שר הביטחון יואב גלנט וראש אגף אסטרטגיה בצה"ל, האלוף אליעזר טולדנו, קיימו הבוקר (יום א') סקירה ביטחונית בפני השרים בישיבת הממשלה, שם סיפרו על מאות וסטים ותיקי לחימה מלאים של חיזבאללה שנמצאו מוכנים ליציאה לקרב.
גלנט טען בסקירה כי "נותרו לארגון הטרור פחות משליש מהרקטות והטילים שהיו לו". מתחילת המלחמה שיגר חיזבאללה יותר מ-14 אלף רקטות, ורבות נוספות הושמדו בתקיפות חיל האוויר.
2 צפייה בגלריה
 יואב גלנט בדיון המערכתי על ההתפתחויות המבצעיות בצפון
 יואב גלנט בדיון המערכתי על ההתפתחויות המבצעיות בצפון
גלנט "אנחנו עדיין תלויים בחימושי אוויר ומטוסים אמריקניים"
(צילום: שירה קינן)
כשנשאל על חימושים, אמר גלנט שהיה פער גדול עם כניסתו למשרד הביטחון, וכבר לפני המלחמה הוא הנחה להשלים פערים. היום, לדבריו, "אנחנו עדיין תלויים בחימושי אוויר ומטוסים אמריקניים". גלנט הוסיף, עם זאת, כי "אנחנו עובדים בכל הכוח לקידום ייצור כחול-לבן ופיתוח עצמאות" בנושא החימושים.
מהסקירה שהציגו גלנט וטולדנו עלה בנוסף כי הפעולה בדרום לבנון מתקדמת כמתוכנן: זו פעולה עם יעדים מאוד ברורים (בשונה מלבנון השנייה, א"א) - טיהור מרחב כפרי מתשתיות אויב; הכוחות מנוסים מאוד ומצוידים היטב; יש מעט מאוד מגע עם האויב; נמצאו המון אמצעי לחימה, וסטים מוכנים לפעולה, מאות טילי נ"ט, משגרים ותחמושת רבה. האלוף טולדנו אמר בישיבה: "עד עכשיו היה איש שיש לו ארגון וארגון שיש לו מדינה. עכשיו אין איש ויש ארגון מוחלש".
לדברי גלנט וטולדנו, שדרת הפיקוד הבכיר של חיזבאללה כמעט וחוסלה כליל. מבחינת הטילים והרקטות, כך כאמור טענו, ההערכות הן שחיזבאללה שיגר את רובם ונותרו לו פחות משליש.
גלנט התייחס גם לאנשי יוניפי"ל שנפצעו מאש ישראלית בדרום לבנון, ואמר כי הם נפגעו במהלך מארב מתוכנן של חיזבאללה.
2 צפייה בגלריה
גדוד 890 בדרום לבנון, ליד האמל"ח של כוח רדואן
גדוד 890 בדרום לבנון, ליד האמל"ח של כוח רדואן
אמצעי לחימה של כוח רדואן שנמצאו בלבנון
בתוך כך, נסיעתו של גלנט לוושינגטון נמצאת בסכנת ביטול סופי. גלנט היה אמור להמריא ביום שני האחרון, אך נסיעתו נדחתה. גורמים המעורים בפרטים מעריכים כי ככל שחולף הזמן והנסיעה אינה מתממשת, הסבירות לביטולה הסופי גוברת. עם זאת, טרם התקבלה החלטה סופית בנושא.
הבוקר פרסם דובר צה"ל תיעוד רחפן מפיר שאותר במרחב אזרחי בלב כפר בדרום לבנון, ועדכן על המשך הפעילות של לוחמי צוות הקרב של חטיבת "הזקן" (8) בשיתוף כוחות יחידת הלוט"ר של חטיבת המרום בפיקוד אוגדה 91 בדרום לבנון. דובר צה"ל מסר שהכוחות מנהלים קרבות פנים אל פנים, מחסלים מחבלים ומשמידים תשתיות טרור שחיזבאללה פרס לאורך הגבול.
הכוחות איתרו, החרימו והשמידו אמצעי לחימה רבים, וביניהם עשרות רקטות, קלאצ'ים, טילי קורנט, רימונים ותחמושת שנועדו לשימוש "כוח רדואן" ביום פקודה. בנוסף, הכוחות איתרו מספר מחסני אמצעי לחימה מצוידים בעשרות טילים בבתים אזרחיים.
תיעוד רחפן: פיר שאותר בלב כפר בדרום לבנון - ופעילות הכוחות
(צילום: דובר צה"ל )

בתת-קרקע, בהכוונת הכוחות, אותרו תשתיות תת-קרקעיות בלב כפר ובנוסף, אותרו עשרות תשתיות תת-קרקעיות שבהן נמצאו אזורי שהייה של המחבלים ואמצעי לחימה רבים. בנוסף, בהכוונת כלי טיס של חיל האוויר, חיסלו כוחות צוות הקרב מחבלים רבים של חיזבאללה.
גם לוחמי אוגדה 36 המשיכו הלילה את הפעילות הממוקדת והמתוחמת בדרום לבנון נגד יעדי ותשתיות טרור של חיזבאללה באזור. במסגרת הפעילות, חיל האוויר, בשיתוף כוחות האוגדה, תקפו עשרות מטרות טרור של חיזבאללה, בהן משגרים, עמדות נ"ט, מחסני אמל"ח ומטרות טרור נוספות. מדובר צה"ל נמסר בנוסף כי חיל האוויר, בשיתוף פיקוד הצפון, תקף בדרום ובעומק לבנון כ-200 מטרות טרור של חיזבאללה ביממה האחרונה. בין המטרות שהותקפו: חוליות מחבלים, משגרים, מבנים צבאיים, עמדות נ"ט ומפקדות צבאיות.