ועדת הכספים אישרה היום (רביעי), תוך כדי מלחמת "חרבות ברזל", להעביר 4 מליון שקל לשיפוץ המעון הרשמי של ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים. בימים אלה שוהים ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה בווילה הפרטית של מקורבו, איש העסקים היהודי אמריקני שמחה פאליק, ברחוב מרדכי כספי בשכונת ארנונה בירושלים.
הסיבה למעבר של הזוג נתניהו לווילה של פאליק היא עבודות שנעשות בביתם הפרטי ברחוב עזה, בזמן שהמעון הרשמי ברחוב בלפור מפורק ועובר שיפוצים שיימשכו שנים.
1 צפייה בגלריה
בנימין ושרה נתניהו מארחים בסלון המעון בבלפור את הנסיך ויליאם
בנימין ושרה נתניהו מארחים בסלון המעון בבלפור את הנסיך ויליאם
הזוג נתניהו והמעון בבלפור
(צילום: חיים צח, לע"מ)
הכותרת
כאב של לוחמים: היחידות ביקשו קב"ן ביום הראשון למלחמה
25:36
ממשרד ראש הממשלה נמסר כי על עלות השיפוץ הכוללת של המעון בבלפור - 30 מיליון שקל - הוחלט בתקופה שבה כיהן יאיר לפיד כראש ממשלה, בתיאום עם משרד הביטחון. ה-4 מיליון שאושרו הם התחייבות שכבר ניתנה לקבלן ביצוע של משרד הביטחון כבר בשנת 2022.
ממשרד ראש הממשלה נמסר: "האישור שהתקבל היום בוועדת הכספים לשיפוץ מעון ראש הממשלה הרשמי בבלפור הוא מימוש התחייבות של ממשלת לפיד. נכון להיום, המעון הוא עיי חורבות, אינו משרת את ראש הממשלה ושיפוצו ייארך שנים".
"הסכום שאושר היום, על סך 4 מיליון שקל, מיועד להתחייבות שכבר ניתנה לקבלן הביצוע על-ידי משרד הביטחון עוד בתקופת כהונתו של יאיר לפיד בשנת 2022. אין בסכום שאושר כל התחייבות עבור מעונותיו הפרטיים של ראש הממשלה. הפרויקט עוכב לתקופה של למעלה מ-18 חודשים מסיבות שאינן ברורות, ונבדקות בימים אלה על ידי מבקר המדינה".
במשרד ראש הממשלה אמרו שכל סכום כסף שלא ימומש בשנת 2023 יועבר לטובת המלחמה.