האם קפריסין כבר פועלת נגד לבנון, בעקבות האיום החריג של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה? בערוץ אל-ג'דיד הלבנוני דווח כי "לפי מידע שהגיע לערוץ, קפריסין משעה את מתן האשרות ללבנונים בשגרירות קפריסין בלבנון". זמן קצר לאחר מכן הכחיש זאת סגן יו"ר הפרלמנט בלבנון, וטען כי ההפסקה הייתה "ליום אחד, מסיבות מנהליות".
אתמול (רביעי) איים נסראללה כי אם קפריסין תאפשר לישראל לתקוף משטחה במקרה של מלחמה בלבנון - היא תהפוך "לחלק מהמלחמה". שר החוץ ישראל כ"ץ הגיב היום לאיום ואמר: "נסראללה מאיים לתקוף את קפריסין. הטילים האיראנים וטרור האיסלאם הקיצוני מאיימים על מדינות אירופה וכל העולם החופשי. חייבים לעצור את איראן עכשיו לפני שיהיה מאוחר".
שיחה עם גיורא זלץ, ראש מועצה אזורית גליל עליון ואביחי שטרן, ראש עיריית קריית שמונה
( צילום: ירון ברנר)

האיום של נסראללה על קפריסין
(צילום: עמוד X של סקיי ניוז)

בכמה מהאתרים בלבנון נטען שאין כלל משבר עם קפריסין, ויש תקשורת מלאה - גם בנוגע לסוגיית העקורים הסורים. מקורות אמרו ל"א-נשרה" שדברי נשיא קפריסין אתמול, בעקבות נאום נסראללה, היו דווקא חיוביים ושיקפו את רצונה של קפריסין להפיג את החששות בנוגע לשימוש בשדות התעופה שלה על ידי ישראל.
ברשתות החברתיות הערביות היו תגובות רבות לאותו נאום ולאותו איום - רבות מהן סרקסטיות. אחד מהגולשים כתב על נסראללה: "הוא לא יכול היה ללכת להלוויה של אימו, אבל לאיים על קפריסין... וחסידיו מאמינים לו". לציוץ צורף ציור של נסראללה בסירה - כשלידו חמורים, וכמובן ציפור הדוכיפת, שעלתה לכותרות בימים האחרונים אחרי חשיפת סרטון הכטב"ם של חיזבאללה "דוכיפת" (הודהוד), שהצליח לחדור לישראל ולצלם אתרים שונים.
בציור מופיעה בועת דיבור לצד נסראללה, שבה נכתב: "לקפריסין ולמה שאחרי ואחרי קפריסין" (בעדה בעדה קפריסין), בדומה לאיומיו החוזרים מול ישראל - שאותם הזכיר גם אתמול - כי ארגון הטרור יכול להגיע "לחיפה ואחרי אחרי חיפה". בציוץ אחר הופיע סרטון של הסירה מפליגה ועליה נסראללה.
4 צפייה בגלריה
איור של נסראללה
איור של נסראללה
"לקפריסין ולמה שאחרי ואחרי קפריסין". איור של נסראללה ולידו חמורים ודוכיפת
הסרטון שפרסם חיזבאללה: הכטב"ם "הודהד" (דוכיפת) במפרץ חיפה

4 צפייה בגלריה
בגד ים עם סמל חיזבאללה
בגד ים עם סמל חיזבאללה
בגד ים עם סמל חיזבאללה
4 צפייה בגלריה
איורי מפות של בסיסים בקפריסין ברשתות החברתיות ובאל אחאבר
איורי מפות של בסיסים בקפריסין ברשתות החברתיות ובאל אחאבר
"פאפוס יותר קרובה מאילת"
4 צפייה בגלריה
איורי מפות של בסיסים בקפריסין ברשתות החברתיות ובאל אחאבר
איורי מפות של בסיסים בקפריסין ברשתות החברתיות ובאל אחאבר
גולשים מנתחים את הבסיסים בקפריסין
בציוצים נוספים הופיעה תמונה של בגד ים עם סמל חיזבאללה - מוכן לרחצה בקפריסין. בנוסף, חלק מהגולשים החלו לנתח את הבסיסים בקפריסין ולנחש איזה בסיס יהיה המטרה הראשונה של ארגון הטרור, אם ישמש את ישראל לתקיפות בלבנון.
גם התקשורת הערבית המשיכה הבוקר לעסוק בסוגיה. עיתון "אל-אחבאר" הלבנוני, המזוהה עם חיזבאללה, פרסם כי מאתמול בכירים קפריסאים יצרו קשר עם בכירים בלבנון בנוגע לאפשרות שגורם בכיר יגיע לביירות כדי לקיים פגישות במדינה.
לכתבה בעיתון צורפה מפה שעליה המרחק בין לבנון לקפריסין - 330 ק"מ, ומופיע המרחק מאילת - 470 ק"מ - לצד הכיתוב "פאפוס יותר קרובה מאילת". בכתבה ב"אל-אחבאר" הזכירו תרגילים קודמים של ישראל וקפריסין וציינו כי במאי 2023 ישראל ביצעה תרגיל צבאי בשטח קפריסין תחת השם "שמש כחולה", המדמה מלחמה עם לבנון, בין היתר כי אופייה הגיאוגרפי דומה לזה של דרום לבנון.