שר הביטחון יואב גלנט אמר בתום הערכת המצב היומית עם בכירי מערכת הביטחון כי יחיא סינוואר, מנהיג חמאס בעזה, "שומע את פצצות חיל האוויר ומרגיש את עוצמת כלי ההנדסה - בקרוב יפגוש את קני הרובים שלנו".
"הפעילות של צה"ל ומערכת הביטחון נמשכת", אמר היום גלנט. "בצפון רצועת עזה – הפעולה הולכת ומשלימה את המטרות שהצבנו: פירוק גדודי החמאס ושלילת יכולות התת-קרקע. אנחנו פועלים גם במרחב חאן יונס ודרום הרצועה, ובמקומות נוספים נפעל בהמשך".
2 צפייה בגלריה
יואב גלנט והרצי הלוי  בהערכת מצב עם בכירי מערכת הביטחון
יואב גלנט והרצי הלוי  בהערכת מצב עם בכירי מערכת הביטחון
גלנט והרמטכ"ל הרצי הלוי בהערכת מצב
(צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
"דבר אחד ברור – יחיא סינוואר שומע כעת את הטרקטורים של צה"ל מעליו, את פצצות חיל האוויר ואת הפעולה של צה"ל. הוא יפגוש גם את קני הרובים שלנו בקרוב", הבטיח שר הביטחון.
"נלך ונעמיק את הפעילות שלנו ונשלים את כל המטרות שלנו – בראשן, חיסול ארגן הטרור חמאס, שלילת יכולותיו הצבאיות והשלטוניות, והשבתם של החטופים לישראל", הוסיף גלנט. "הפעולה תהיה פעולה ממשוכת, הדורשת אורך רוח, אבל אנחנו נגיע להישג".
2 צפייה בגלריה
יחיא סינוואר
יחיא סינוואר
להערכת צה"ל סינוואר נמצא במנהרות בחאן יונס בדרום הרצועה
(צילום: EPA)
שר הביטחון גם שיבח את לוחמי צה"ל ואמר: "צה"ל עושה עבודה מצוינת, הלוחמים נלחמים באומץ לב, בהקרבה, תוך גילוי של מסירות מאוד גבוהה לאורך זמן. אנחנו מחבקים אותם ומצדיעים להם על הנחישות הרבה שלהם".
גלנט אמר את הדברים אחרי שהשבוע דווח על התקדמות משמעותית בלחימה בחאן יונס, שכללה איתור של חומרים מודיעניים. בצה"ל העריכו לאחרונה שסינוואר נמצא במנהרות באזור חאן יונס. דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי נשאל הערב על ההתקדמות הזו, והאם ההצהרות של גלנט מציאותיות והשיב: "התפקיד שלנו הוא לחסל את כולם. זה מצריך מודיעין ויש לנו צוותים על העניין הזה כל הזמן. אם יש הזדמנות מבצעים. הלוחמים שלנו פועלים בחאן יונס כדי לאתר ולחסל טרור, הגדלנו כוחות. זה הכוחות המיוחדים שלנו. הגדלנו גם את כוחות ההנדסה - ונפעיל לחץ חזק על חאן יונס, גם בתת הקרקע".