בקליפורניה מת בסוף השבוע מפצעיו כוכב הטיקטוק אנתוני בראחס, שנורה בשבוע שעבר יחד עם הצעירה ריילי גודריץ' באולם קולנוע בשעה שצפו בסרט אימה. לפי הדיווחים, הם היו בדייט ראשון, ועובדי בית הקולנוע מצאו אותם ירויים בראשם כשעברו בין הכיסאות לנקות את האולם בתום ההקרנה. מותה של גודריץ' נקבע במקום, ואילו בראחס פונה לבית החולים במצב קשה, ושם מת בשבת. בינתיים נחשפו עוד פרטים על הרצח המחריד, שאותו ביצע ג'וזף חימנס, צעיר בן 20 שכלל לא הכיר את השניים.
4 צפייה בגלריה
ארה"ב קליפורניה אנתוני בראחס כוכב טיקטוק נרצח כש צפה ב סרט אימה קולנוע
ארה"ב קליפורניה אנתוני בראחס כוכב טיקטוק נרצח כש צפה ב סרט אימה קולנוע
הנרצח אנתוני בראחס. "אפשר היה לראות שהוא ממש מחבב אותה"
4 צפייה בגלריה
 ארה"ב קליפורניה ג'וזף חימנס רצח שני צופים ב אולם קולנוע סרט אימה
 ארה"ב קליפורניה ג'וזף חימנס רצח שני צופים ב אולם קולנוע סרט אימה
הרוצח ג'וזף חימנס בבית המשפט. האב ניסה להתעמת ונשבר
(צילום: AP)
בראחס בן ה-19 וגודריץ' בת ה-18 נורו ביום שני בשעה שצפו בסרט האימה הדיסטופי The Forever Purge באולם קולנוע בעיירה קורונה, כ-80 קילומטרים מלוס אנג'לס. הסרט שבו צפו מגולל את סיפורם של מהגרים ממקסיקו שמותקפים במהלך "יום טיהור שנתי", שבו יש 12 שעות שבהן מותר לבצע כל פשע. רק שישה כרטיסים נמכרו להקרנה הזו, והצופים שאיתם יצרה המשטרה קשר העידו כי לא הבחינו במהלכה בשום אירוע חריג. לא מן הנמנע כי הסצנות האלימות הרבות בסרט, שכוללות גם קולות ירי תכופים, הקשו עליהם להבין שירי בוצע בתוך האולם עצמו.
גודריץ' ובראחס נמצאו ירויים בראשם בשעה 21:35 בערב, ויממה לאחר מכן הצליחו החוקרים להתחקות אחר עקבותיו של חימנס, החשוד ברצח הכפול. מצלמות האבטחה באולם הקולנוע לא תיעדו את הירי, אבל כעת מתברר שבביתו נמצא כלי נשק באותו הקליבר ששימש לרצח השניים, וכן נמצאו אצלו חפצים שונים השייכים לגודריץ', בהם ארנקה. המשטרה מעריכה כי לא היה שום מניע למעשיו – וכי לא הייתה שום התגרות כלפיו מצד שני הצעירים. הוא יואשם בשני מעשי רצח ובשוד, והתביעה תוכל לבקש לגזור עליו עונש מוות.
4 צפייה בגלריה
חימנס וגודריץ'. נמצאה מתה באולם
חימנס וגודריץ'. נמצאה מתה באולם
חימנס וגודריץ'. נמצאה מתה באולם
(צילום: AP)
ככל הידוע לחימנס לא היה עבר פלילי, הוא לא נשלח לאולם כרוצח שכיר, ולא נראה גם כי לפרסום של בראחס בטיקטוק יש קשר כלשהו למעשה. חימנס עצמו החזיק בכרטיס לסרט. לחוקרים אמר אחרי מעצרו כי שמע קולות בראשו, אבל אביה של גודריץ' אמר ל"דיילי מייל" הבריטי כי הוא מאמין שחימנס בדה את הטענה הזו כדי לחמוק מהעונש הכבד הצפוי לו. לדברי האב, העובדה שגנב את הארנק מעידה שידע מה הוא עושה כשירה בשניים.
אביה של גודריץ', דייוויד, סיפר לעיתון הבריטי כי בתו פגשה את בראחס במסיבה בסוף השבוע של 4 ביולי, יום העצמאות האמריקני, והייתה נרגשת להתחיל מערכת יחסים איתו. הוא סיפר כי בתחילה התייחס בביטול לרעיון של קשר בינה לבין כוכב טיקטוק שנהנה מכמעט מיליון עוקבים, אך אחר כך התרשם שמדובר ב"בחור מתוק", כלשונו, כשבא לביתה עם מתנות לכל המשפחה בשובו מחופשה בהוואי. "זיהיתי שהיא ממש חיבבה את הבחור הזה, ושהוא באמת חיבב אותה. היא הייתה כל כך שמחה, והם היו נרגשים כל כך לקראת הדייט הראשון שלהם לבד, בלי עוד אנשים". האב סיפר כי בתו שלחה להוריה הודעת טקסט דקות לפני הרצח, ו"סיפרה שמדובר בסרט טיפשי ומשעמם".
4 צפייה בגלריה
בראחס וגודריץ'. דייט ראשון בלי עוד אנשים
בראחס וגודריץ'. דייט ראשון בלי עוד אנשים
בראחס וגודריץ'. דייט ראשון בלי עוד אנשים
האב דייוויד אמר כי הוא מאמין שהסיבה שחימנס ירה בשניים הייתה שהוא רצה לבצע מעשה שייחשב כ"טיהור הפרטי שלו", ברוח הסרט "הטיהור לנצח". "אני חושב שעם כל החולים שיש בעולם, הוא אמר לעצמו – אני הולך לעשות את זה, זה יהיה 'ליל הטיהור שלי'". חימנס עצמו התייצב שלשום לראשונה בבית המשפט, וכשנכנס לאולם האב דייוויד קרא לעברו: "היי, תסתכל אליי, בחור! תסתכל אליי! תסתכל אליי! זאת הייתה...". הוא נשבר ופרץ בבכי, ולא הצליח להשלים את המילים החסרות: "הבת שלי".