2 צפייה בגלריה
אבריאל בר יוסף
אבריאל בר יוסף
אבריאל בר יוסף
(צילום: מוטי קמחי)
פרקליטות מיסוי וכלכלה הודיעה היום (חמישי) לתא"ל במיל' אבריאל בר יוסף, המשנה לראש המטה לביטחון לאומי לשעבר, כי היא שוקלת להעמידו לדין בכפוף לשימוע בגין עבירות של מרמה והפרת אמונים. מדובר בפרשה נפרדת מתיק הצוללות - שם הואשם בר יוסף בבקשת שוחד, קבלת שוחד בצוותא ומרמה והפרת אמונים, וכעת מדובר באישום על קבלת טובת הנאה בהיקף של מאות אלפי אירו מאיש העסקים הגרמני מייקל הרצוג בעת כהונתו של בר יוסף במל"ל ובזיקה לתפקידו.
על פי כתב השימוע, העבירות בוצעו לכאורה בין השנים 2015-2011. לפי הפרקליטות, בר יוסף פעל לקבלת טובת הנאה בהיקף של מאות אלפי אירו מהרצוג שהועברו לו ולבני משפחתו. מרבית הכסף הועבר לחברת הסטארט אפ שבבעלות בתו. כמו כן בפרקליטות טוענים כי בר יוסף פעל בהמשך לשורת בקשות מצד אותו איש העסקים שנתן לו את טובת ההנאה.
2 צפייה בגלריה
נשקלת האפשרות להעמידו לדין פעם נוספת. בר יוסף
נשקלת האפשרות להעמידו לדין פעם נוספת. בר יוסף
נשקלת האפשרות להעמידו לדין פעם נוספת. בר יוסף
(צילום: אבי מועלם)
עוד נכתב כי הרצוג הכיר את בר יוסף על רקע תפקידו הציבורי במל"ל, ומי שקישר ביניהם הוא איש העסקים הישראלי שי ברוש, חבר קרוב של בר יוסף. החל משנת 2010, טוענת הפרקליטות, הרצוג וברוש קיימו שיתוף פעולה עסקי לקידום הקמת מתקנים להנזלת גז (הפיכת גז לנוזל לצורך שינועו לטווחים רחוקים) ולאחסונו בשטח המים הטריטוריאליים והכלכליים של מדינת ישראל בים התיכון.
החל מחודש אוקטובר 2011 נכנס בר יוסף כנציג המל"ל ל"וועדת צמח", שמונתה לצורך בחינת מדיניות הממשלה בנושא משק הגז. לפי הפרקליטות, בר יוסף פעל במסגרת תפקידיו במל"ל ובוועדת צמח לשם קידום הקמת מתקני הגז האמורים, תוך שהוא מצוי בניגוד עניינים חריף בין מחויבותו האישית לקשר המתמשך והאינטנסיבי עם ברוש ולמודעותו לאינטרסים הכלכליים המשמעותיים בהם אחז עם הרצוג - לבין מחויבותו לציבור.
החקירה, שכאמור נפרדת מתיק הצוללות, בוצעה על ידי יאח"ה בלהב 433, והתיק טופל בידי עורכי הדין אלעד פנח ואיתי שהם מפרקליטות מיסוי וכלכלה.