תיעוד: הרצח בחולון

הנרצח במעבר החצייה בחולון אמש (רביעי) הוא יורי וולקוב, תושב בת ים בן 52. חברת משפחה של וולקוב סיפרה כי הוא ואשתו הלכו לראות דירה בחולון, המתינו במעבר חצייה - ובאור ירוק החלו לחצות. רוכב האופנוע חתך אותם באור אדום וכמעט פגע בהם - והאישה הספיקה לצלם אותו. רוכב האופנוע ראה את האישה מצלמת, חזר אליה ודרש ממנה: "תביאי מה שצילמת". וולקוב ביקש ממנו להמשיך לנסוע - ונדקר בחזהו על ידי הרוכב. בתיעוד נראה וולקוב מדבר עם אשתו, לפי חברת המשפחה אומר לה "אני לא מרגיש טוב" - ונופל על הרצפה.
בני משפחתו של וולקוב שנכחו בבית החולים וולפסון היו המומים משהתרחש, והתקשו לעכל את הבשורה המרה על מותו המיותר של יקירם. רעייתו יצאה בוכה לאחר שהעידה בפני חוקרי המשטרה, ואחד מבני המשפחה התעלף. "בנאדם ככה בא ובשנייה רוצח, הוא עשה לו חור בלב", אמר אחיינו. הדוקר נמלט מהמקום לאחר הרצח. המשטרה פתחה בסריקות אחריו, אך טרם זיהתה את החשוד.
3 צפייה בגלריה
 וולקוב וזירת הרצח
 וולקוב וזירת הרצח
וולקוב וזירת הרצח
(צילום: טל שחר, מתוך פייסבוק)
וולקוב עבד ככוח עזר בחדר המיון בבית החולים איכילוב במשך כ-20 שנים, יחד עם רעייתו. מנהלת המחלקה, אהובה שלמה, סיפרה כי הוא היה "אדם שקט, צנוע, מסור לעבודה, נאמן לחולים. מאיפה זה הגיע? אני המומה. זה לא בנאדם שיריב וישתמש באלימות, זה פשוט הזוי".
שירה פלג, האחות האחראית של המחלקה, וצוותה מסרו: "אנחנו כואבים את מותו של יורי, שנרצח על ידי אדם שפל וחסר מעצורים בגלל ויכוח מיותר וסתמי, והרס במחי יד משפחה. יורי היה אדם טוב לב, ישר, הוגן, צנוע ורגיש. הוא "נחבא אל הכלים", אבל נגע בכל אדם בכל מקום שהיה בו. הוא היה עובד מסור לחולים, שהגיע בשמחה לעבודה והוכיח את עצמו למרות כל הקשיים, ואף קיבל תעודת הצטיינות.
יותם עטיה, אח בחדר המיון שעבד עם וולקוב, סיפר: "מדובר באיש שקט שעשה את העבודה שלו על הצד הטוב ביותר. ליורי היו קשיי שפה, אבל הוא התגבר גם על זה. בזכות העזרה והנכונות שלו, אני תמיד העדפתי לעבוד איתו. כשהאחות האחראית הודיעה שיורי נרצח, התפרקתי בבכי מטורף. הוא היה מופקד על סידור חדר הטראומה, תמיד דאג שיהיה את כל הציוד כדי לטפל בדיוק בפצועים - כפי שהוא נפצע. זה לא בן אדם שרב או מתווכח, הוא האחרון שזה מתאים לו".
מנהלת המחלקה על וולקוב: "היה אדם שקט וצנוע, אני המומה"
(צילום: שמוליק דודפור)

3 צפייה בגלריה
תיעוד: נהג הקטנוע שרצח גבר ברחוב אילת פינת יוספטל בחולון
תיעוד: נהג הקטנוע שרצח גבר ברחוב אילת פינת יוספטל בחולון
תיעוד נהג הקטנוע שדקר למוות בחולון
(באדיבות המשפחה)
3 צפייה בגלריה
תיעוד: נהג קטנוע רוצח גבר ברחוב אילת פינת יוספטל בחולון
תיעוד: נהג קטנוע רוצח גבר ברחוב אילת פינת יוספטל בחולון
נהג הקטנוע רגע לפני שדקר את וולקוב
חברה של המשפחה אמרה ל-ynet כי וולקוב היה "אדם זהב, עדין נפש, איש שקט ובעל מסור. מה נהיה פה, שיקגו? ככה רוצחים בן אדם?". עוד סיפרה: "הוא ואשתו הלכו לראות דירה בחולון, וכשראו שזה לא רלוונטי הם התחילו לצעוד חזרה לביתם בבת ים. יורי היה צריך לחזור הביתה לקראת משמרת לילה באיכילוב. כשהם חיכו התחילו לחצות את הכביש הדוקר כמעט פגע בהם עם הקטנוע. האישה הספיקה לצלם אותו, אבל הוא קלט שהיא צילמה, חזר ודרש ממנה את הפלאפון. יורי אמר לו 'תמשיך לנסוע, הכל בסדר', ואז הוא בא ודקר אותו. יש להם שלושה ילדים ונכדה".
הדיווח על האירוע התקבל אתמול בשעה 18:33 במוקד 101 של מד"א במרחב איילון. חובשים ופרמדיקים של הארגון פינו תוך כדי פעולות החייאה את וולקוב לבית החולים וולפסון בחולון כשמצבו אנוש. מבית החולים נמסר כי צוות הטראומה וצוות מנתחי החזה נלחמו על חייו וניסו לייצב את מצבו, אך לאחר זמן מה נאלצו לקבוע את מותו.
ראש העיר בת ים, צביקה ברוט, מסר: "מדובר בעדות נוספת לכך שהאלימות היא טרור לכל דבר, וכך צריך להתייחס אליה. אנחנו עוטפים בחיבוק את משפחתו של וולקוב וסומכים על המשטרה שתעשה הכל כדי לעצור את הדוקר".
השתתפו בהכנת הכתבה: מאיר תורג'מן ואדיר ינקו
פורסם לראשונה: 21:16, 23.11.22