תיעוד הירי ליד קלקיליה

המשטרה הצבאית החוקרת פתחה בחקירת תיעוד חריג שהופץ ברשתות, שבו נראה לוחם צה"ל יורה אתמול (יום שישי) בפלסטיני סמוך לגדר ליד קלקיליה. הפלסטיני טוענים כי מדובר בצעיר בעל צרכים מיוחדים, שלא היווה סכנה ללוחמים, כשמנגד בצבא אומרים שהשליך בקבוק תבערה לפני כן.
לפי התחקיר של צה"ל, במקום הייתה הפרת סדר חוזרת של עשרות משחיתי גדר פלסטינים, שיידו אבנים והשליכו בקבוקי תבערה לעבר גדר המערכת בקו התפר סמוך לקלקיליה. כוח שהגיע למקום השתמש תחילה באמצעים לפיזור הפגנות, שכללו רימוני הלם וגז, אך אחד ממפרי הסדר חזר שוב ושוב לגדר - והשליך בקבוק תבערה לעבר הלוחמים גם לאחר שבוצע ירי אזהרה באוויר בסמוך אליו. לפי הצבא, אחרי שחזר שוב להשחית את הגדר, הוא נורה על-ידי החיילים.
האירוע נחקר גם כאמור במצ"ח, ובצבא מציינים שדרך פרצות דומות חדרו לאחרונה מספר מחבלים - בהם המחבל שביצע את הפיגוע בתל אביב. עם זאת, במקרה הנוכחי ניתן לראות בבירור שלא מדובר במחבל חמוש. הוא לא החזיק בידיו דבר, ולא נראה כי היווה סיכון ללוחמים שהצריך ירי חי. על כן נפתחה החקירה.
מצה"ל נמסר כי "אירוע הירי המתועד בסרטון נחקר בחקירת מצ״ח, שעם סיומה יועברו ממצאיה לבחינת הפרקליטות הצבאית. מתחקור ראשוני עולה כי האירוע התרחש במהלך הפרת סדר אלימה במסגרתה חשודים ניסו להשחית את גדר התפר, יידו אבנים, השליכו בקבוקי תבערה והבעירו צמיג אתמול במרחב גדר התפר ליד קלקיליה. כוח צה"ל פעל לפיזור הפרת הסדר, הגיב באמצעים לפיזור הפגנות וירה לאוויר מספר פעמים בניסיון להרחיק את החשודים. הירי המתועד בסרטון מתוחקר כאמור".