כטב"ם יורט בצהריים (שלישי) באזור סיני, אחרי שמוקדם יותר דווח ברשת המצרית "אל-קאהרה אל-אחבאריה" על "עצם מעופף שהופל במרחק של שני קילומטרים מחופי דהב בסיני", ועל פיצוצים שנשמעו באזור. בערב הודיעו החות'ים כי מדובר בכטב"ם שהמריא מתימן בדרכו לאילת - וצה"ל מסר כי מטוס קרב של חיל האוויר יירט אותו. צפו בתיעוד מרגעי היירוט, אל מול עיני מתרחצים בחוף, ובסרטון שפרסם צה"ל:
תיעוד של היירוט
(מתוך איקס)

תיעוד היירוט על ידי מטוס הקרב
(צילום: דובר צה"ל)

גורמי ביטחון במצרים אישרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי הכטב"ם יורט סמוך לעיירת הנופש דהב, כשלפי עדי ראייה שצוטטו בתקשורת המקומית היירוט בוצע במרחק של שני ק"מ מחופי העיירה.
דובר צה"ל מסר בערב כי "מטוס קרב של חיל האוויר יירט בהצלחה במרחב הים האדום מטרה אווירית עוינת שהייתה בדרכה לשטח ישראל. יחידת הבקרה האווירית עקבה אחר המטרה לאורך האירוע".
גורמי הביטחון ששוחחו עם רויטרס אמרו מוקדם יותר כי לא ניתן לקבוע כעת מהיכן שוגר הכטב"ם, אך היירוט שלו הגיע בצל מתקפות החות'ים בתימן ששיגרו לא אחת כטב"מים וטילים לעבר אילת. בסוף אוקטובר דווח גם כן על כטב"מים שיורטו ונפלו בסיני - אחד מהם התרסק בטאבה וגרם לפציעתם של שישה בני אדם - וישראל הודיעה אז כי יירטה שני כטב"מים חות'יים.
בערב אישר דובר המורדים החות'ים בתימן, יחיא סריע, כי "חיל האוויר החות'י הוציא מבצע צבאי באמצעות מספר כטב"מים לעבר מטרות צבאיות באילת ואזורים נוספים". הוא אישר גם כי המיליציה פגעה בספינה של חברות MSC בים האדום: "חיל הים החות'י ביצע תקיפה לעבר הספינה המסחרית באמצעות טילים ימיים. תקיפת הספינה הייתה אחרי שצוותה לא ענה בפעם השלישית לקריאות ולהודעות האזהרה".
הוא הוסיף: "אנו מאשרים את המשך תמיכתנו בעם הפלסטיני במסגרת חובתנו הדתית, המוסרית וההומניטרית. הכוחות ימשיכו לפעול בים האדום ובים הערבי נגד ספינות ישראליות וכאלה שפונות לנמלים בישראל, עד שייכנסו לעזה מזון ותרופות. הכוחות התימניים ימשיכו למנוע מעבר של ספינות ישראליות ואלה הפונות לישראל, תוך דאגה להמשך התנועה הימית לכל היעדים מלבד לישראל".
1 צפייה בגלריה
 יירוט הכטב"ם בסיני
 יירוט הכטב"ם בסיני
יירוט הכטב"ם, לעיני מתרחצים
ענקית הספנות MSC אישרה את דבריו של דובר המורדים החות'ים בתימן יחיא סריע, ומסרה כי המכלית United VIII הותקפה בזמן שעברה בים האדום. לפי החברה, כלי השיט עדכן כוח ימי רב-לאומי ששהה בסמוך בדבר התקיפה.
בינתיים, גורמים מצרים רשמיים מסרו לעיתון הקטארי "אל-ערבי אל-ג'דיד" כי כוחות ההגנה האווירית המצרית זיהו עצם מעופף מוזר מול החופים של דהב, בשטח הימי של המדינה, והפילו אותו.
לפני עשרה ימים מערכות ההגנה האווירית של מצרים ביצעו יירוט דומה לפי הדיווח ב"אל-קאהרה אל-אחבאריה", אז דובר הצבא החות'י הכריז כי "הצבא ביצע פעולה נגד מטרות רגישות באזור אילת, באמצעות כמות גדולה של כטב"מים".
פורסם לראשונה: 16:13, 26.12.23