רכבת ישראל הודיעה כי העבודות לחיבור גשר 431, שעובר מעל כביש 1 במחלף ענבה, הסתיימו הלילה (בין חמישי לשישי), לאחר כשלושה חודשי עבודה. יחד עם זאת, מדובר בעיכוב של יותר משנה, לאחר שהעבודות בוטלו מספר פעמים בשל לחץ של המפלגות החרדיות נגד קיומן בשבת.
במקור, העבודות תוכננו להתבצע במהלך סוף השבוע, אז תנועת הרכבים בכביש העמוס והמרכזי דלה יחסית, והפגיעה הכספית במשק הרבה יותר קטנה. אולם, הן בוטלו פעמיים בשל לחצים של פוליטיקאים חרדים ובסופו של דבר הוחלט לקיים את העבודות במהלך ימות השבוע, בצורה שפגעה פי כמה וכמה בתנועת הרכבים ובעלות הכספית למשק.
לפי התכנון המקורי, החלק בעבודות שכולל את סגירת הכביש היה אמור להסתיים בתוך שני סופי שבוע בלבד. במקום זאת, העבודות נגררו לאורך שבועות וחודשים ארוכים, כאשר הכביש נסגר מספר רב של פעמים במהלך שעות הלילה והעלות הכספית הישירה של ביצוע העבודות עלתה משמעותית, בשל הצורך להביא ציוד ופועלים בכל פעם מחדש.
לצד הוויכוחים העזים סביב העבודות בשבת, בחודש יוני האחרון בוטלו העבודות באחד הלילות שתוכננו, לכאורה בשל טענות על מחסור בכוח אדם בחברה המבצעת – שיכון ובינוי סולל בונה. לאחר מכן בסולל בונה אף טענו כי העבודות באמצע שבוע מייצרות סכנה אמיתית לנוסעים בכביש, אולם ברכבת ישראל דחו את הטענות והעבודות נמשכו. יש לציין כי בין רכבת ישראל לסולל בונה הייתה בעבר שורה ארוכה של סכסוכים כספיים ומקצועיים.
העבודות במחלף ענבה התבצעו במסגרת הקמת מסילת ראשון לציון-מודיעין, המכונה גם מסילת 431. המסילה החדשה, שלא צפויה להיפתח לקהל הרחב לפני 2028, אמורה לאפשר חיבור ישיר בין נוסעים בחלקו הדרומי של גוש דן לכיוון ירושלים, עם עצירה במודיעין. בעתיד מתוכננות מסילות נוספות שיאפשרו גם לנוסעים מכיוון רחובות ובאר שבע לנסוע לירושלים או מודיעין מבלי לעבור בתל אביב.