אזרח סורי יצא אמש (שבת) למתקפה בעיר אסן שבה נפגעו 31 אזרחים גרמנים, בהם שמונה ילדים. שניים מהם, בני שתיים וארבע, נמצאים במצב קריטי.
האזרח הסורי, בן 41, נראה בצילומי וידאו משבת בערב במקום התקיפה כשהוא חמוש במצ'טה ארוכה. הוא העלה באש בניין מגורים אחד, נכנס לטנדר ה"אופל" האפור שלו, נסע כמה מאות מטרים והעלה באש בניין מגורים נוסף. בצילומים שנלקחו לפני הגעת כוחות הביטחון וכיבוי האש נראים אזרחים כשהם מצמידים סולמות קצרים מדי לקיר החיצוני של הבניין, והורים, צועקים בהיסטריה לעזרה, מוציאים את ילדיהם מהחלונות בניסיון נואש להצילם.
2 צפייה בגלריה
רמניה מתקפה של אזרח סורי בעיר אסן
רמניה מתקפה של אזרח סורי בעיר אסן
חילוץ הילדים מהבניין הבוער
עשר דקות לאחר מכן חזר החשוד לטנדר, נסע עוד כמה עשרות מטרים והתנגש בחלון של שתי חנויות. בשלב הזה הוא יצא מהמכונית עם מצ'טה ענקית וניסה לאיים על האנשים מסביבו, שהצליחו לשמור על מרחק ממנו על-ידי זריקת חפצים עליו ובעזרת מוטות ברזל ואלות עץ.
המשטרה לכדה את החשוד, אבל לעת עתה לא סיפקה את המניע לתקיפה. אחד מכיווני החקירה הוא שהסורי זעם על אשתו שעזבה אותו ויצא למסע הרס, מה שלא מסביר כמובן את התקיפה בבניין נוסף, ההתנגשות בחנויות והשימוש במצ'טה. חלק מכלי התקשורת דיווחו שמדובר בפיגוע טרור, ועיתונאים הבליטו את העובדה שהוא עטה כפייה על ראשו.
שני מסוקים פינו את הפצועים במתקפה באסן, בהם גם חמישה במצב קשה, לבית חולים סמוך. בשני המקרים השתמש החשוד במכל גז כדי להעלות את הבניינים באש. הוא העלה את האש בחדרי המדרגות העשויים מעץ וכך לכד את דיירי הבניין בצורה שבה לא יכלו להימלט.
2 צפייה בגלריה
גרמניה מתקפה של אזרח סורי בעיר אסן
גרמניה מתקפה של אזרח סורי בעיר אסן
תיעוד החשוד במתקפה
למרות ניסיון הרצח הנורא, ולמרות ששני פעוטות נמצאים במצב קריטי (הפגיעה בריאות של ילדים כתוצאה משאיפת עשן היא קטלנית ביותר), התקשורת הגרמנית, שהייתה עסוקה בכל סוף השבוע בגינויים חריפים על חיסול נסראללה (כולל שרת החוץ ברבוק), ניסתה להשתיק את הפרשה, לדחוף אותה לירכתי החדשות, ולהסתיר את העובדה שמדובר באזרח סורי.
ההתקפה הזו מצטרפת לגל התקפות טרור על אזרחים גרמנים מידי מהגרים מוסלמים, שהובילו לרצח של ארבעה אזרחים, כולל של שוטר בתפקיד. גל הטרור הזה הוביל את הרשויות לגלות יד חזקה יותר נגד גורמים איסלאמיסטים במדינה ולמדיניות תקיפה יותר נגד ההגירה, כולל הצבה מחדש של כוחות משטרת בגבולות המדינה.
האלימות מצד מהגרים מוסלמים בגרמניה גם ביססה את כוחו של הימין הקיצוני במדינה, בבחירות שנערכו החודש בשלוש מדינות מחוז, ובסקרים לבחירות הפדרליות שיהיו בשנה הבאה. גם אצל השכנה אוסטריה, שבה ייערכו היום בחירות פדרליות, צפוי לימין ניצחון, בעיקר על רקע חוסר שביעות הרצון ממדיניות ההגירה ומצב ביטחונם האישי של האזרחים.