מתחם החיסונים בראשון לציון שפעל במהלך השבת
(צילום: נדב אבס)
ממהרים להתחסן: המבצע להרחבת מנת הדחף של החיסון נגד קורונה הוכרז רק אתמול (שישי), ובקופות החולים מדווחים על היענות גבוהה מצד הישראלים שהגיעו למרכזים הייעודיים במהלך השבת.
בקופת החולים כללית דיווחו כי יותר מ-20 אלף מבוטחים בני 59-50 התחסנו בסוף השבוע. זאת, במקביל לכ-18 אלף מבוטחי מכבי בקבוצת גיל זו שהתחסנו גם כן. בסך הכל כ-60 אלף חברי מכבי - המהווים 28% מקבוצת היעד - קבעו תור לחיסון.
מנכ"ל מד"א אלי בין מחסן במנה שלישית את שר המשפטים גדעון סער בתל אביב

במאוחדת עדכנו כי עד כה הקופה חיסנה 90,688 מבוטחים במנה השלישית, מהם 4,365 בני 59-50 שהספיקו לקבל את המנה השלישית. לפי מאוחדת, קרוב ל-23 אלף כבר קבעו תור לימים הקרובים. בקופ"ח לאומית הזמינו כבר 8,000 תורים מקבוצת הגיל החדשה של המתחסנים, ו-1,500 כבר התחסנו.
"באתי להתחסן בגלל ההוראה", אמר שי שרצר (52) שהגיע בצהריים למתחם החיסונים של מכבי בראשון לציון. "ככל שנתחסן יותר ונהיה עמידים בפני הזן האחרון - נוכל לחיות לצד הקורונה ובלי סגרים", אמר שרצר והדגיש כי הוא לא חשש מהחיסון: "זה חשוב מאוד, חייבים לעשות את זה ואני ממליץ לכולם, גם לילדים, להתחסן".
4 צפייה בגלריה
נדב אבס צלם ynet מתחסן בחיסון השלישי
נדב אבס צלם ynet מתחסן בחיסון השלישי
מתחסנים בראשון לציון
4 צפייה בגלריה
מתחם חיסונים בראשון לציון
מתחם חיסונים בראשון לציון
(צילום: נדב אבס)
גם מאיר קרמונסקי שהגיע להתחסן בפעם השלישית אמר שהמבצע חשוב להצלת המשק ושגרת החיים במדינה. "אנחנו ממגרים את המגפה", אמרה מתחסנת נוספת. "זה חשוב מאוד כדי שנוכל לחזור לחיים הישנים שלנו". במקביל, התורים במתחמי "היבדק וסע" שפעלו במהלך השבת - שתהיה האחרונה לפני שהבדיקות יהיו בתשלום - המשיכו להיות ארוכים.

לקראת החמרת ההגבלות - כתבות נוספות

עם צאת השבת, מד"א הקים בשיתוף עם משרד הבריאות ועיריית תל אביב מתחם חיסונים בכיכר דיזנגוף לבני 50 ומעלה שירצו להתחסן בפעם השלישית, ולעוברי אורח מגיל 12 שלא התחסנו עד כה בשתי המנות. "בימים אלו, כשמספר הנדבקים מטפס מיום ליום, ראינו חשיבות עליונה לצאת למבצע חיסונים ולהנגיש את החיסונים ללא צורך בקביעת תור וללא תשלום", אמר מנכ"ל מד"א אלי בין, שהדגיש כי החיסונים מיועדים לכל חברי קופות החולים וגם לחסרי מעמד.
4 צפייה בגלריה
מתחם היבדק וסע בגני התערוכה בת"א
מתחם היבדק וסע בגני התערוכה בת"א
מתחם היבדק וסע בגני התערוכה בת"א, היום
(צילום: נדב אבס)
4 צפייה בגלריה
מתחם היבדק וסע בגני התערוכה בת"א
מתחם היבדק וסע בגני התערוכה בת"א
(צילום: נדב אבס)
אתמול עדכן משרד הבריאות כי במסגרת הרחבת מבצע החיסון השלישי יוכלו לקבל את מנת הדחף גם אנשי סגל רפואי בני 30 ויותר, וכן סוהרים ואסירים בני 40 ויותר. זאת כאמור לצד בני 50 ומעלה מכלל האוכלוסייה. בהודעת משרד הבריאות הודגש כי רק מי שחלפו חמישה חודשים מאז שקיבל את המנה השנייה יוכל לקבל את המנה השלישית.
ראש הממשלה נפתלי בנט שוחח לפני כניסת השבת עם ראשי קופות החולים, וקרא להם להפעיל את מרכזי החיסונים גם בשבתות ובלילות - אף שבקופות החולים לא מדווחים על עומסים בתורים לפי שעה. בנט הדגיש בשיחה כי מדובר בהצלת חיים ובפיקוח נפש, "ולכן יש להירתם למאמץ ההתחסנות סביב השעון - 24 שעות, 7 ימים בשבוע", לשון הודעת לשכתו. הוא ביקש ממנכ"לי הקופות להכפיל את קצב ההתחסנות בשבוע הבא, על ידי תגבור מערך החיסונים בחובשי צה"ל. בהודעה נמסר כי המהלך סוכם עם שר הביטחון בני גנץ.