המשטרה באוסטרליה הודיעה הבוקר (יום ה') כי מצאה את שרידיה של ילדה בת 12 שלפי ההערכות הותקפה על-ידי תנין באזור נידח בצפון מדינת היבשת.
2 צפייה בגלריה
תנין ים אילוס אילוסטרציה
תנין ים אילוס אילוסטרציה
תנין ים. 100,000 בנהרות ובערוצים של צפון אוסטרליה
(צילום: shutterstock)
הילדה נעלמה ביום שלישי בערב כאשר שחתה במהלך חופשה עם משפחתה בערוץ מים סמוך לכפר אבוריג'יני קטן בשם פאלומפה, שבו מתגוררים 350 בני אדם בלבד. הוא שוכן במרחק של שבע שעות נסיעה מדרווין, עיר הבירה של הטריטוריה הצפונית.
שרידי הילדה, ששמה לא פורסם, אותרו בתום מבצע חיפושים נרחב שבו סייעו גם עשרות מתנדבים מהקהילה המקומית. המתנדבים והכוחות סרקו את האזור ברגל, בסירות וגם באוויר עם מסוקים. מדובר באזור עם צמחייה עבותה וערוץ צר ומתפתל.
"אלו הן חדשות נוראיות עבור המשפחה, הקהילה, וכל מי שהיה מעורב בחיפוש", אמרה הבוקר מפקדת המשטרה בטריטוריה הצפונית אריקה גיבסון. עוד לפני מציאת הגופה ההערכות היו שהילדה הותקפה על-ידי תנין, כיוון שמיד אחרי שנעלמה נצפה בסמוך תנין שחור, ובהודעתה הבוקר ציינה מפקדת המשטרה כי הפציעות על שרידי הגופה תואמות לאלו של מתקפת תנין. "זה היה מזוויע ועצוב בצורה יוצאת דופן", ציינה.
גיבסון הוסיפה כי נמשכים כעת המאמצים לאתר את התנין התוקף, שהפקידים האחראים לטיפול בחיות פרא קיבלו אישור "להסיר" אותו מהאזור. מפקדת המשטרה קראה לציבור להתרחק מערוצים ונחלים באזור, ששורצים תנינים. "אנחנו חיים באזור שבו התנינים חיים באזורי המים שלנו. זו תזכורת להישאר מחוץ למים ככל האפשר".
מתקפות תנינים אמנם נדירות יחסית באוסטרליה אך מתרחשות שם מעת לעת – ורק באפריל האחרון נהרג במתקפה כזו נער בן 16 במדינת-המחוז קווינסלנד. בטריטוריה הצפונית לא היו מקרים קטלניים מאז 2018, אבל גם שם נפצעו כמה בני אדם במתקפות דומות בשנים האחרונות. בחודש שעבר תנין ים שהטיל אימה על קהילה אבוריג'ינית אחרת בטריטוריה הצפונית – הוא תקף תושבים וטרף כלבים – נאכל בעצמו בסעודה מסורתית, אחרי שנורה למוות בידי המשטרה.
בצפון אוסטרליה חיים לפי ההערכות 100,000 תנינים, ומספרם של תניני הים באזור ניזק מאז שבשנות ה-70 של המאה שעברה נחקקו חוקים המגינים עליהם מפני ציד, שכמעט הביא למחיקתם. תניני ים יכולים לחיות עד 70 שנה, וכיוון שהם ממשיכים לגדול כל חייהם ויכולים להגיע עד לאורך של שבעה מטרים – גם כמות התנינים הגדולים הולכת וגדלה עם הזמן.