מפקד פיקוד הצפון, האלוף אורי גורדין, מאיים בכניסה קרקעית ללבנון, אחרי עוד בוקר עם עשרות שיגורים לאזורים שונים בצפון - וגלי תקיפות מהאוויר ברחבי לבנון, כולל מצפון ומדרום לביירות. "נכנסנו לשלב אחר במערכה. אנחנו צריכים להיות ערוכים חזק מאוד לכניסה לתמרון ולפעולה", אמר היום (רביעי) גורדין בביקור מפקדי ולוחמי חטיבה 7 בתרגיל החטיבתי בגבול הצפון.
מפקד פיקוד הצפון: "נכנסנו לשלב אחר, להיות ערוכים חזק מאוד לכניסה לתמרון"
(צילום: דובר צה"ל)

מפקד פיקוד הצפון ציין כי מבצע "חיצי הצפון" "התחיל בפגיעה מאוד משמעותית ביכולות חיזבאללה, בדגש על יכולות האש, ובפגיעה מאוד משמעותית במפקדים ובאנשים בארגון. אנחנו צריכים למול זה לשנות את המצב הביטחוני". במקביל לדברים הללו, נמשכו המטחים לרחבי הצפון - כולל הגליל התחתון, חוף הכרמל - ובשעת בוקר מוקדמת גם לגוש דן.
במטח האחרון לאזור נהריה, בשעות הצהריים, שוגרו כ-30 רקטות מלבנון לשטח ישראל. בפגיעה ישירה בקיבוץ סער הסמוך לעיר נפצעו שני בני אדם באורח קשה ובינוני. עוד קודם לכן, במטח לאזור צפת, שוגרו כ-40 רקטות לכיוון העיר ויחידת דיור מוגן ספגה פגיעה ישירה.
2 צפייה בגלריה
אילוסטרציה של התקיפות
אילוסטרציה של התקיפות
(צילום: דובר צה"ל)
המרכז הרפואי לגליל בנהריה, שאליו הובאו הפצועים מפגיעת הרקטה בקיבוץ סער, עדכן כי האדם שנפצע באורח קשה הוא גבר בן 53 ממג'ד אל-כרום. הפצוע הוכנס לחדר ההלם לקבלת טיפול ולצילומי הדמיה, והועבר בהמשך לחדר ניתוח. הגבר שנפצע באורח בינוני הוא בן 52 ממזרעה, והוא מטופל בחדר ההלם. שני הפצועים סובלים מפגיעות רסיסים והדף.
צה"ל עבר לתקוף יעדים של חיזבאללה בעיירה המרכזית א-נבטיה שבדרום לבנון. בצבא מרכזים מאמצים בתקיפות נגד תשתיות מודיעין של ארגון הטרור, וכן נגד טילים ארוכי טווח. התקיפות היו עד כה בכפרים בדרום המדינה, וכעת הן מכוונות כאמור גם לא-נבטיה, לעבר מחסני אמצעי לחימה ונכסים של חיזבאללה. "יש להם הרבה מה להפסיד אם חיזבאללה יתפרע ויגדיל את טווח האש", אמר אתמול בכיר במטכ"ל. הוא הוסיף כי "לחיסולים יש השפעה על יכולת הפיקוד של חיזבאללה, שנפגעה מאוד". צה"ל הודיע כי תקף כ-60 יעדים של מטה המודיעין של חיזבאללה - ברחבי לבנון, כולל בדרומה ובצפונה.
זירת הפגיעה בקיבוץ סער
(צילום: אביהו שפירא)

2 צפייה בגלריה
מפקד פיקוד הצפון: "נכנסנו לשלב אחר במערכה, אנחנו צריכים להיות ערוכים חזק מאוד לכניסה לתמרון ולפעולה"
מפקד פיקוד הצפון: "נכנסנו לשלב אחר במערכה, אנחנו צריכים להיות ערוכים חזק מאוד לכניסה לתמרון ולפעולה"
מפקד פיקוד הצפון אורי גורדין
(צילום: דובר צה"ל)
השיגור לעבר המרכז, שבעקבותיו הופעלו אזעקות בגוש דן ויישובי השרון, יורט באמצעות מערכת קלע דוד. ערוץ הטלוויזיה הסעודי "אל-חדת'" דיווח כי "הירי מלבנון כוון למחנה גלילות". צה"ל השמיד את המשגר ששימש את חיזבאללה בתקיפה בדרום לבנון, ומאוחר יותר נמסר כי מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו יותר מ-100 מטרות - וכי התקיפות נמשכות.
במקביל, משרד הבריאות הלבנוני הודיע על 23 הרוגים ו-95 פצועים בתקיפות היום בלבנון. העיתון הלבנוני "אל-אחבאר", המזוהה עם חיזבאללה, דיווח כי יותר מ-95 אלף עקורים עזבו את דרום לבנון עד כה, אחרי הרחבת התקיפות הישראליות שם. לפי הדיווח, העקורים שוהים בין היתר בבתי ספר שהפכו למקלטים בביירות, הר הלבנון, אזור צידון, אל-בקאע, בעלבכ, אל-הרמל, בעכאר ובצפון המדינה. עוד דווח כי אנשי ביטחון הפנים שאמורים היו לתפקד במצב לפי תוכנית החירום של הממשלה נעדרו, וכי העקורים הושארו לגורלם. רק "סולידריות חברתית ויוזמות אזרחיות" הצליחו להקל על המצב, נכתב בדיווח.