שני טילי קרקע-קרקע שוגרו הבוקר (ראשון) מלבנון לכיוון אזור הכרמל, ואזעקות נשמעו גם בעיר חדרה, לראשונה בעקבות ירי מלבנון במלחמה. ההתרעות הופעלו בשעה שתלמידים רבים נמצאים בבתי הספר, ביישובים שבהם ההנחיות לא אוסרות על קיום פעילות חינוכית או מתנות אותם בהימצאות מרחבים מוגנים.
2 צפייה בגלריה
נפילת רסיסים במתחם "מול זכרון"
נפילת רסיסים במתחם "מול זכרון"
רסיסים נפלו במתחם הקניות "מול זכרון" בזכרון יעקב
(צילום: ימית יסמין בן הרוש)
הנחיות פיקוד העורף, נזכיר, מאפשרות לקיים לימודים כמעט בכל יישובי הכרמל, אבל אוסרות לקיים לימודים במקומות שבהם אין מרחב מוגן בעוספיא, דליית אל-כרמל, יקנעם עילית ויישובי המועצה האזורית מגידו.
האזעקות הופעלו הבוקר בשעה 08:27 תחילה בזכרון יעקב ויישובים בסביבה, ולאחר מכן התרחבו ליישובים בכרמל, חדרה קיסריה, בנימינה, אור עקיבא, טירת כרמל וחיפה. תושבים דיווחו על פיצוצים עזים שנשמעו בסביבה, וחיל האוויר - כאמור - יירט את שני הטילים.
ימית בן הרוש, שמתגוררת בחריש, סיפרה כי ראתה את היירוטים באזור. "זה היה עם בומים עזים הפעם, אמרתי לכולם להיכנס למרחב מוגן ואז הבנו שהיו שברי יירוט שנפלו באזור״, סיפרה. גם במושבה בבנימינה נשמעה האזעקה. "זה היה ממש בבוקר עם תחילתו של יום הלימודים. אין מספיק מקום לכל התלמידים במרחבים מוגנים - חייבים למצוא פתרון לקיבולת גדולה יותר של תלמידים אצלנו במושבה", אמר נ' הורה לשתי בנות.
רחל כהן הוסיפה כי "היינו בדיוק במגרש החניה - ואז נשמע בום אדיר". לדבריה, "זה כמו לפני שבועיים, נכנסנו למרחב מוגן לכמה דקות ומספר שברי יירוט נפלו ברחבה כאן. חייבים להישמע להוראות, ולהיכנס למרחבים מוגנים".
יירוטים בגליל, שלשום

2 צפייה בגלריה
חיים שאול
חיים שאול
חיים שאול. "נולדתי כאן, לא נקום ונגיד קיבינימט"
הלילה שוגר מטח גדול של רקטות לעבר קריית שמונה. חמש התפוצצו בתוך שטחי העיר, ובין הבתים שנפגעו - גם ביתו של חיים שאול, שמשרת במילואים זה שנה. "מדי פעם אני בא לראות מה קורה עם הבית. יש כאן נזקים לא מעטים - כל המטבחון שלי, כל חדר המכונות של הבריכה הלך. יש נזקים, אבל אין נזקים בגוף - אז זה בסדר. אני נולדתי כאן, אז זה לא שביום בהיר נקום ונגיד קיבינימט על הכול".
בתוך כך, בשבועות האחרונים, בצל ההסלמה בין ישראל לחיזבאללה, הרחיב ארגון הטרור השיעי מלבנון את טווח הירי שלו, ושיגר רקטות וטילים לעבר אזורים נרחבים בשרון ואפילו לגוש דן, במה שנחשב לירי הראשון מלבנון לאזור אי-פעם. בנוסף, בשבוע שעבר חיזבאללה שיגר מטח משמעותי ראשון למרכז הארץ, שלטענתו כוון לעבר "בסיס 8200 בגלילות ומטה המוסד" וכן לעבר "הבסיס האווירי בשדה דב".
לצד הירי הבלתי פוסק של חיזבאללה לעבר יישובי הגליל העליון והמערבי, לאחרונה הוא מרבה לשגר רקטות גם לעבר חיפה, הקריות והגליל התחתון. הירי הזה, שהיה נחשב לחריג עד לפני כמה שבועות, הפך לתדיר הרבה יותר במהלך השבועיים האחרונים.
מנתונים שפורסמו אתמול, שמתבססים על נתוני צה"ל, עולה כי מתחילת התמרון הקרקעי של צה"ל בדרום לבנון ביום שני האחרון, זוהו יותר מ-700 שיגורים מלבנון לישראל. שעות ספורות לאחר פרסום הנתונים כבר נרשמו עוד עשרות שיגורים ליישובי ישראל, בהם גם מטחים לאזור חיפה והקריות.