2 צפייה בגלריה
שני ברדיצ'בסקי
שני ברדיצ'בסקי
שני ברדיצ'בסקי
(באדיבות המשפחה)
בית המשפט המחוזי בחיפה החמיר הבוקר (חמישי) לעשרה חודשי מאסר בפועל את עונשו של אליהו יחיא (68), ה"חשמלאי" שניסה לתקן בעצמו תקלה בדירתה של שני ברדיצ'בסקי (24) בטירת כרמל - מבלי שהיה מוסמך לכך - וגרם להתחשמלותה למוות של הצעירה בזמן מקלחת. "מבחינתו נסגר סוג של מעגל - גם אם הקטן ביותר", ציינה משפחת המנוחה.
יחיא, נהג משאית במקצועו ששימש כאיש תחזוקה בדירה מטעם משכיר הדירה, הורשע בינואר האחרון על פי הודאתו בגרימת מוות ברשלנות - ונידון לתשעה חודשי עבודות שירות ומאסר על תנאי של שישה חדשים. הבוקר קיבלו השופטים אברהים בולוס, מאזן דאוד וניצן סילמן את ערעור הפרקליטות על החלטת בית משפט השלום בחיפה, והחמירו כאמור את גזר הדין למאסר בפועל. כמו כן, בית המשפט קבע כי יחיא יפצה ב-20 אלף שקל את הורי המנוחה ואת אלמנה דני ברדיצ'בסקי.
2 צפייה בגלריה
שני ברדיצ'בסקי ז"ל
שני ברדיצ'בסקי ז"ל
התחשמלה למוות שישה ימים לאחר חתונתה. שני ברדיצ'בסקי
(באדיבות המשפחה)
האסון אירע ב-21 באוגוסט 2017, כשבוע אחרי חתונתם של בני הזוג, שעברו להתגורר בדירה שבועיים לפני כן. דני יצא לבית הכנסת, בין השאר כדי לגייס מניין למסיבת שבע הברכות, ושני נכנסה למקלחת לקראת האירוע, ושם מצאה את מותה. היא פתחה את זרם המים, ספגה מכת חשמל, התמוטטה ואיבדה את הכרתה. דני, שחזר בינתיים לביתם מבית הכנסת, התקשר למד"א - אך כל מאמצי צוות ניידת טיפול נמרץ להצילה לא הועילו.
לפי כתב האישום, יחיא ביצע עבודות חשמל רשלניות מבלי שהייתה לו הכשרה מתאימה ומבלי שהחזיק ברישיון חשמלאי, ואלה הובילו לאסון ולמותה של ברדיצ'בסקי. לאחר הרשעתו, הביע יחיא צער על מעשיו והסביר כי פעל בחוסר זהירות ומבלי שהקדיש חשיבה מספקת להשלכותיהם.
בערעורה טענה הפרקליטות כי בית משפט השלום טעה בכך שלא גזר מאסר בפועל על יחיא, נוכח חומרת העבירה, מידת הרשלנות הגבוהה והנזק ההרסני שנגרם בשל מעשיו. "מקריאת גזר הדין עולה תמונה חד-צדדית הנותנת ביטוי ומשקל רב לנסיבותיו האישיות של הנאשם, מצבו הרפואי ומצבו הנפשי בעקבות האירוע, ומנגד לא נותנת ביטוי מספק לתוצאה הקשה והמרה של התרשלותו למות המנוחה, למצב בני משפחתה, לנזק ההרסני שנגרם להם ולהשלכות הקשות של האירוע על חייהם", נטען.
האלמן בירך על ההחמרה בעונשו של יחיא. "יש תחושה של הקלה שפושע שבמו ידיו גדע חיים של ילדה בת 24 באמת ישלם על מעשיו, ולא יקבל פרס בגין עבודות שירות", אמר. "הדבר החשוב ביותר שיצא מההחמרה הוא המסר לציבור וההרתעה - שכל אחד יחשוב מאה פעם אם שווה לו ללכת להשלים הכנסה ולסכן חיי אדם".