העיתון הצרפתי "לה פיגרו" פרסם תחקיר שבו ניסה להסביר "איך חמאס ארגן את המתקפה על ישראל בחשאיות מוחלטת". לפי התחקיר, כדי לשמור על סודיות ולא לחשוף את מתקפת הפתע המתוכננת החליטו מנהיגי חמאס בעזה להסתיר את המבצע גם מבכירים בארגון שחיים מחוץ לעזה.
בתחקיר נכתב שאוסמה חמדאן, נציג חמאס בלבנון, שמע על מתקפת הטרור רק מהתקשורת - אחרי שכבר יצאה לדרך. לפי הדיווח בכיר חמאס שממונה על חמדאן בלבנון, סאלח אל-עארורי, עודכן על המתקפה חצי שעה בלבד לפני שהחלה - כדי שיוכל לעדכן את מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה.
2 צפייה בגלריה
יחיא סינוואר
יחיא סינוואר
יחיא סינוואר, מנהיג חמאס בעזה
(צילום: EPA)
הכותרת
כללי המשחק החדשים עם חיזבאללה ואיראן | רונן ברגמן
26:05
אחד המרואיינים בתחקיר של "לה פיגרו" הוא בכיר חמאס חאלד משעל, שחי בקטאר. גם משעל העיד על החשאיות המוחלטת של תכנון מתקפת "מבול אל-אקצא" (השם שהעניק חמאס למתקפת הטרור ב-7 באוקטובר) ואמר: "רק שלושה או ארבעה אנשים ידעו את היום והשעה המדויקים".
חיזבאללה, כך לפי "לה פיגרו", הופתע ממתקפת הטרור של חמאס - ואפילו יותר מהעובדה שגם איראן לא עודכנה מראש. העיתון ציין כי ארגון הטרור השיעי היה אובד עצות אחרי מתקפת הפתע, מכיוון שחמאס הרס את אפקט ההפתעה וגם בגלל הפערים האסטרטגיים בין שני הארגונים.
2 צפייה בגלריה
חסן נסראללה חאלד משעל
חסן נסראללה חאלד משעל
חסן נסראללה וחאלד משעל
(צילום: AP Photo/Osama Faisal, File)
לפי התחקיר, בניסיון להטעות את ישראל הודיע חמאס על החלפתם של מפקדים בגדודי עז א-דין אל-קסאם. מפקדים שבפרסומים הרשמיים נטען ששוחררו המשיכו למעשה בתפקידם. בנוסף, מחבלים שפורסם שיצאו מעזה כדי לעלות למכה למעשה נשלחו לאימונים בלבנון ובסוריה.
גורם עזתי שעזב את הרצועה לפני המלחמה סיפר ל"לה פיגרו" שבפגישה שערך בשנת 2021 עם מנהיג חמאס בעזה, יחיא סינוואר, אמר לו סינוואר שהמלחמה הבאה תהיה בתוך גבולות ישראל ובמסגרתה אלפים מאנשי הארגון יתקפו את העיר אשקלון. אותו גורם אמר שלמנהיג חמאס בעזה לא אכפת מחיי הפלסטינים, ושהוא לא סומך על בעלת הברית קטאר.