רשות האוכלוסין וההגירה מקבלת כל הזמן בקשות כאלה ואחרות לשינויי שם – אבל כמה מהפניות שהגיעו אליה בתקופה האחרונה היו יוצאות דופן.
ככלל, לפי חוק המרשם רשאי כל בן אדם לשנות שם פרטי או שם משפחה אחת לשבע שנים, אלא אם בשם ישנה פגיעה ברגשות הציבור או הטעיית הציבור – ואז הרשות רשאית לפסול את השם.
כך לדוגמה, זוג הגיש בקשה לשינוי שמותיהם – כשאחד מהם רצה ששמו יוחלף לארנב. במקרה אחר, תושב דרום הארץ ביקש במכתב מפורט להחליף את שמו ל-23 שמות מהתנ"ך, בטענה שהוא חלם בלילה שכך עליו לעשות. ישראלי אחר, שחזר מטיול במזרח, ביקש לשנות שמו הפרטי למספר שמות שמשקפים את מצבו הרגשי, כגון נועם, רגש ורוח. בחור אחר, מקורי לא פחות, ביקש להפגין את אהבתו לשתי חיות הבית שברשותו, וביקש להחליף את שם משפחתו לשם החתול שברשותו – בקשה שאושרה. זמן-מה לאחר מכן אותו איש פנה בבקשה לרשות האוכלוסין וביקש לשנות גם את שמו הפרטי לשם הכלב שהוא מגדל.
ברשות האוכלוסין וההגירה לא אישרו את שינויי כל השמות הללו והסבירו כי "מתן שם או שינויו הוא הליך משמעותי, ועל כן חוק השמות מתייחס לנושא במלוא הרצינות. במהלך השנים נתקלנו במקרים לא מעטים שהעלו חיוך על פני העובדים, אם בשל המקוריות של הבקשה ואם בשל הבקשות הלא שגרתיות שבהן נתקלים לעיתים העובדים. כך או כך, הבקשות נבחנות בהתאם לכללים וככל שניתן לאשר הן מאושרות".