ראש הממשלה בנימין נתניהו, שלא מתראיין לתקשורת הישראלית, העניק אתמול (חמישי) ריאיון נוסף לכלי תקשורת אמריקני - שבו התייחס להפגנות נגדו בישראל, וגם להפגנות בארצות הברית. לטענת ראש הממשלה, כמו ההפגנות נגדו - גם ההפגנות בקמפוסים בארצות הברית לא מייצגות את רוב הציבור.

כשנשאל על-ידי המראיינת אם הוא עדיין מרגיש שיש לו מנדט מהציבור הישראלי, השיב כי "אנשים לא משקרים. את יכולה ללכת לרחובות ולראות את התמיכה הרחבה שם. את לא תשימי לב, כי כולם מתמקדים בהפגנות האלה שהן ממומנות ומאורגנות - אבל הן לא מייצגות את רוב האנשים, לא יותר מהאוכלוקרטיה בקמפוסים (עריצות ההמון - ד"א). הכנופיות האלה מייצגות את רוב הציבור האמריקני? לא, וזה אותו דבר כאן. הרוב רוצה ניצחון ורוצה לראות את חמאס מובס".
לדברי נתניהו, "אני לא דואג לעתיד שלי, אני דואג לעתידה של ישראל. המשפט שלי נמשך מאז שחזרתי לתפקיד בישראל ולראשי ממשלה נבחרים אין חסינות מהעמדה לדין. אני לא מודאג מהמשפט, אני מודאג מהמצוקות של ישראל, ואני הולך לעשות מה שעליי לעשות כדי לסיים את המלחמה הזו".
ראש הממשלה הביע התנגדות לפתרון שתי המדינות ואמר כי זה יהיה הפרס הגדול ביותר לטרוריסטים. לדבריו, "זה יהיה תקדים היסטורי לתת פרס למי שביצעו את הטבח הגרוע ביותר בעם היהודי מאז השואה. זו גם תהיה מדינה שתילקח מיד על-ידי חמאס ואיראן".
למרות שבעבר אמר שהתמיכה האמריקנית בישראל היא הדבר היחידי שחשוב כדי לנצח את המערכה, הפעם כשנשאל אם ישראל יכולה לנצח ללא תמיכה אמריקנית ענה בצורה חד-משמעית: "התשובה היא כן". לדברי נתניהו, "למרות שאנחנו מעריכים את התמיכה האמריקנית, אנחנו רוצים אותה אבל לא על חשבון ההישרדות והביטחון שלנו. כשאנחנו צריכים, אנחנו עומדים לבד ונגד הפראים האלה. אנחנו צריכים לנצח. אין ברירה".
עם זאת, ראש הממשלה הודה כי ארה"ב מעכבת משלוחים של פצצות כבדות, והוסיף כי "אני מקווה שנוכל להתגבר על זה".
בהתייחסות ליום שאחרי, זמן קצר לפני סערת דברי שר הביטחון יואב גלנט, אמר נתניהו כי "אחרי שהחלק האינטנסיבי של המלחמה מסתיים, אנחנו צריכים שיקום. אפשר לעשות זאת בעזרת שחקנים חשובים בקהילה הבינלאומית. הייתי רוצה לראות ממשל אזרחי בעזה עם אחריות צבאית ישראלית. המשמעות היא שהאחריות הצבאית הכוללת תישאר בידי ישראל כדי להבטיח את הביטחון ולמנוע מקבוצות טרור כמו חמאס להתארגן מחדש".
הוא התייחס למבצע ברפיח ואמר כי הוא יימשך שבועות. "מה שאנחנו עושים עכשיו זה מה שאנחנו צריכים לעשות כדי לנצח במלחמה הזו", אמר. "אנחנו צריכים להרוס את מערכי הלחימה של חמאס. נשארו ארבעה גדודים בעזה. אנחנו לא יכולים להשאיר אותם שם כי הם יכבשו מחדש את רצועת עזה. הם נשבעו לבצע את המעשים הפראיים האלה שוב ושוב, אז אנחנו לא יכולים לתת להם להתחמק".
לדברי נתניהו, "אנחנו מפנים את העקורים. עד עכשיו חצי מיליון אנשים פונו מרפיח. הם יצאו מאזורי הלחימה כי ביקשנו מהם לעזוב. חמאס עושה כל שביכולתו כדי למנוע זאת, כולל לפעמים לירות בהם אם הם מנסים לעזוב, אבל אנחנו עושים כל שביכולתנו כדי לחלץ אותם מפגיעה באמצעות מיליארדי הודעות טקסט, שיחות טלפון ועלונים".
נתניהו גם התייחס לכלכלה הישראלית ואמר כי היא חזקה מתמיד. לדבריו, "הפגיעה שספגנו קטנה יחסית כי יש לנו כלכלה איתנה מאוד. הובלתי כאן לפני 20 שנה את מהפכת השוק החופשי, שהפכה את ישראל למעצמה טכנולוגית. הזמן להשקיע בישראל הוא עכשיו בגלל אנחנו הולכים להתאושש מאוד ברגע שהמלחמה הזו תנצח".
פורסם לראשונה: 23:11, 15.05.24