלווה", הוסיפה.