מובילי המחאה נגד הממשלה הודיעו היום (שישי) על השבתה של המשק ב-7 ביולי, יום ראשון בעוד תשעה ימים, לציון תשעה חודשים לטבח 7 באוקטובר. הם אמרו כי באותו יום, שאותו כינו "יום ההשבתה הגדול" צפויה השבתה נרחבת של המשק לצד פעולות שיבוש רבות ברחבי הארץ.
מחאה מול בית ראש הממשלה בקיסריה, אמש
(צילום: עידו ארז)

מטה המאבק "חופשי בארצנו", לצד ארגוני מחאה נוספים, פירט את תוכנית הפעולה שלהם להמשך המאבק להחלפת הממשלה ולקיום בחירות מיידיות. לפי תוכניתם, במוצאי שבת הבאה תתקיים עצרת גדולה ברחוב קפלן בתל אביב, לצד הפגנות בשורת מוקדים. בשבוע הקרוב, לקראת ההשבתה, תימשך המחאה מול בתי חברי הכנסת של הקואליציה.
הכוונה לשבות ב-7 ביולי נחשפה בריאיון ב-ynet של משה רדמן, ממובילי המחאות נגד הממשלה, שאמר זאת ביום ראשון האחרון.
הריאיון עם משה רדמן, השבוע
(צילום: ליאור שרון)

מובילי המחאה אמרו כי הם פועלים לגיוס תמיכה רחבה, כולל שיתופי פעולה עם עסקים, רשויות מקומיות, ההסתדרות, ענף ההייטק ועוד. בימים הקרובים הם יצאו בקמפיין תחת הכותרת "רק מיליון איש ברחובות".
ערן שוורץ, מנכ"ל מטה המאבק "חופשי בארצנו": "הגיע הזמן להראות לממשלה שהעם לא ימשיך לשתוק. ב-7 ביולי נעצור את המדינה כדי להציל אותה. אנחנו קוראים לכל אזרח ואזרחית להצטרף אלינו - רק פעולה מאוחדת וחזקה תביא לשינוי הנדרש. לא נפסיק עד שייקבע מועד לבחירות ונחזיר את המנדט לעם".
בין ארגוני המחאה ששותפים למהלך גם "אחים לנשק", "בונות אלטרנטיבה", "החזית הוורודה", דור שינוי, מחאת הכלכלנים, יאללה תקווה ועוד.