איראן הודיעה הערב (שני) כי סייד רזא מוסאווי, מפקד בכיר במשמרות המהפכה האיראניים שדרגתו מקבילה לתת-אלוף, נהרג היום בתקיפה בסוריה - שמיוחסת לישראל. לפי הדיווח בסוכנות הידיעות האיראנית "תסנים", הבכיר, המכונה סייד רזי, הוא אחד מ"היועצים הוותיקים" של משמרות המהפכה בסוריה, ונהג ללוות את מפקד כוח קודס המחוסל קאסם סולימאני. בדיווחים נטען כי ביתו הופצץ מהאוויר.
5 צפייה בגלריה
 רזא מוסאווי
 רזא מוסאווי
רזא מוסאווי, שנהרג בסוריה
תיעוד מסוריה: עשן ממקום התקיפה

ערוץ "אל-ג'דיד הלבנוני" דיווח כי מוסאווי היה אמון על "תיאום היחסים הצבאיים בין סוריה לאיראן". הוא התגורר בסוריה 30 שנה, והיה לו משרד במשרד ההגנה הסורי. בדיווחים בעבר נטען כי לקח חלק ב"העברות לוגיסטיות" בין איראן לסוריה וללבנון. הוא גם היה אחראי על העברת כספים מאיראן לסוריה ועל העברת שכרם של אנשי חיזבאללה.
תמונותיו של מוסאווי פורסמו בסוכנויות הידיעות האיראניות לצידם של כל בכירי כוח קודס. בתמונה אחת הוא נראה לצד קאסם סולימאני, באחרת הוא נראה מלווה את מי שהחליף את סולימאני כמפקד כוח קודס, איסמעיל קאאני, ובתמונה נוספת צולם עם סגן מפקד כוח קודס לשעבר מוחמד חוסיין-זאדה חג'אזי, שמת מהתקף לב לפני כשנתיים וחצי.
משמרות המהפכה אישרו את דבר מותו, ואיימו כי "ישראל תשלם את המחיר על פשע ההתנקשות באחד מיועצינו הצבאיים הוותיקים בסוריה".
משטרו של נשיא סוריה בשאר אסד לא דיווח על התקיפה, אך אתר החדשות "קול הבירה" המזוהה עם האופוזיציה הסורית טען כי ישראל עומדת מאחורי התקיפה, בסביבת א-סיידה זיינב באזור הכפרי של הבירה דמשק. בדיווח נטען כי היעד היה מחסנים של המיליציות הפרו-איראניות במקום.
מוסאווי מדבר על סולימאני בסרטון שפורסם באיראן: "הוא אמר 'אתה צריך להיות שהיד גם'"

5 צפייה בגלריה
 רזא מוסאווי וקאסם סולימאני
 רזא מוסאווי וקאסם סולימאני
רזא מוסאווי וקאסם סולימאני
5 צפייה בגלריה
 רזא מוסאווי ואסמעיל קאאני
 רזא מוסאווי ואסמעיל קאאני
מוסאווי מלווה את איסמעיל קאאני (מאחור)
5 צפייה בגלריה
 רזא מוסאווי ומוחמד חג'אזי
 רזא מוסאווי ומוחמד חג'אזי
מוסאווי בתמונה עם סגן מפקד משמרות המהפכה לשעבר חג'אזי, שמת מהתקף לב ב-2021
5 צפייה בגלריה
תקיפות ישראליות נגד מחסנים של המיליציות האיראניות באזור א-סידה זינב באזור הכפרי של דמשק
תקיפות ישראליות נגד מחסנים של המיליציות האיראניות באזור א-סידה זינב באזור הכפרי של דמשק
מקום התקיפה, לפי הדיווחים בסוריה
זו לא הפעם הראשונה מתחילת המלחמה שבה עולות טענות שלפיהן ישראל פוגעת מהאוויר באיראנים בא-סיידה זיינב, שבו ישנה נוכחות רבה של כוחות חיזבאללה והמיליציות הפרו-איראניות. המקום נקרא על שם קבר א-סיידה זיינב, אתר קדוש לשיעים במזרח התיכון.
בתחילת החודש הודיעה איראן באופן רשמי כי שני אנשי משמרות המהפכה נהרגו בתקיפה באזור. מאחורי התקיפה, לטענת טהרן, עמדה ישראל. לפי סוכנות הידיעות "תסנים" ההרוגים היו מוחמד עלי עטאיי שורג'ה ובנאה תקי זאדה, ש"נהרגו במשימת ייעוץ בחזית ההתנגדות האיסלאמית בסוריה".
לישראל יוחס גם חיסול של ארבעה פעילי חיזבאללה, ובהם בנו של מפקד יחידת "תיק הגולן" של חיזבאללה. החיסול הזה, לפי הדיווחים, התרחש לפני כשבועיים וחצי בעיר אל-בעת' שבמחוז קוניטרה. ההרוג חסן דקדוק, לבנוני תושב עייתא א-שעב שבדרום לבנון, שירת ביחידה 125 בכוח רדואן, והוא בנו של מוסא דקדוק שהיה בעבר יועץ צבאי של כוח קודס האיראני בעיראק ובתימן. על ראשו של דקדוק האב מוצע פרס של מיליון דולר בגין מעורבותו ברצח חיילים אמריקנים בעיראק.
מפרוץ המלחמה שוגרו כמה פעמים רקטות מסוריה לישראל. חלק מהשיגורים הפעילו אזעקות ביישובים בגולן, אך עד כה לא זוהו נפילות ביישובים אלא בשטחים פתוחים בלבד. צה"ל הגיב בתקיפות בשטח סוריה, שעליהן לקח אחריות.